The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
проблем с ламбда сондите

#11
gustav Wrote:Първо ламбда сондата може да бъде развалена само с чук!

Второ няма такова нещо като "оригинална сонда" по елементарната причина, че сонди за целия Свят правят няколко фирми и две от тях със сигурност са БОШ и НГК. Освен това навремето, когато и мен един диагностик ме беше излъгал, че не ми работи сондата и когато погледнах каталога на БОШ видях, че има 10-тина модела сонди за всички коли по Света. Вие тука ги изкарахте тези двигатели едва ли не живи организми.

А към пострадалия: Смяната на сондата няма да ти реши проблема. Това е стандартен лаф на диагностиците, когато не знаят къде е проблема. Нека да позная какво ще ти кажат после - че проблема ти е в катализатора. После в свещите, после в кабелите. И когато смениш половината кола, ще разбереш, че от любов към "живият си организъм" просто си напълнил джбовете на "едно приятелче от сервиза".
Колега сондите се развалят и то как! Първо може да изгори подгрева.. Тогава тя работи, но само когато колата е в обороти и добре загряла - при извънградско каране. На тихи и средни обороти обаче сондата изстива и почва да дава грешни показания. Другия вариант е да замине самия мерещ елемент вътре - и това се случва - от конденз, зацапване с масло и т.н. Третия вариан е да умре от старост - технически елемента си работи, но прозорчетата са затлачени, и реагира на промените в изгорелите газове твърде бавно и реално не си върши работата. Така че сондите се прецакват без да е необходим чук. А относно какви сонди има - резистивни без подгрев - тези не ги слагат на Волво, и другите
генерират напрежение 0-1V и са с подгрев. За широколентовите сонди няма да споменавам те са друга бира и цените са им съвсем други.

Ако сондата е с подгрев има три или четири кабела. Без подгрев - 1. Широколентовите са с 6.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#12
Но най-важното е, че дори за нова сонда тези параметри, дето ги казваш не могат да се гаратират 100%, защото рандемана на производството е малък, също както при компютърните процесори или памети например. Това означава, че нещата се настройват експериментално намясто, за конкретния автомобил. Не знам дали обясних добре, но точно тази информация се спестява на клиентите от диагностиците, умишлено или не. А иначе всичко може да бъде развалено, и всичко може да остарее естествено. Важното е, че статистичеки погледнато ламбда сондата има живот, колкото двигателя и е доста по-надеждна от редица други компоненти по двигателя.

За колегата, които е пуснал темата, а и за всички други, които пускат все същата тема за не знам кой път вече. Искам да им кажа, че преди да се хвърлят да сменят сонди е добре до отидат на още 1-2 места на диагностика. И най-важното, ако все пак се стигне до смяна на сондата, то това трябва да се направи от самия диагностик, който да си намери частта и да даде гаранция за ремонта като цяло. А не той да ми хвърля някакви бомби, а после да ми разправя алабаланици за оригинални и изхабени сонди.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#13
Защо ли тогава досега съм сменил не 1,5 или 10 сонди? Колегата IPDOWN е обяснил много точно какво се случва всъщност.И - това че твоят мотор 2.9 е с 6 кабела,не означава че всички широколентови сонди са с толкова 0 стандартно са с 4 - като задължително присъстват червеното и бялото като цвят на кабелите.Не успях да разбера и за настройката на сондата - да нямаш предвид адаптация??? Защото на все по-нови автомобили имаш адаптации на какво ли не - дебитомер,егр и прочие,но не съм видял до момента на сонда.1-2-3 диагностика - ами хайде ремонта да е 200 лв.,а диагностиката сумарно 100?Нищо лично,колега но такива смели изказвания дори аз не си позволявам да изложа.Колкото до колегата Спас - при него не само сондите са проблем,имаше и хора дето не са си свършили работата преди това,както и замаскирани проблеми още от времето на покупката на колата.
Не му стига само да кара, трябва и да знае как работи!
Reply

#14
Ей колега полека бе. Недей така нервно. Аз с Волвото проблеми със сондата смятам да нямам. Имал съм с Пежо 605 и Рено Клио на баща ми от тея сонди дето са с по 4 жички. Само дето и двата пъти след като раздадохме доста пари на "специалисти" и за "оригинални части", накрая се оказа че проблемът не бил там. Навремето поне диагностиката струваше 20лв., много сте вдигнали цените. Тук в официалния представител струва от 20 до 40 евро, ама и печелим повече. Това че казвам на клиентите да искат гаранция за ремонта, кво лошо има?
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#15
Аз съм полека,но не слагай всички под общ знаменател.При теб диагностиката сигурно е 40 евро,тук в сервизите в София е средно около 30,но някои работят и на други цени.Не ми хареса изказването,че сонди не се повреждали - мога да те опровергая със сигурност.Това,че някъде лъжат и мажат вади лошото име.Знаеш ли колко мои клиенти ми казват: "ходих на диагностика,изтриха ми грешките,ама лампата пак светна" питам ги аз,добре де какви бяха грешките,не проследиха ли проблема колегите - "не,само ми изтриха грешките" - е това ако е диагностика здраве му кажи.Нека,някой който е идвал при мен да обясни как работя за да изчистим поне едно име.И най-накрая - правят се грешки,не сме перфектни,важното е тези грешки да се сведат до минимум.И както съм казал на много клиенти - след прочитането,изтриването на грешките и прочие - задължително се проверяват ръчно компнонентите в които има съмнение - ако е възможно разбира се,защото един компютър няма как да го "замериш" с мултицета.Gustav,не ми се обиждай,просто правиш много заключителни изказвания,които в някои случаи не са оправдани.Поздрави и пак повтарям нищо лично,просто държа нещата да са прозрачни и хората да разбират за какво става дума.И само за пример,днес съм диагностицирал две волва в рамките на два часа,а само триенето на грешките става точно с натискането на един клавиш,но това НЕ Е диагностика.И още веднъж поздрави Smile
Не му стига само да кара, трябва и да знае как работи!
Reply

