The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Адаптер за диагностика OBD ||

#1
Честита коледа, колеги! Много здраве, щастие и успехи на всички. Някой знае ли това <!-- m --><a class="postlink" href="http://prodavalnik.com/novo-2013-elm327-v2-1-obd-ii-bluetooth-adapter-za-avto-diagnostika-obd2-interfeys-scan-board-i31826327">http://prodavalnik.com/novo-2013-elm327 ... -i31826327</a><!-- m --> да ли може да ми свърши работа за мойта колица ?
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#2
Честита Коледа и на теб, колега!

Преди около година от eBay взех десетина такива адаптера за познати. Удобни са защото работят с всякакви устройства и софтуери, но определено не са универсални. По мои наблюдения най-малко ядове с тях имаха колеги от VAG- и Opel-групите. Лично съм тествал ELM327 на Honda Accord '06 с таблет и телефон с Android и програмката Torque. Доста приятна програмка - дава достъп до данните от различните датчици в реално време, достъп до съхранената информация в компа, както и възможност за манипулиране на някои от данните (зануляване и промяна на сервизни интервали, регистрирани грешки и т.н.). Опциите са различни при различните марки и модели автомобили.
Моята кола е набор '95 и не поддържа OBDII. По-правилно е да кажа няма OBDII-конектор. Тези след 1996 са с такъв конектор, но протоколите за комуникация са различни от най-често използваните, така че повечето софтуери или въобще не работят, или работят само някои от функциите им. В YouTube има клипчета, в които колеги ползват Torque на техните 850-ци, но предполагам, че става въпрос за Щатите, където OBDII е задължителен от 1996 г.. В Европа OBDII e стандартизиран и задължителен за бензиновите двигатели от 2001 и за дизелите от 2004.

Според този сайт ELM327 работи с щатските турбо-модели 850 от 1996 и нагоре:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://jonesrh.info/volvo850/elm327_reads_volvo_850_mileage.html">http://jonesrh.info/volvo850/elm327_rea ... leage.html</a><!-- m --> За останалите модели не е ясно.

Ясно е, че информацията, която споделям не е от първа ръка, а е каквото съм прочел из нета. Скоро няма изгледи да се сдобия с друга кола, на която лично да тествам ELM327, но пък ако стане, това вероятно ще е първото нещо, което ще направя. Smile

В крайна сметка адаптера не е скъп и ако си ентусиаст и имаш известни компютърни познания, можеш да пробваш, колега. А и сравнително лесно ще се намери купувач, ако адаптера не оправдае очакванията ти.
Reply

#3
От ляво на запалката, пред ск.лост има капаче което трябва да изкъртиш. Ако има букса отдолу значи става. Другия начин е да провериш дали имаш две кутийки колкото кибрити, хванати на кутията с компютрите, точно до капачката за течност за чистачките. Ако ги няма, значи става и къртиш капачето.
Твърди се, че към 96-97 Волво са приели стандартите и ги въвеждат в автомобилите си. Аз също мисля да си взема такава джаджа. Грешките ще ги чете, но не знам колко от другите(не нужни) функций ще работят.
Най-добре си вземи и ни кажи дали работят и останалите функций!
My father's:
VOLVO 142 Injection
VOLVO 244 B
VOLVO 240 B
VOLVO 244 D6
VOLVO 945 TD
VOLVO 440 1.7
VOLVO 740 B
VOLVO 850 2.0 20V
VOLVO V70 2.5 10V
VOLVO C70 2.0T
My own:
VOLVO 850 2.5 20v-Юрген
VOLVO 850R-Рубен
Reply

#4
не си купуваите нищо не става с този адаптер само дето го взех
Reply

#5
Страшен съвет Smile Кажи по точно какво си купил и на каква кола си го тествал ?
Reply

#6
същото като на снимките. На волво 850 2.0 20 в. с какви ли не програми проbвах но така и не го подкарах
Reply

#7
Коя година е колата ?
Reply

#8
96г
Reply

#9
Искам да използвам темата да питам 850 т5 94 година има букси от пред зад десния фар тоест не е с обд.Искам да питам как и с какво може да се пречете колата имам ауто ком има ли вариянт с преходници за обд?
Reply

#10
Колега, не ти трябва нищо допълнително за да провериш компа за регистрирани грешки. Достатъчно е колата да е на контакт, да включиш куплунга в някое от гнездата А1-А6 или В1-В6, да натиснеш за кратко бутона и да наблюдаваш миганията на светодиода. Кодовете се изобразяват като три групи мигания с кратки интервали между тях. Ето списък с възможните грешки от всички гнезда на диагностичната конзола:

ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/850_DTC.doc

Примерно: куплунга е в А6; натискаш за кратко бутона и го пускаш; следват две мигания - интервал - две мигания - интервал - четири мигания - това е грешка 2-2-4 (проблем със сигнала от температурния сензор на охлаждането).
Най-добре е ако навсякъде имаш 1-1-1 - липса на грешки. Big Grin
Кодовете се четат с поредни натискания, т.е. след като прочетеш първия код (освен ако не е 1-1-1), натискаш повторно за да прочетеш следващия и така докато започнат да се повтарят.

Процедурата по изчистването на грешките е следната: прочиташ всички грешки, докато започнат да се повтарят. Натискаш и задържаш бутона за минимум 5 секунди. Изключваш от контакт, включваш и отново проверяваш за грешки. Трябва да излезе код 1-1-1. Добре е след няколко километра пак да провериш за грешки и ако са се появили, да ползваш списъка за търсене на причината и отстраняване на проблема.

По описания начин се четат и чистят грешките на всяко гнездо от конзолата.
На някои от гнездата може да нямаш никакви кодове, ако колата няма съответния модул. Примерно аз нямам автоматична скоростна кутия, трип-компютър на таблото и круиз-контрол, съответно на А1, А7 и В2 нямам никакви кодове.

Успех!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)