The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B200FT + 16v

#1
Гледам в подфорума с девятките е много умряло напоследък, та реших да споделя с какво се забавлявам от едно известно време.. Семейното комби дето го карам премина(ва) през разни трансформации - "А" вал и 76 мм генерация, 16Т турбо, 012 дебитомер, широколентова сонда и пренастроени компютри.. Много благодарности на Станислав (stvri) и Николай - SKV performance Wink Напомпихме го прилично, ама все ми липсва нещо.. Та понеже знам какво още може реших да го подложа на още един тунинг - the ultimate tuning Smile
1. Цел първа - около 260-280 коня на колелата и максимален момент от около 350-380 Нм, колкото може по-рано, и колкото може по-дълго - демек почти плоска крива на въртящия момент в голям диапазон от обороти, като на съвременен common rail турбодизел и мнооого по-висока мощност. Това мисля от профила на валовете и от подбрано като размер турбо да го докарам.
2. Цел втора - понеже не ми идва точната дума (или думи) - driveability - без турбо дупки, без твърде шумни ауспуси и нестабилни тихи обороти, без мощност само във високите - или с други думи да ти е кеф да караш и докато пипнеш газта да ти чупи врата и да мята задницата Wink И без да пуска алармите в квартала и да плаши гаргите :mrgreen: Имам предвид ако минеш нормално по улицата..
3. Цел трета - максимално близко до заводското изпълнение като изглед, здравина и надеждност и ремонтопригодност. С достъпни и разпространеи части.
4. Цел четвърта - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - без да се лишавам от бъбрек примерно за да я направя реалност.

Начин за постигане:
1. 16 клапанова глава - дето има една приказка на английски - 'there is no replacement for displacement' -
има replacement и той е достатъчно висок буст, ама с 8-те клапана няма flow и поради фиксирания ъгъл
на фазите на вала няма много какво да се направи. Иначе aftermarket валове за 8v-то с лопата да ги ринеш, ама като сметнеш и видиш крайния резултат нещо не ме кефи.
Така че моите уважения към 8 клапановия мотор -
доста може и е адски здрав и надежден, ама немодифицираната 16 клапанова глава (конкретно този дизайн - B204/B234/Penta AQ171):
[Image: 5298413248_3ee654bc84.jpg]
е ненадмината дори и от най-силно модифицираните и портвани 8-клапанови глави с 45 мм клапани и агресивни валове. Според разни източници тази цилиндрова глава е разработена съвместно с Cosworth и който е виждал YB/B (sierra/escort cosworth) мотор я намира за доста близка. В щатите тази глава (2.3 варианта) е особено популярна и има доста коли от 2/7/9 сериите конвертирани от 8 на 16 клапана (повечето доста над 350 к.с.), а също става с малки доработки на и Ford Mercur 2.3.

В момента съм на ниво събиране на части, мерене, смятане, пробване, напасване, мислене..
Като, какъв ангренажен ремък, какви обтегачи/ролки, какъв маслен охладител, въздуховоди (както им викат турбо пътища :mrgreen: много са ми смешни). Ето как изглеждат пробите на този етап:
http://www.flickr.com/photos/ipdown
Ремък - 148 зъба от 850/20v. Другите варианти бяха Opel 1.7d (146 зъба), Opel 1.6 (147 зъба)
Маслен охладител - от 960 2.5 24v. Тялото на стандартния охладител на B200FT е дълго и пречи на 16v изпускателния колектор.
Обтегач - VW (Golf 2 :mrgreen: :mrgreen: )
Ролка - Volvo B204/B234
Въздуховоди - Volvo B204/B00FT, Хидромарк Варна
Изработка на разни важни неща, сглобяване, напасване и друг вид помощ/критика - SKV, maj.Mevdo

2. Първоначално мислих да не се отваря мотора, ама с времето все повече клоня към един т.нар. stage-0 - демек основен ремонт при който ще сменя биелите с H-Beam такива:
[Image: 176-new_2008-03-11-dsc00055.jpg]
Тъй като има време до събирането на мотора може и да ме огрее с такива биели, може и не..

Буталата на Volvo B200/B230 са далеч по-здрави от биелите им. Стандартния B204FT има степен на сгъстяване 8.2:1, докато B200FT e 8.5:1. Понеже 8-клапановата глава е една и съща на B200 и B230, т.е. и горивната и камера е ~51.7 ml, буталата на B200FT са с много по-малки "чинийки" от на B204FT и комбинирани с 16-клапановата 2-литрова глава, която има около 45 ml обем на камерата ще получа степен на сгъстяване около 9.3:1 - добре дошло.