#16
Не бе няма проблеми, не се обиждам. Повредите по двигателите са най-гадни, най-вече защото трудно се откриват. Човек може да смени половината двигател и да не намери причината. Въпреки съвременните уреди за диагностика това е положението засега. Аз съм виждал стара сонда на незнайни километри да работи по-добре от чисто нова от магазина.

На баща на едно Рено 5 1.4 моноинжекция един диагностик така на етапи му смени половината двигател. Първо му добави бобина от Лада Made in Bulgaria, после смени разпределителя с делко с чукче, и накрая щеше да му сложи карбуратор от Шкода 120Л. Но баща ми се усъмни, защото тоя му поиска моноинжекцията, тъй като повече нямало да му трябва. И всеки път му вземаше по 80лв.
Тъкмо се отърва от него, един алармаджия му наряза коаксиалния кабел на датчика на коляновия вал, за да му върже имобилайзера. Да де ама този кабел трябвало да е със строго определено съпротивление, а оня го беше завил на прасешка опашка и го намотал отгоре с тиксо.

Виждал съм да затягат цилиндрови глави с обикновено гедоре. На мен един ми взе 200лв за да ми смени едно водно съединение. На другия ден протече, и какво да видя - той навъртял дупката с изолирбанд. Сменят ми съединител комплект за 800лв и на другия ден изведнъж в Бургас педалът ми пропада до ламарините, айде да не разправям как се оправих.

Крайно време е да се въведе някакъв ред и гаранция за ремонтите. От това ще спечелят както собствениците, така и добрите майстори, които сега страдат от нелоялната конкуренция.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#17
gustav Wrote:Не бе няма проблеми, не се обиждам. Повредите по двигателите са най-гадни, най-вече защото трудно се откриват. Човек може да смени половината двигател и да не намери причината. Въпреки съвременните уреди за диагностика това е положението засега. Аз съм виждал стара сонда на незнайни километри да работи по-добре от чисто нова от магазина.

На баща на едно Рено 5 1.4 моноинжекция един диагностик така на етапи му смени половината двигател. Първо му добави бобина от Лада Made in Bulgaria, после смени разпределителя с делко с чукче, и накрая щеше да му сложи карбуратор от Шкода 120Л. Но баща ми се усъмни, защото тоя му поиска моноинжекцията, тъй като повече нямало да му трябва. И всеки път му вземаше по 80лв.
Тъкмо се отърва от него, един алармаджия му наряза коаксиалния кабел на датчика на коляновия вал, за да му върже имобилайзера. Да де ама този кабел трябвало да е със строго определено съпротивление, а оня го беше завил на прасешка опашка и го намотал отгоре с тиксо.

Виждал съм да затягат цилиндрови глави с обикновено гедоре. На мен един ми взе 200лв за да ми смени едно водно съединение. На другия ден протече, и какво да видя - той навъртял дупката с изолирбанд. Сменят ми съединител комплект за 800лв и на другия ден изведнъж в Бургас педалът ми пропада до ламарините, айде да не разправям как се оправих.

