The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Как се сваля кулера на 850/S/V/C/-70 ?

#1
Здравейте колеги и приятели.
Настъпи момента в който съм решил твърдо да го сваля кулера, искам не искам ще остана за известно време без Оптимус Sad
Питането ми е как се сваля кулера? Трябва ли да махам другите два радиатора (на климатика и за охлаждането на мотора) или има вероятност да мине без да ги махам. Общо взето ако някой може да ми каже горе долу стъпките една по една за премахването на въпросния кулер ще съм му много благодарен.
Още когато купих колата на следващия ден да я паркирам пред Макдоналдс и забравих, че е по-ниска от в-70-та и лекичко си приближавам към бордюра и само чух "клоп" и спрях ... като слезнах видях, че бронята е от горе над него и помислих, че съм тръкнал гредата от долу. Е да ама не, пукнал съм кулера ( то не че му и трябва много, нали от долу е пластамасовото легенче) уж незначително но с течение на времето и надува на турбината сега вече е станало доста по-голяма пукнатината. Казаха ми, че може да се залепи. Но от там се породи друг въпрос, понеже за лятото имам малък план за колата и сиг ще надува новата турбина до към 1.4 bar и се питам ако се залепи после дали ще държи на надуването ?
Ако ли не ще знам, че трябва да взема друг такъв Smile. Но пак ще ми трябва инфо как се сваля Smile . Колкото по запознат съм със свалянето толкова по-малко време ще ми отнеме. Имам и един въпрос относно самия кулер. Каква е тази дупчица от долу на него ? От там също духа а според мен не трябва да го прави нали така ?
В жълто е дупчицата която има а в червено е началния стадии на пукнатината Smile сега е вече три пъти по голяма.
Благодаря предварително.
Поздрави Виктор


Attached Files Thumbnail(s)
   
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply

#2
Кулера е закрепен между радиаторите на охлаждането и климатика посредством две планки от двете му страни , а последните два радиатора са закрепени по между си с едни дълги болтове,които минават през тях (не помня колко бяха, четири или шест).Та с две думи дървото е голямо,трябва да се свали водният радиатор и като развиеш въпросните болтове падат и трите радиатора,като този за климатика (много внимателно с него) можеш да го дръпнеш напред без да го махаш,то за това и двете тръби с които е вързан имат по 15см. гумени маркучи за да можеш да го сучеш на където позволява без да го махаш(че после иначе фреон,абе ужас).Голямо внимание обърни на положението на планките с които е хванат кулера , че аз бая си поиграх докато разбера как бяха.Като развих двата странични болта на водния радиатор (впоследствие се оказа ,че държат и трите) и като паднаха на земята лошо ми стана.....
Дупката на кулера е един вид дренаж (пробка),ако ти се събере повече масло да изтича. Успех!
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#3
Добре за свалянето разбрах, но все пак тази дупчица... не трябвали системата да е херметически затворена и да не може да изпуска от никъде въздух ? Все пак по този начин се губи налягане, което води до загуби. Въпреки, че най вероятно е изчислената колко голяма да бъде дупката за да прави определени загуби ... мисля като го сваля да се запуши и конкретната дупка така или иначе се предполага, че маслото насъбрано в кулера може да си го "лапне" мотора ако ли не профилактично на определен период от време ще вадя долния маркуч на кулера и колата, ще я оставям под наклон. Когато смених ск. кутия и махнах маркуча от кулера бръкнах с пръст вътре но едвам ми нацапа пръста. Сега вече като гледам, че имам извън кулера омаслено започвам да си мисля за друго турбо :mrgreen:

п.с. за махането на радиаторите нужно ли е да свалям бронята и очиларката ?
очиларката ( голяяяямата пластмаса за която се държат фаровете и т.н.)
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply

#4
По добре не я барай тази дупчица и аз я имам, щом производителят е преценил значи има защо.Надали губиш толкова налягане ,че да го усетиш през тази малка дупчица,всичко си е изчислено. За махането на радиаторите: като махнеш пластмасовия кожух на радиатора с все перката се освобождава достатъчно място между радиаторите и двигателя,тъй че имаш достатъчно поле на действие.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#5
Моята кола има навито болче за дупката която говорите!Според мен е абсурдно фабрично да е с дупка,най-вероятно е направена да се развива за да истича масло ако се е насъбрало в кулера!
d5-евтин пушек....
Най-скъпите ми снимки са от камерите на КАТ!
Reply

#6
armagedon Wrote:По добре не я барай тази дупчица и аз я имам, щом производителят е преценил значи има защо.Надали губиш толкова налягане ,че да го усетиш през тази малка дупчица,всичко си е изчислено. За махането на радиаторите: като махнеш пластмасовия кожух на радиатора с все перката се освобождава достатъчно място между радиаторите и двигателя,тъй че имаш достатъчно поле на действие.

Според мен няма логика да се остави така и да си духа за да не се събира масло. До сега не съм срещал пробит кулер фабрично и оставен да "диша" :mrgreen:

чочко Wrote:Моята кола има навито болче за дупката която говорите!Според мен е абсурдно фабрично да е с дупка,най-вероятно е направена да се развива за да истича масло ако се е насъбрало в кулера!

Остава твоя вариант да има навит болт или някакъв вид тапа която трябва да държи на налягането и от време на време в интервал да кажем една година да се отвива и ако има нещо събрало да си покапе Big Grin
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply

#7
Не, че съм много наясно Викторе, но не може ли там да е имало някакъв винтил, нещо като на италианска кафеварка да речем, които при определено налягане избива точно от там за да не се спука. После се поставя нов :?: :roll:
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#8
bg_tiger1978 Wrote:Не, че съм много наясно Викторе, но не може ли там да е имало някакъв винтил, нещо като на италианска кафеварка да речем, които при определено налягане избива точно от там за да не се спука. После се поставя нов :?: :roll:

Не знам тигре, за това питам тука хората които са запознати да споделят вече имаме две мнения. От чуждите форуми разбрах, че наистина си е дренаж но хората казват, че не трябва да го има а на негово място имало болт ... има на някой модели въобще липсва тази дупчица.
Четеш на някой коментарите, гледаш му профила и си викаш..."Тоя... няма начин щъркела да не го е изпускал".
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)