Posts: 1,194
Threads: 47
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
0
Има едно златно правило - " Купиш ли си кола на старо-сменяш всичко което се сменя-масло,филтър горивен,маслен,ремъци,ролки и помпа !"
( Естествено ако си я взел от приятел на когото имаш доверие какво и кога е сменяно тогава чакаш да дойдат км.за смяна .)
Няма такива като " майстора ми каза , че ремъка има още живот " или " водната помпа не я смених защото ми изглежда читава" ...
Имам приятели който си изпатиха с коли на старо защото майстора има казал , че ангренажа е "добре" и естествено не са го сменили . И какво след това се наложи да правят - ами ремонт на двигател , защото ангренажа се скъсал. И от икономисани 500 лв. ремонта отива на 1 500 .
А какво би станало , ако си на дълъг път , високо в планината например катериш Шипка и водната помпа реши да протече защото е оригиналната и никой никога не я е сменявал и колата е вече на 300 х.км нищо че на таблото пише 120 х.км ?
Не го пожелавам на никой .
Затова като купиш кола и сменяваш каквото трябва и историята на ремонтите започва от теб. Все едно имаш брояч - натискаш копчето за нулиране и започва да брои отначало . След 10 х.км преценяваш , че е време за масло .С маслото е хубаво да се смени и горивен филтър , но си казваш , че си го сменил преди 10 и може да изкара още 10 х.км. На следващата смяна на маслото сменяваш горивния и той със сигурност вече е на 20хил.км. а не на незнам си колко ...
Така , че моят съвет е да преглътнеш първоначалните разходи по обслужването и после да си караш спокойно и да се кефиш на колата а не да и трепериш.
Успех!
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T