The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Калибриране на компютъра на Виале

#1
Здравейте
Смених си мембраните и се опитах да калибрирам компютъра на газовата уредба ,но се натъкнах на следния проблем: Откачам синьо-бялата жица , свързвам я с + контакт и паля. Първата част с ниските обороти мина ,като по книга - мига около минута и после светна зелено. После натиснах превключвателя и вдигнах оборотите до 3000 и се започна едно мигане до безкрай. На петата минута изгасих. Някой има ли идея какво става и дали съм сгрешил някъде?
РS Газовата уредба е от Холандия Виале с изпарите Д тип. Двигателя на колата е В18ЕР.
Reply

#2
Здравейте
Смених си мембраните и се опитах да калибрирам компютъра на газовата уредба ,но се натъкнах на следния проблем: Откачам синьо-бялата жица , свързвам я с + контакт и паля. Първата част с ниските обороти мина ,като по книга - мига около минута и после светна зелено. После натиснах превключвателя и вдигнах оборотите до 3000 и се започна едно мигане до безкрай. На петата минута изгасих. Някой има ли идея какво става и дали съм сгрешил някъде?
РS Газовата уредба е от Холандия Виале с изпарите Д тип. Двигателя на колата е В18ЕР.
Reply

#3
Е щом си сменял мембрани значи и настройките на изпарителя са други. Ламбда контрола може да бъзика само сечението на маркуча между изпарителя и смесителната плочка, няма начин да започне да бърника винтовете на изпарителя Smile
Аз предлагам на загрят добре двигател да минеш на бензин и няколко пъти да форсираш леко двигателя за да усетиш лекотата с която се форсира . Обръщаш на газ и без да пипаш електрониката настройваш винта за чувствителност докато мотора започне да се форсира като на бензин. Нямам идея накъде да въртиш, но най добре е да завиеш винта докрай и да отвъртиш 1 до 1.5 оборота, след това форсираш пробно докато двигателя се форсира вече знаеш как. Признак че си уцелил е че още малко развинтване на винта и двигателя се държи "по игриво" от на бензин. Гледай винта да го докараш така че да е максимално завит, въпреки че двигателя все още реагира на подаване на газ като на бензин. Това е златната област на оптимална горивна смес. Проверката ще я направиш като сравниш ускорението на 2 и 3-та предавка между бензин и газ, трябва да е много леко в превес на бензина. Ако отвиеш още малко винта вече ще вдигнеш леко разхода и мощността.
Вече ще е удачно да рекалибрираш газовата електроника, а след 1000 км може пак да се заиграеш леко с винтовете.
Има и по лесен начин, на горният ме научи 1 свестен майстор, но аз се изхитрих че сигналния кабел на ламбда сондата ми е на много удобно място под въздушния филтър и си закачам за него + на мултицета, а - на - на акумулатора. Така се вижда горивната смес директно в цифров вид, празния ход се прави да е около 0,45в , като при включени всички консуматори двигателя не трябва да претриса или да му падат оборотите, в такъв случай може леко да се обогати. Чувствителността на мембраната трябва да се регулира така(от винта за чувствителност), че при изфорсирване сместа да е между 0,6в до 0,7в , като при това сместа при задържане на 2500-3000 оборота да е под 0,6в, ако всичко е наред по изпарителя може и между 0,45 до 0,5 да успееш да я докараш...
Успех.
ПП: първо вдигаш до 3000 оборота и задържаш, а след това натискаш ключа газ/бензин...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#4
Е щом си сменял мембрани значи и настройките на изпарителя са други. Ламбда контрола може да бъзика само сечението на маркуча между изпарителя и смесителната плочка, няма начин да започне да бърника винтовете на изпарителя Smile
Аз предлагам на загрят добре двигател да минеш на бензин и няколко пъти да форсираш леко двигателя за да усетиш лекотата с която се форсира . Обръщаш на газ и без да пипаш електрониката настройваш винта за чувствителност докато мотора започне да се форсира като на бензин. Нямам идея накъде да въртиш, но най добре е да завиеш винта докрай и да отвъртиш 1 до 1.5 оборота, след това форсираш пробно докато двигателя се форсира вече знаеш как. Признак че си уцелил е че още малко развинтване на винта и двигателя се държи "по игриво" от на бензин. Гледай винта да го докараш така че да е максимално завит, въпреки че двигателя все още реагира на подаване на газ като на бензин. Това е златната област на оптимална горивна смес. Проверката ще я направиш като сравниш ускорението на 2 и 3-та предавка между бензин и газ, трябва да е много леко в превес на бензина. Ако отвиеш още малко винта вече ще вдигнеш леко разхода и мощността.
Вече ще е удачно да рекалибрираш газовата електроника, а след 1000 км може пак да се заиграеш леко с винтовете.
Има и по лесен начин, на горният ме научи 1 свестен майстор, но аз се изхитрих че сигналния кабел на ламбда сондата ми е на много удобно място под въздушния филтър и си закачам за него + на мултицета, а - на - на акумулатора. Така се вижда горивната смес директно в цифров вид, празния ход се прави да е около 0,45в , като при включени всички консуматори двигателя не трябва да претриса или да му падат оборотите, в такъв случай може леко да се обогати. Чувствителността на мембраната трябва да се регулира така(от винта за чувствителност), че при изфорсирване сместа да е между 0,6в до 0,7в , като при това сместа при задържане на 2500-3000 оборота да е под 0,6в, ако всичко е наред по изпарителя може и между 0,45 до 0,5 да успееш да я докараш...
Успех.
ПП: първо вдигаш до 3000 оборота и задържаш, а след това натискаш ключа газ/бензин...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#5
Много благодаря за изчерпателното описание, но имам един проблем - Не знам от къде да регулирам оборотите на празен ход на изпарителя. Не виждам да има някакъв винт за регулиране.
Reply

#6
Много благодаря за изчерпателното описание, но имам един проблем - Не знам от къде да регулирам оборотите на празен ход на изпарителя. Не виждам да има някакъв винт за регулиране.
Reply

#7
<!-- m --><a class="postlink" href="http://213.240.227.232/Files/Vialle.zip">http://213.240.227.232/Files/Vialle.zip</a><!-- m -->
Това са материалите за Виали.
На мен са ми сменили изпарителя преди да взема колата и не съм пипал оригиналния.
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#8
<!-- m --><a class="postlink" href="http://213.240.227.232/Files/Vialle.zip">http://213.240.227.232/Files/Vialle.zip</a><!-- m -->
Това са материалите за Виали.
На мен са ми сменили изпарителя преди да взема колата и не съм пипал оригиналния.
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#9
За съжаление няма и да видиш,защото на оригиналния изпарител няма врътка за регулиране на оборотите на празен ход - това се регулира от стъпковия мотор на изпарителя.На оригиналния където ти излиза тръбата от него и отива към плочката се намира стъпковия мотор.От долната страна трябва да ти влиза един конектор,който подава импулс на моторчето,да отвори/затвори. - конектора ти е с 4 кабела - съответно по 2 за всяка от бубинките на стъпковия мотор.
Успех!!!
Reply

#10
За съжаление няма и да видиш,защото на оригиналния изпарител няма врътка за регулиране на оборотите на празен ход - това се регулира от стъпковия мотор на изпарителя.На оригиналния където ти излиза тръбата от него и отива към плочката се намира стъпковия мотор.От долната страна трябва да ти влиза един конектор,който подава импулс на моторчето,да отвори/затвори. - конектора ти е с 4 кабела - съответно по 2 за всяка от бубинките на стъпковия мотор.
Успех!!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)