Posts: 31
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2013
Reputation:
0
Здравейте колеги,
От скоро съм с Volvo s40 II, 2004 г. Двигателя e 2.0D, 136 коня. Пали много трудно когато е студен. От начало даже не реагираше изобщо като завъртях ключа. Смених акумолатор, свещи и релето на свещите, няма никакви грешки на VIDA. Въпреки това пак не пали, особено когато е студено (днес при -6 оС върти стартера, но не успя да запали пъврия път, даже ми изключи ABS-a и тракшъна, на втория път с доста въртене запали). Бяхме го гледали с колегата nik_dob, ама не успяхме да установим какво му е - налягането добре, гориво подава, стартера върти нормално...Слагам долу 2 видеота, които му правих миналата седмица как се мъчи, при това дори на 6-7 оС. Някоя с подобен проблем или идея какво може да е?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=oIua45nHHO4">http://www.youtube.com/watch?v=oIua45nHHO4</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=XYXGnE9bqAA">http://www.youtube.com/watch?v=XYXGnE9bqAA</a><!-- m -->
Posts: 1,641
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
А нарочно ли държиш колата без гориво ?
Posts: 31
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2013
Reputation:
0
Maxijaz Wrote:А нарочно ли държиш колата без гориво ? Не, като правих снимките просто нямаше - тъкмо светна лампата него ден...
Днес пак пали трудно, явно като е под 0-та и е мъка, изключва "Anti-Skid"-а. Уж затегнахме връзките по "трасето" ама да не би да губи някъде ток, че на нов акумолатор да изключва системите при палене. Но веднъж загряла си пали добре.
Posts: 1,641
Threads: 61
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
Защо не и сипеш 20-30 литра Алпин Дизел и не видиш тогава как ще пали. Горивен филтър сменял ли си ?
Знам че са елементарни неща но може да е нещо малко като кофти нафта или запушен филтър.
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Две неща забелязвам при клипчетата!
Първо реутана на подгряването угасва за секунда, а ти чакаш доста време да изгаснат останалите лампите! Върти ключа веднага след като ти угасне реутанчето на подгряването!!!
Второ, стартера ти ми се струва много тромав! Върти, но ми се струва доста бавно и тромаво. При мен въртеше много по-бързо/живо!
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 1,194
Threads: 47
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
0
Според мен пали добре , само стартера върти трудно и тромаво . След като акумулатора ти е нов , виновника може да е самия стартер ! При износване на втулките на стартера се получава това тромаво въртене , черпи се доста повече от нормалното ток и дори може да ти падне акумулатора от 2-3 опита за запалване. Примигването на лампите по таблото може да е от износени четки на стартер или от втулките . За мен виновника е стартера и трябва да се свали и занесе за ремонт.
А , и другото което можеш да направиш е да си огледаш и замериш клемите на акумулатора там където е връзката кабел-клема и за всеки случай и масата на купето . Успех !
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Mihov Wrote:Според мен пали добре , само стартера върти трудно и тромаво . След като акумулатора ти е нов , виновника може да е самия стартер ! При износване на втулките на стартера се получава това тромаво въртене , черпи се доста повече от нормалното ток и дори може да ти падне акумулатора от 2-3 опита за запалване. Примигването на лампите по таблото може да е от износени четки на стартер или от втулките . За мен виновника е стартера и трябва да се свали и занесе за ремонт.
А , и другото което можеш да направиш е да си огледаш и замериш клемите на акумулатора там където е връзката кабел-клема и за всеки случай и масата на купето . Успех ! +1
Колегата е казал всичко, което аз си бях приготвил да ти напиша - стартер мотор (пълна профилактика) и клеми.
Успех!
Поздрави,
Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
sdan Wrote:Здравейте колеги,
От скоро съм с Volvo s40 II, 2004 г. Двигателя e 2.0D, 136 коня. Пали много трудно когато е студен. От начало даже не реагираше изобщо като завъртях ключа. Смених акумолатор, свещи и релето на свещите, няма никакви грешки на VIDA. Въпреки това пак не пали, особено когато е студено (днес при -6 оС върти стартера, но не успя да запали пъврия път, даже ми изключи ABS-a и тракшъна, на втория път с доста въртене запали). Бяхме го гледали с колегата nik_dob, ама не успяхме да установим какво му е - налягането добре, гориво подава, стартера върти нормално...Слагам долу 2 видеота, които му правих миналата седмица как се мъчи, при това дори на 6-7 оС. Някоя с подобен проблем или идея какво може да е?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=oIua45nHHO4">http://www.youtube.com/watch?v=oIua45nHHO4</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=XYXGnE9bqAA">http://www.youtube.com/watch?v=XYXGnE9bqAA</a><!-- m --> Колега, тази кола с какво масло е в мотора и кутията - вискозитет?
Хубаво е да държиш поне 1/3 гориво в резервоара зимата, защото парафинът в нафтата има навик да замръзва на филтъра или цедката в резервоара. Кога е сменян горивният филтър?
Не знам колко време трябва да подгрява, но много бързо гасне релето ... явно колата трябва да е с бързи свещи - такива ли си сложил?
Има ли разлика дали си натиснал съединителя или не, когато завърташ при първо палене?
Ако е стартер, колеги, всеки път ще върти трудно, не само при първото палене
Тъй като само гадаем, аз залагам на няколко неща, които собственикът може да отхвърли или потвърди:
1. Стар горивен филтър - ако е сменен - ОК, ако не - смени го!
2. Парафинова тапа на филтър/цедка - това ще го разбереш при смяна на филтъра или когато сипеш повече нафта, използвай някаква добавка против желиране - Castrol TDA, Лики Моли и т.н.
3. Неподходящо масло в двигател/скорости - ако е подходящо, пробвай как върти с натиснат съединител и дали има разлика.
4. Неподходящи свещи - ако си сложил всичко оригинално или според оригинален номер, но части, в които си сигурен ... пропусни т.4
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
От доста време не карам редовно дизел, но на класическият дизелов мотор помагаше следният метод:
Не подгряваш, а веднага въртиш(обикновено 5-10 оборота са достатъчни) след това подгряваш(може и два пъти) и палиш.
Иначе колегите са прави за стартера.
ex XC90
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Не знам колко време трябва да подгрява, но много бързо гасне релето ... явно колата трябва да е с бързи свещи - такива ли си сложил?
Ако е стартер, колеги, всеки път ще върти трудно, не само при първото палене
Така трябва да е Влади! Така беше при мен на v50ката със същия 2.0D двигател. Докато врътнеш ключа и реотана на веднага угасваше. Случвало се е само в определени ситуации при -15 да се забави.
Стартера, мисля че му върти бавно всеки път или поне с такова впечатление останах.
Volvo For life!
|