3. Прилична бензинова помпа (китайка за 120 лв) и едни сименс дека 630 инжектори. И по-малки ще вършат работа, ама тези са добри и ги има навсякъде:
[Image: i?id=101101758-41-72&n=21]

4. Coil-on-plug бобини от VAG:
[Image: i?id=693617080-00-72&n=21]
Тези си ги имам от 960-то, заедно с капака и моднатата електроника (аз съм си ги правил от А до Я тези неща - и софтуер и хардуер). Ето как стоят и работят тези бобини на моето 960 с B204FT:
https://www.youtube.com/watch?v=9M2zvxQNGC4

5. Пренастроен LH2.4 Jetronic/EZK... (3,4 и 5 са стандартните али-бали необходими за по-висока мощност):
[Image: images?q=tbn:ANd9GcTfbZbdZN3dCewdbfs8eGR...zrFMggSzfP]
Това съвсем сам си го правя Smile

6. Нов съединител на първо време, а ако сдаде багажа след време ще го пренаковем и със ZRE притискател.

7. Алуминиев интеркулер от do88.se?
[Image: ICM-150.jpg] - сигурно това ще е най-скъпата отделна част и най-последна ако изобщо прежаля толкова пари. Това определено има ефект, ама цената малко демотивира. А може и да си я спестя ако стандартния кулер оцелее на 1.6-1.7 продължително време. Поживем - увидим.

Турбо - като за начало стандартния за B204FT 55 trim TB0381 Garrett, а по-късно Garrett хибрид с Cosworth .48 A/R топла част и 431905-0004 компресор. Другия вариант е сегашния ми TD04HL-19T/7cm2, макар че може да е леко малък на този мотор.

Критики, съвети, мотивиращи/демотивиращи коментари?
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#2
Офтопик 8-)

Влади,това не го показвай на Чавдар че най-малкото няма да може да спи поне една седмица. А току-виж е решил и да остане с един бъбрек по-малко. Wink

Иначе - go ahead !

Smile
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#3
Да не ми се мярка Влади че току виж останал без кола Big Grin . И да знаеш че не мога да мигна заради теб .
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Reply

#4
killara Wrote:Да не ми се мярка Влади че току виж останал без кола Big Grin . И да знаеш че не мога да мигна заради теб .
:mrgreen: :mrgreen:

Да знаете че ми трябва един стар ангренажен ремък от 850 20v.. за проби. Ако на някой му се намира..
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#5
Вече имам трета ролка за aux вала. Днес пробвах да накача всичко и нещата изглеждат така:
[Image: 13827701173_5591e07e9e_b_d.jpg]

Този сетъп на ремъка е същия като на Volvo Penta AQ171C/AQ251 - това са мотори за лодки, 2.5 литра, 16 клапана , 170 коня.. Ремъка е 146 зъба/30 мм. Ще ми се да сложа една ролка на мястото под термостата.. За целта ми трябва 148 зъба/30 мм ремък. На 850/20 клапана е такъв. В крайна сметка засега всички части ще са си Volvo, с изключение на обтегача който е VW.. но не може да му се устои - евтин и много разпространен.

Втората ролка ще бъде стандартната от B204/B234, и задачата и е да пречупи ремъка, за да се стане по-остър ъгъла на ремъка около зъбното колело на маслената помпа, да се елиминират вибрациите от прекалено дългата свободна част на ремъка и да се поберат стандартните пластмасови капаци на ангренажа (долната част около зъбната ролка на коляновия вал и тази на aux вала) от 8 клапановия мотор.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#6
Този пост го правя за място на списък с части които ми остава да закупя или намеря, както и части които трябва да си изработя или изфабрикувам някакси.. Хем ще ми е под ръка, хем ако някой друг се реши на подобна интервенция да му е от помощ.. Частите не са подредени по важност/приоритет, просто е късно и каквото първо се сетя - пиша..

Това което трябва да се купи (не задължително от Motopfohe):
1. Гарнитура глава - 1378475
2. Болтове маховик, 8 броя - 946379 (М10, 25 мм, 12.9 якост, глава 17)
3. Заден семеринг колянов вал - 6842160, 6842093, 430118
4. Лагер, опашка скоростна кутия - 181799
4. Преден семеринг колянов вал -
5. Семеринг разпределителен вал - 2 броя - 6842273, 1306333, 1306334
6. О-ринг, цилиндрова глава - 4 броя - 3514296
7 .Гарнитура капак цилиндрова глава - 1378853
7a. Гарнитура за свещите (капак цилиндрова глава) - 1378851
7b. Уплътнение глава D - 7. Гарнитура капак цилиндрова глава - 463416

7c. или Комплект гарнитури за капак на цилиндровата глава - 271393
8. Анаеробна гарнитура - Loctite 518
9. О-ринг маслен охладител (от към цил. блок) - 925255
9a. О-ринг маслен охладител (от към болта) - 949721
9b. - О-ринг на топлообменника на масления охладител - 3547188
10. Гарнитура изпускателен колектор - 1378852
11. Гарнитура всмукателен колектор - 1378854
12. Не се сещам за друго, когато се сетя ще допълня.

