The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с паленето на парахода !

#1
От 3 седмици се боря сам с този досаден проблем и най-накрая вече реших да потърся помощ и от вас колеги. Значи проблема е следния завъртам клюача на срарт, стартера си върти двигателя не пали. Отпускам ключа от позиция "старт" в позиция "контакт" и в този момент понякога успява да запали. Става въпрос на бензин ако е на гас и е топла пали, на бензин топла студена няма значение, успява да запали в изключително редки случаи нормално. И за тези 3 седмици успях да направя следното:

- сложих меду свещите и кабелите от онези лули с газоразрядни лампи мисля да видя дали има искра - и светкаха докато върти стартера (свещите са на 2-3 месеца)
- проверих налягането на рейката на инжекторите - достига максимално 2.8 bar след 3 подавания на контакт за да врътне 3 пъти помпата
- свалих инжекторите продухах ги с кореселин с помощта на старата си бензинова помпа и една постановка, която спретнах, смених им микро филтрите, "О' - пръстените и капачките с чисто нови
- свалих релето на горивната система (бялото двойно реле) почистих го оправих му спойките
- свалих "Radio Interfierence Suppression Relay" (което е отпред до казанчето за хидравлична течност) и на него му оправих спойки и почистих контактите
- премерих, че когато ключа е на "Контакт" или на "Старт" идва захр. 12V до всеки един от инжекторите

След тези неща реших да видя дали идват импулси на минуса на инжекторите от LH 2.4 и се оказа, че когато върти стартера импулси няма и инжекторите са затворени. Извадих и рейката за да се уверя и визулано. Единствено отварят за части от секундата, когато ключа преминава от "Старт" в "Контакт". Оттук се насочих към двата компютъра. Предположих, че LH 2.4 не получава сигнал, че двигателя се върти и за това не отваря инжекторите. EZ 116 K подава сигнал за скоростта на двигателя от своя крак 17 на крак 1 на LH 2.4. Според документацията, която ми беше дал колегата ipdown на крак 17 на EZ 116 K, когато колата е на "контакт" трябва да има 700mV - премерих има ги, а когато работи мотора около 7-8V - и тях ги има, но не знам колко трябва да са когато върти стартера. Премерих, че при въртящ стартер има пак 700mV и в един момент когато се върне ключа от "старт" в "контакт" се появяват 7-8V и оборотите които е качил стартера не са паднали много запалва. Помислих си след това че сигурно сензора за оборотите е сдал багажа и премерих и неговите сигнали на крачета 20 и 23 на EZ 116 K - импулсите ги мерих с честотомер и честотата е пропорционална на оборотите на мотора при 700-800 оборота си има честота около 770-780Hz от което заключих, че сензора е Ок. Оттук нататък обаче не знам какво да правя и моля за идеи, съвети или ако пък някой е имал такъв проблем да сподели. Иначе, като се застуди жална ми майка, пък и акумулатора ще хвърля.

EZ 116 K
[Image: 940-93-7.gif]

LH 2.4 Jetronic
[Image: 940-93-3.gif]
'91 945 B200FT
Reply

#2
Колега, виждам че разбираш от кабеляци, защо не вържеш един бутон за палене и от ключа да си даваш контакт и да видим дали ще започне да пали без проблеми. Имах такъв проблем с една Регата на която и се беше скапал контактния ключ и клемореда, завърташ дава си контакт, но когато завъртиш стартера започва да върти, но изчезват всички други токове и съответно няма палене, с един бутон временно си бях решил проблема :!: :!: :!:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#3
Благодаря за идеята колега, да и това ще направя, даже търсих къде се намира стартера директно да подам захранване на бобината на бендикса, но нещо не го открих да е на достъпно място, мисля и ключа да свалям да видя какво се случва там. Обаче имам съмнения, че няма да е там причината понеже, като върти стартера не се губят захранвания на двата компютъра и релетата на инжекторите и на помпите, но може и да има нещо което пропускам, друго което прекъсва този ключ. Та при първа възможност ще вържа един външен старт бутон да видим.
'91 945 B200FT
Reply

#4
Здрасти Сашо, и аз заподозрях контактния ключ от това което си писал. Пробвай да го байпаснеш и виж дали не е от него. Може би се губи някоя маса и джетроника не "вижда" оборотите. За съжаление този тип проблеми са мъчни за откриване, но пробвай по метода на изключването преди да се заравяш надълбоко. От това което си проверил изглежда че всичко си работи както трябва. Пиши какво си открил.

Поздрави,
Владо
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#5
Благодаря Владо, ще пробвам с байпаса, както казвате с ico850 и ще пиша какъв е резултата.

