The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с охлаждането на s 80, B 5204 T4

#1
Здравейте колеги, рових се, но не открих в темите из форума за термостати и охлаждане проблема, който ми се появи от няколко дни, а именно - колата загрява до нормална температура бързо, има парно и топло от климатроника, когато е включен, обаче както всичко си е наред, стрелката за температурата на двигателя на таблото подминава средата на скалата осезателно - към загряване, включва се охладителната перка и след 5 мин. стрелката се връща в нормални граници, а ако пусна и парното на максимум - почти веднага /1 мин./, при намаляване/спиране на парното и продължаване на карането така - пак стрелката отива към загряване и се включва перката - всичко това се случва в градски трафик. Естествено това е проблем, защото не би трябвало да имат никакво значение за температурата на двигателя, каквито и да било други фактори - досега си е стояла стрелката при каране винаги и само в средата на скалата, независимо от натоварването или ненатоварването върху двигателя. Аз мисля че проблема е постоянно затворен, частично затворен и/или прекалено късно отварящ термостат или некоректно работещ датчик за темп., но ще се радвам да чуя и вашите мнения прав ли съм, пропускам ли нещо, има ли нещо, което не съм споменал, може ли да е друг проблема и т.н. Колата е С 80, 1998 г., 1984 см3, 20 в, турбо, 226 к.с. бензин.
Reply

#2
Здравей колега,
според мен няма циркулация - водната помпа.
Ако е блокирал затворен термостата - парното единствено охлажда малкия кръг, големият трябва да е затворен и радиатора да е студен на пипане, няма да се пуска и перката да охлажда най-вероятно (не знам от къде взима инфо за температурата, но вероятно да е на радиатора).
Ако водната помпа не движи с нужния дебит, но термостата си е ок - ще е топъл радиатора и прегряването идва от естествената слаба недостатъчна за топлообмен циркулация - топло-студено.
Поздрави:
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#3
T5 би трябвало да е твоя мотор.
Като я закачите към диагностика какво казва?
Reply

#4
Не съм я закачал за диагностика, защото не ми е останало време да се занимавам с нея. Водната помпа ако не върти охл. течност няма ли да завира тя, а това не се случва - всичко си е нормално с изключение на показанието на таблото и вкл. на перката.
Reply

#5
никой не е казал, че помпата не работи изобщо, може по скоро да не работи пълноценно, но като загрее, и перката компенсира бавната циркулация. но това е сега, а като загрее времето само перката няма да те спаси и ще изхвърли водата. и това всичко ако е от водната помпа. според мен вариантите са няколко
- проблем с водната помпа
- запушен радиатор
- датчик за температурата
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#6
пак може ида е термостат-понякга отваря ,понякога не отваря-най добре се разбира на дълъг път като е по студено Wink
Reply

#7
Еееее сега! Много евтини въдици - термостата и водната помпа. Моят отговор е - нито едното нито другото.
:mrgreen:
Много хубави наблюдения си направил, обаче да ти кажа не са много колите, които на градско не заграяват в задръстванията. Ако е само това просто не гледай повече таблото и готово! Перктите се включват защото затова са направени все пак.
Кажи на дълъг път как се държи, когато катериш баир и когато се спускаш.
А да си погледнал антифириза случайно?....вътре кока-колата как е?
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#8
Колеги, както и предполагах, проблема се оказа 1-о от предположенията ми, а именно термостат - неотварящ както трябва, а само до някаква степен и така непозволяващ преминаването на необходимия за нормалното охлаждане дебит охладителна течност. Благодаря за мненията ви. Иначе заедно с термостата, който ще сменим днес, вчера сменихме биелетите, пистовия и ангр. ремък, водната помпа, всички ролки с ремъците и възд.филтър. Ако ви интересува като сума ми излезе около 450-460 лв. всичко вкл. днешната смяна на термостата.
Reply

#9
Термостата ми е сменен и всичко е ок. Стария беше оригинално вложения при производството на колата и на него пишеше VOLVO, 07.98 и още нещо, на което не обърнах внимание, а новия е марка Wahler и отваря на 90 градуса.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)