The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Сменя ли се маслото на ръчна скоростна кутия на V70

#1
Здравейте колеги,

Тъй като не успях да намеря споделено инфо, а от МП ме изненадаха мисля да питам тук. Сменя ли се маслото на ръчна скоростна кутия на V70?
От сервиза ми казаха, че не е желателно и се сменяло само като правиш ремонт на въпросната кутия.

Да споделя и друго, ако ще сменяте ангренаж сумата е доста голяма 650лв е :? Confusedhock:
Reply

#2
Аз лично не съм сменял никога на никаква кола с ръчни скорости!Доливал съм,когато е необходимо,но не съм сменял Wink
Reply

#3
Вчера като ми сменяха съединителя ми казаха, че е добре да сменят маслото на кутията, така и така колата е разглобена, сумата беше от порядъка на 40-50 лв и го смениха.
Reply

#4
Значи няма да сменям Smile аз я дадох просто за профилактика и редовна смяна на течностите Smile На старата кола го сменях след два цикъла на смяна на двигателното масло и за това се зачудих. Благодаря за инфото.
Reply

#5
sasho_rs Wrote:Вчера като ми сменяха съединителя ми казаха, че е добре да сменят маслото на кутията, така и така колата е разглобена, сумата беше от порядъка на 40-50 лв и го смениха.
Е да!При положение,че кутията е свалена и е извадено някое от вътрешните карета,не се знае какъв боклук е попаднал въте и е добре да се смени,но ако няма никакви интервенции,не виждам смисъл за смяна Wink
Reply

#6
Преди време смених семеринги на кутията,майстора ми каза че не трябва да се сменя и ми върна старото масло,след като го беше източил.
Reply

#7
Ами всички майстори дето твърдят , че не се сменя да направят по 100 лицеви опори и повече да не приказват небивалици !!! Мерси...
Например на три години или около 60000 км....
Ввъв всяка скоростна кутия има поне три вида метал - алуминий, стомана и месинг. За стоманените стружки отделени при работата на кутията производителят е предвидил във вътрешността или на пробката за източване магнит. Помислете сега как се отстраняват на практика алуминиевите и месинговите отлагания....
А скоростната кутия си е редуктор отвсякъде. Има сериозно триене в нея. Маслото не само смазва зъбните двойки, лагерите и валовете, но и ги охлажда. Вследствие на многократните цикли на загряване и охлаждане маслото променя както и свойствата си , така и цвета си. Именно по променения цвят най-лесно се определя остаряването, също по гъстотата и не на последно място изминатите километри и изминалото време. Не си мислете, че маслото в кола , която не е работила по някаква причина три четири години е реално годно за нормална работа.
Така че, масло на ръчна кутия , както и на автоматичната такава се сменя на определен период от време или при съответния изминат пробег !
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Reply

#8
mevdo Wrote:Ами всички майстори дето твърдят , че не се сменя да направят по 100 лицеви опори и повече да не приказват небивалици !!! Мерси...
Например на три години или около 60000 км....
Ввъв всяка скоростна кутия има поне три вида метал - алуминий, стомана и месинг. За стоманените стружки отделени при работата на кутията производителят е предвидил във вътрешността или на пробката за източване магнит. Помислете сега как се отстраняват на практика алуминиевите и месинговите отлагания....
А скоростната кутия си е редуктор отвсякъде. Има сериозно триене в нея. Маслото не само смазва зъбните двойки, лагерите и валовете, но и ги охлажда. Вследствие на многократните цикли на загряване и охлаждане маслото променя както и свойствата си , така и цвета си. Именно по променения цвят най-лесно се определя остаряването, също по гъстотата и не на последно място изминатите километри и изминалото време. Не си мислете, че маслото в кола , която не е работила по някаква причина три четири години е реално годно за нормална работа.
Така че, масло на ръчна кутия , както и на автоматичната такава се сменя на определен период от време или при съответния изминат пробег !
До сега на нито един от служебните ни автомобили не сме сменяли масло на ръчна скоростна кутия и НИКОГА не сме имали проблеми!Навъртат между 300 000 и 400 000 км преди да ги продадем или бракуваме! :o По принцип си прав и има логика,но аз изтъквам фактите - статистиката при нас е за 30 години и около 70-80 автомобила - леки и товарни Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)