Крайно време е да се въведе някакъв ред и гаранция за ремонтите. От това ще спечелят както собствениците, така и добрите майстори, които сега страдат от нелоялната конкуренция.
Четях до момента, но реших и аз да топна пръст ...
Това, че си попадал на псевдо майстори не означава, че всички са такива! Има много съвестни хора, които държат не на името си толкова, колкото на принципи - да не рискуват живота, нервите, здравето на някой клиент заради 40 или 50 лв.
Преди да се запозная с Роби и Марти от МП бях на мнение, че в България няма читав официален сервиз, но вече не мисля така, поне за МП Smile
До момента са ми спестили доста излишни ремонти, т.к. аз съм малко луд и за едно почукване им досаждам. Спокойно можеха да вкарват всеки път колата, да сменят нещо или да го притягат, да си калкулират диагностика и т.н. Знам, че звучи като реклама, но тези хора вече доста са рекламирани във форума Smile
Колкото до колегата Ники - не го познавам лично, но до момента не съм чул лоша дума. Чета му постовете внимателно, защото не са общи лафове, а доста умерени и логични! Надявам се някой ден да се запознаем лично, но не покрай проблеми с колата, за да затвърдя мнението си за него.
Напълно съм съгласен, че диагностика не означава да изчистиш грешките, а да установиш защо са там. То чистенето понякога става и с разкачане на акумулатор, при доста модели автомобили, което е безплатно, но тогава само карти Таро биха помогнали с проследяване на проблема :mrgreen: Друго - след изчистване на грешки, защото някой път са записани във времето, но не са свързани с конкретен и моментен проблем, се проверява колата - тестово кръкче, поставяне в дадена ситуация и т.н. После се чете отново. Следят се и живи данни при евентуално съмнение за проблем. Но търговците на Горубляне (много ги ненавиждам, без да се обижда никой) "родиха" нова порода майстори - престъпници! Хора, които замаскират гръмнали възглавници, манипулират километражи и т.н., и други - некадърници, които чистят грешки и взимат пари за това, като го наричат "диагностика".
Един прост пример - отиваш на доктор, изкашляш се пред него и ти предписва антибиотик. Но дали имаш грип, ОВИ и т.н., няма значение. Трябва ли да ти вземе пари, заради това, че ти е написал рецепта? Не, защото това не е преглед (диагностика). След като те преслуша, свали анамнеза, направи доп. прегледи, може да стигне до диагноза и да започен лечение. Същото е и с преглед на автомобил или така наречената диагностика - закача се на компа, разпитва се клиента как се е случило, проверява се за лоши връзки и т.н., за да се изключат подобни неща и после се казва тежката дума Wink
При мен записваше грешки заради ниски напрежение на акумулатора ... трябваше ли да сменям плочката на волана, датчици за възглавници, дори и тях, яко трябваше да ми вземат парите? Е, нямаше да ми излезе 300 лв., цената на нов акумулатов, но нямаше да реша и проблема :lol:
А колкото до ламбда сондите в бензиновите коли - това е една от причините, поради която преминах на дизел преди години. Това е доста често разваляща се част, не заради нейният произход или качество, а заради скапаните горива в България! Добре, че сондите на дизела не влияят на разхода и се слагат в по-нови модели, че форумът щеше да бъде залят :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#18
Аз като клиент на Ники от първия път когато отидох при него,останах впечатлен от неговото подхождане към нещата. Слага момчето лаптопа на капака и заедно гледаме какво показва ,като не крие нищо и обяснява кое как и защо е така. Открихме 2 грешки които си ми седят от както съм я взел(3г) ,а съм ходил и на друг диагностик и нищо не ми е споменал за тези грешки. Колата не работеше добре,изтрихме ги,после се качихме заедно и гледахме параметрите и дали ще запише пак грешка. Досега не ми се е случвало някой диагностик да се качи с мене в колата и да проследява процеса на работа и да коментира. Да не говорим колко още неща ми подсказа как да си ги махна,а можеше спокойно да ми вземе пари за тях. Аз съм много доволен от неговата работа и го препоръчвам! До колкото за ламбдите,не мога да дам мнение понеже не съм достатъчно компетентен,но при другата ни кола(опел тигра) след смяна на сондата колата просто е друга. Друг е въпроса кой каква кола ще вземе,било дизел или бензин. И двете си имат плюсове и минусиSmile
волво S40 2000г,1.8 ,122 коня
Reply

#19
spas aleksov Wrote:Аз като клиент на Ники от първия път когато отидох при него,останах впечатлен от неговото подхождане към нещата. Слага момчето лаптопа на капака и заедно гледаме какво показва ,като не крие нищо и обяснява кое как и защо е така. Открихме 2 грешки които си ми седят от както съм я взел(3г) ,а съм ходил и на друг диагностик и нищо не ми е споменал за тези грешки. Колата не работеше добре,изтрихме ги,после се качихме заедно и гледахме параметрите и дали ще запише пак грешка. Досега не ми се е случвало някой диагностик да се качи с мене в колата и да проследява процеса на работа и да коментира. Да не говорим колко още неща ми подсказа как да си ги махна,а можеше спокойно да ми вземе пари за тях. Аз съм много доволен от неговата работа и го препоръчвам! До колкото за ламбдите,не мога да дам мнение понеже не съм достатъчно компетентен,но при другата ни кола(опел тигра) след смяна на сондата колата просто е друга. Друг е въпроса кой каква кола ще вземе,било дизел или бензин. И двете си имат плюсове и минусиSmile
Е, точно за това отношение в работата говорех - отговорно!
Тъй като при мен е професионално изкривяване отношението към работата, затова ме впечатляват такива неща Wink

Колкото до избора на двигател - напълно подкрепям и не натрапвам моето мнение, само споменах, че въпросната ламбда е много важен елемент при бензиновия двигател, затова и нейната работа или неработа води до сериозни изменения Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#20
Доста го търсих този линк , но все пак го намерих Smile Може да е полезен на някой по темата "ламбда сонда" . Има едно интересно мнение в него на колегата merck_440_1.8mi

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1215&p=11093&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0+%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0#p11093">viewtopic.php?f=8&t=1215&p=11093&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0+%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0#p11093</a><!-- l -->
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)