The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Централната конзола не работи след сваляне на акумулатор

#1
Здравейте, колеги

От 2 месеца съм собственик на volvo s80 2.5 TDI с автоматични скорости и досега колата е безупречна. Вчера реших да сваля акумулатора и след като го свързах пак (първо откачих масата и после + и в същия ред ги върнах) централната конзола не работи. Нито един бутон, включително и светлинките на индикатора за скоростите. Не работи отоплението на седалките, климатика, дефроста на предния и задния прозорец, сякаш до тях не стига ток. Всички бушони са наред. Прочетох в чуждите форуми, че има и други такива случаи и някои плашат с катастрофални последствия като закупуване на нов от дилър за 1000 лева и прочие варианти. Отказвам да повярвам,че това може да се случи от просто сваляне на един акумулатор за 20 мин. Просто трябва да има някакъв вариант. Записах час в МП днес и ще ви кажа какъв е бил резултата.
Reply

#2
Andro88 Wrote:Здравейте, колеги

От 2 месеца съм собственик на volvo s80 2.5 TDI с автоматични скорости и досега колата е безупречна. Вчера реших да сваля акумулатора и след като го свързах пак (първо откачих масата и после + и в същия ред ги върнах) централната конзола не работи. Нито един бутон, включително и светлинките на индикатора за скоростите. Не работи отоплението на седалките, климатика, дефроста на предния и задния прозорец, сякаш до тях не стига ток. Всички бушони са наред. Прочетох в чуждите форуми, че има и други такива случаи и някои плашат с катастрофални последствия като закупуване на нов от дилър за 1000 лева и прочие варианти. Отказвам да повярвам,че това може да се случи от просто сваляне на един акумулатор за 20 мин. Просто трябва да има някакъв вариант. Записах час в МП днес и ще ви кажа какъв е бил резултата.

Понякога с ъпдейт на FW се оправя. Роби от МП Люлин е правилния човек в случая. Wink
Reply

#3
Аз не мога и отказвам да повярвам как едно елементарно махане на акумулатор и то по указания от производителя начин може да причини такава повреда. Просто не може да е истина. Изчетох какво ли не по чуждите форуми и се е случвало на доста народ. Просто модулът на климатика не може да "се събуди" и толкова. В най-добрия случай се оправя с нов софтуер за сумати пари. В останалите случаи - с купуване на нов за 1000 лева...Луда работа. Ще пиша какво е станало в МП щом имам резултат
Reply

#4
Има една малко по-особена процедура в този случай. Колегата Stvri я откри. Допираме двете разкачени клеми една до друга за около 15 секунди, след което ги закачаме. Отключваме и заключваме колата 5 пъти и сме готови. Дано да помогне !
Reply

#5
Здравейте колеги,

Съжалявам,че отговарям по-късно. В крайна сметка реших проблема, но с много нерви, време и не малко пари. Преди да ви опиша как се справих искам да споделя едно мнение. 2 седмици след случката още не ми го побира главата, как едно ПРАВИЛНО сваляне на алумулатор и също така правилно свързване след това може да причини повереда за стотици левове. Просто не ми е ясно как е възможно.
Преди всичко искам да благодаря на всички за съветите и помощта, както и за търпението и съветите на РОби (moruna) от МП макар и само по телефона.
Проблема оправих като си купих нова конзола и то защото уцелих джакпота със серийния номер на колега от форума, който продаваше неговото на части. Така не се наложи да релоудвам софтуер на конзолата, който струва 150 лева в МП. Необходимо е, защото може колата да не разпознае конзолата. Същата процедура се прави и ако купиш нова конзола. А такава от мото пфое струва умопомрачителните 1200 лева.
За времето в което се рових в американси и всякакви други форуми разбрах, че това е често срещан проблем при S80, S60 и V70 в годините от 1999-2001. Просто след сваляне на акумулатора или се поврежда модула на климатика, който управлява и всичко останало по конзолата+ индикатора за скоростите при АСК. Има няколко стъпки, които биха помогнали ако имаш късмет -
1. Откачаш клемите на акумулатора и допираш клемите за 15 секунди. Така се рисетвали компютрите де що има по колата и тръгвали. ( При мен не сработи)
2. Отключваш и заключваш колата 5 последователни пъти с дистанционното. Също връщало фабричните настройки на модулите ( И това не сработи)
3. Ако купиш друг модул със сходни бутони и друг фабртичен номер - трябва да се "ожени" за колата с нов софтуер. 150 лева в МП и няма гаранция
4. Купуваш нов за 1200 и си слагаш въжето след това Wink

Та така мога да обобщя сега ситуацията. Извадих късмет че намерих от форума централна конзола, която тръгна без никакви повече намеси и се отървах от 1000 главоболия. Но остава недоумението как е възможно да се счупи това нещо по този нелеп начин. От другите форуми научих, че освен конзолата за климатика, по същия начин се бъгва и конзолата за управлението за фаровете. Искрено се надявам и там да няма софтуер, щото вече ще падна.

Още един път благодаря на всички за помощта.

Поздрав,
Андрей
Reply

#6
И мен ме предупредиха, че е възможна такава ситуация. Да заспят модулите и да не се събудят. Правилния начин бил преди да разкачиш акумулатора изваждаш ключа от контакта за 10-15мин. и разкачаш клеймите. При включване на акумулатора ключа трябвало да е на позиция контакт. Не съм пробвал още, но това ми го казва бивш служител на Мото-Пфое.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)