Това което трябва да се намери/купи, подбере или изработи:
1. Инжекторна рейка - оригинална от B204FT/GT, или изработка на нова.
2. Турбо пътища - алум. тръби и меки връзки към интеркулера - Hidromark Варна
3. Тръба от водната помпа до задната част на блока - изработка на нова/модификация на оригиналната.
4. Даунпайп..
5. Трета ангренажна ролка от 16 клапанов редблок.
6. Разни дребни наглед неща, които могат ще ми изядата главата..
7. Не се сещам за друго, когато се сетя ще допълня.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#7
ipdown Wrote:Вече имам трета ролка за aux вала. Днес пробвах да накача всичко и нещата изглеждат така:
[Image: 13827701173_5591e07e9e_b_d.jpg]

Този сетъп на ремъка е същия като на Volvo Penta AQ171C/AQ251 - това са мотори за лодки, 2.5 литра, 16 клапана , 170 коня.. Ремъка е 146 зъба/30 мм. Ще ми се да сложа една ролка на мястото под термостата.. За целта ми трябва 148 зъба/30 мм ремък. На 850/20 клапана е такъв. В крайна сметка засега всички части ще са си Volvo, с изключение на обтегача който е VW.. но не може да му се устои - евтин и много разпространен.

Втората ролка ще бъде стандартната от B204/B234, и задачата и е да пречупи ремъка, за да се стане по-остър ъгъла на ремъка около зъбното колело на маслената помпа, да се елиминират вибрациите от прекалено дългата свободна част на ремъка и да се поберат стандартните пластмасови капаци на ангренажа (долната част около зъбната ролка на коляновия вал и тази на aux вала) от 8 клапановия мотор.
Влади аз бих ти препоръчал да сложиш идна малка ролка която се среща пак при ваг-овете . Като ти гледам конфигурацията това ще ти свърши работа виж този линк просто за информация
<!-- m --><a class="postlink" href="http://mot.bg/angrenajni-rolki-remuci-za-vw-sharan-7m8-7m9-7m6-van-t4682.html">http://mot.bg/angrenajni-rolki-remuci-z ... t4682.html</a><!-- m -->
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Reply

#8
Тъй като изрових целия интернет и не можах да си намеря инжекторна рейка за B204FT колектор (само някакъв поляк в turbobricks ми предложи цял колектор с рейка за 400 евра), в някакъв момент започнах да кроя планове да си направя такава. Имах една от B230FT и тя (почти) можеше да се преправи, но идва къса и няма място за горивния регулатор. Намерих си рейка от B234F и тя вече беше с подходящата дължина.
Рейките на редблок моторите са месингови тръби със стоманени части запоени със сребърен припой. Стоманени са горивоподаващите тръбички, чашките за инжекторите и пластинките с които рейката се захваща към колектора. Въоръжих се с SL45 припой от продавалник и горелка на пропан-бутан и разпоих всичко от двете рейки. От двете защото едната беше къса (няма къде да се захване горивния регулатор), но захващащите пластинки пасваха, а от другата не. Както и да е. Отне ми доста време, само през неделите и то не всяка. В крайна сметка си изфабрикувах рейка, допълнително си сложих вентил за изпускане, отвор за един 6 баров малък манометър на Wika и така. После имаше една-две седмици шкурене и пилене, къде на ръка, къде с дремела, накрая полиране. Вчера занесох почти готовата рейка да я поцинковат галванично (излезе ми 5 лв) - първо за да предпазя стоманените части от корозия, и после за да се уеднакви цвета. А и в суров вид ми приличаше повече на духов инструмент Smile Та понеже ме мързи да качвам снимки във форума, на който му е интересно малко снимки има ето тук
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#9
Колега малко късно вече , но забелязах , че никъде не си споменал за смяна на гарнитурата на водната помпа и дифтунгите .. разбира се най-добре ще е според мен и нова водна помпа да сложиш . Това ти го казвам като съвет . Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)