Поздрави,
Сашо
'91 945 B200FT
Reply

#6
Здравей Бай Шефа,

На мен пък ми намирисва на акумулаторен проблем. Като въртиш на стартер акумулатора не трябва да ти пада под 10,5В. Ако искаш премери го.
Мисля си за акумулатор защото казваш, че:
-" и в един момент когато се върне ключа от "старт" в "контакт" се появяват 7-8V и оборотите които е качил стартера не са паднали много запалва"
Т.е. ти вече си изключил най- големият консуматор- стартера! А стартера има дебели кабели и ако акумулатора не е в кондиция му изпива "сока". В следствие на което за другите консуматори/датчици и изп. механизми/ остава съвсем малко и те не могат да работят коректно.
Други възможности според мен са
1. СКР сензора/сензора за обороти на двигателя/
Казваш, че си мерил честотата на СКР сензора/770-780херца/. А каква е амплитудата на на този сигнал?
на EZK116 мерил ли си напрежението между крачета 10 и 11 и после 23 и 11?
2. Лош кабел между "минуса" на инжекторите и ЕКУто на колата. Казваш, също че при въртене на стартер има всичко освен импулси на инжекторите. Проверявал ли си на краче 18 на LH24 имаш 12В при въртене на стартер.
3. Масите на компютрите. Според мен лоша маса също би предизвикала това явление.
"един момент когато се върне ключа от "старт" в "контакт" се появяват 7-8V и оборотите които е качил стартера не са паднали много запалва"
Провери си всички връзки към масата на автомобила/между ЕКУтата и маса и кабелите от всички датчици през ЕКУтата към маса/.
Забележка: Никога не съм се сблъсквал са такова животно LH24 така, че е възможно да говоря малко наизуст!
Успех с начинанието!
Reply

#7
Здрасти del,

Първо, благодаря за добрите идеи. Още утре ще проверя напрежението на акумулатора при старт. Относно напреженията идващи от сензора за обороти - мерих ги, но не си спомням точно, май докато въртеше стартера беше 100-200mV, а на обороти 2-3V и мисля, че го мерих между 10 и 23 на EZ 116 K, но не и спрямо маса (шармовката). Този сензор е предполагам индуктивен с постоянен магнит, нещо като в този сайт - http://www.tiepie-automotive.com/en/Meas..._Inductive и явно, както честотата, така и амплитудата (напрежението) зависят от оборотите и може при ниски обороти амплитудата да не е както трябва. Намерих съвети за тест на този сензор - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.justanswer.com/volvo/1hz1n-test-1993-volvo-crank-shaft-position-sensor.html">http://www.justanswer.com/volvo/1hz1n-t ... ensor.html</a><!-- m -->. Ще премеря пак и спрямо маса крачетата 10 и 23, както и какво има на 18 крак на LH 2.4, какво е положението с масите и ще пиша какви са резултатите от тестовете.
'91 945 B200FT
Reply

#8
Здравейте колеги, май проблема се показа сам накрая. Вчера мерейки акумулатора, докато върти стартера чух, че колата бълбука от казанчето за охлаждащата течност. Оказа се гарнитурата на главата. Майстора днес я разглобил и забелязал, че ангренажния ремък прескочил 2 зъба, заради нещо ръждясало, изгнило и паднало, не разбрах какво по телефона. Та предполагам за това са и проблемите с паленето, но ще пиша пак като я сглобят. Иначе акумулатора докато върти стартера дава 11.3V.
'91 945 B200FT
Reply

#9
Здравейте колеги. Проблема не беше и в прескочилите зъби на ангренажния ремък, а в стартера. След като и той претърпя лек ремонт сега колата пали без проблем. Предполагам не е успявал да вдигне достатъчно високи обороти за да сработи добре импулсния сензор.
'91 945 B200FT
Reply

#10
Колеги проблема беше решен или поне беше доста по добре за около седмици, но след това пак същото и от тогава насам когато имам време, колкото и да е рядко се ровя по малко и се опитвам да го реша. Ето какви са симптомите и какво съм направил до тук:

СИМПТОМИ (няма никакви грешки в двата компютъра; всички опити за запалване са на бензин, на газ е същата работа ако е топло, ако не, не я мъча; акумулатора го смених есента и е чисто нов, голям към 70Ah)
1. през лятото когато е топло пали сравнително лесно, върти около 4-5 секунди докато запали
2. пролет и есен малко по трудно и бавно
3. зимата когато е около 0 пали след като въртиш примерно 15-20 секунди
4. ако е примерно -6 -7 градуса може да запали и бързо
5. почти винаги при първото завъртане на ключа, след като е стояла дълго време изгасена и е изстинала се опитва да поеме дори и още от 1/4об, но не успява и после се почва зверското въртене.
6. ако я огасиш и запалиш след 5-10 мин. пали почти на момента.
7. обикновено пали след като въртиш дълго време и отпуснеш ключа от старт в контакт и двигателя почва да набира лека полека докато стигне нормални обороти
При всички опити няма значение дали въртя без прекъсване дълго време или на пресекулки от по няколко секунди.

КАКВО СЪМ НАПРВИЛ ДО ТУК
1. MAF сензор - мисля че няма проблем като запали колата си е 6 и на газ и на бензин
2. температурни сензори - и двата си имат съответното съпротивление за дадената температура, както е дадено в графиката на сензорите
3. HO2 sensor - в зависимост от кислорода в газовете си показва от 180mV до почти 1V (не е важен за стартирането, но все пак)
3. crank shaft position sensor - смених го с нов, никаква промяна
4. изчистих и презапоих всички релета свързани с горивната и запалителна система - pump relay, radio interference suppression relay, всички връзки са ОК
5. мерих с волтметър - цифров и стрелкови дали в момента, когато върти стартера има импулси към бобината и към инжекторите - резултата е че НЯМА! И тук може би най-добре може да помогнеш Владо (ipdown) понеже той познава софтуера на двата ECU. Каква е причината да не подават управляващи сигнали към тези елементи?
Накрая в даден момент сигналите се появяват и колата пали.
'91 945 B200FT
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)