02-06-2013, 05:52 AM
Здравейте колеги, рових се, но не открих в темите из форума за термостати и охлаждане проблема, който ми се появи от няколко дни, а именно - колата загрява до нормална температура бързо, има парно и топло от климатроника, когато е включен, обаче както всичко си е наред, стрелката за температурата на двигателя на таблото подминава средата на скалата осезателно - към загряване, включва се охладителната перка и след 5 мин. стрелката се връща в нормални граници, а ако пусна и парното на максимум - почти веднага /1 мин./, при намаляване/спиране на парното и продължаване на карането така - пак стрелката отива към загряване и се включва перката - всичко това се случва в градски трафик. Естествено това е проблем, защото не би трябвало да имат никакво значение за температурата на двигателя, каквито и да било други фактори - досега си е стояла стрелката при каране винаги и само в средата на скалата, независимо от натоварването или ненатоварването върху двигателя. Аз мисля че проблема е постоянно затворен, частично затворен и/или прекалено късно отварящ термостат или некоректно работещ датчик за темп., но ще се радвам да чуя и вашите мнения прав ли съм, пропускам ли нещо, има ли нещо, което не съм споменал, може ли да е друг проблема и т.н. Колата е С 80, 1998 г., 1984 см3, 20 в, турбо, 226 к.с. бензин.