The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Решен проблем със скърцането на педала на съединителя

#1
Здравейте,
от както си купих колата имах скърцане в педала на съединителя - звука беше като от скърцаща пружина. От два дена след смяна на спирачна течност този звук изчезна Big Grin - та ако някой има същия проблем да знае!
По принцип сменям всички консумативи при закупуване на колата, но този път пропуснах спирачната течност :oops: и тъй като от известно време по завои и изкачване ми светваше алармата за ниското и ниво реших да я сменя, а то пък и екстри получих в замяна.
За смяната си купих Bosch DOT4 HP - дават я за коли с ABS и ESP системи ( 1л е напълно достатъчна), която по параметри беше като тази препоръчвана от Волво - DOT4+.
Да знаете, че без помпа едва ли ще можете да си обезвъздушите съединителя (аз не бих се наел да я сменям по метода на помпенето с педали, особено след като усетих как педала на съединителя след смяната удари пода на колата и трябваше ръчно да го връщам - техника каза, че явно магистралата на съединителя взима течност малко по-отгоре в казанчето, а беше пропуснал да го допълни до максимум Sad )!

ПП. Да си се оплача и от един прехвален сервиз на марката (сигурно човека чете тука) - не може за смяна на спирачна течност да се иска да се оставя колата за половин ден - все пак процедурата не е сложна и всичко приключва за половин час (ако разбира се имат необходимата техника) и аз бях готов да закарам колата в указано от тях време и да изчакам. Също така не можело да присъствам на смяната :o - ами аз нали затова отивам там, а не в МП.

Поздрави на всички
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#2
За съжаление след няколко дни тишина при натискане на съединителя проблема пак се прояви Cry . Може би помпата на педала е за смяна, но засега ще си карам така.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#3
На две коли ми е скърцал и решението е - лягаш по гръб долу с ръце и глава заврени при педалите и с едно спрейче WD40 със сламката отпред , пръскаш където видиш , и където можеш да стигнеш като със свободната ръка натискаш скърцащия педал . А , забравих - в устата държиш фенерче и си светиш с него ! Smile
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#4
Mihov Wrote:На две коли ми е скърцал и решението е - лягаш по гръб долу с ръце и глава заврени при педалите и с едно спрейче WD40 със сламката отпред , пръскаш където видиш , и където можеш да стигнеш като със свободната ръка натискаш скърцащия педал . А , забравих - в устата държиш фенерче и си светиш с него ! Smile

За успешно прилагане на упражнението е необходим предварително завършен курс по йога Smile .
Шегата настрана! Аз го третирах по същия начин, но не съм сигурен в крайния ефект, по простата причина, че времето се затопли /това беше пролетта/. Съвсем скоро ще разберем - още малко студ да стегне.
"Добрите шофьори имат следи от насекоми по страничните прозорци"- Walter Röhrl
Reply

#5
Ако колата има темпомат е много вероятно датчикът, който отчита натискане на съединителя да има нужда от смазване. Той има една пружинка, която след време започва да прискърцва.
S60 D5 Momentum, 163hp MT, 2005
Reply

#6
Колата е с темпомат и скърцането е от някаква пружина. Аз съм смазвал тази която се вижда на снимката     но с доста краткотраен ефект - след няколко дни отново се появява. Не знаех, че има пружина и в сензора на педала - трябва ли да го демонтирам за да я достигна?


Attached Files Thumbnail(s)
   
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#7
ВД-то в повечето пъти почиства и сравнително бързо се изпарява, затова не е лошо да се третира с грес(има я във вид на спрей) или спрей със силикон.
ex XC90
Reply

#8
jtboev Wrote:Колата е с темпомат и скърцането е от някаква пружина. Аз съм смазвал тази която се вижда на снимката [ATTACHMENT NOT FOUND] но с доста краткотраен ефект - след няколко дни отново се появява. Не знаех, че има пружина и в сензора на педала - трябва ли да го демонтирам за да я достигна?

В датчика за позиция на педала надали има пружина, но ако го смажеш вероятно след време ще трябва да си купуваш нов.

Пружината сама по себе си няма как да скърца, звука явно идва от нещо в което се трие в нея или е от триене на самия педал в конзолата на която е окачен.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#9
jtboev Wrote:Не знаех, че има пружина и в сензора на педала - трябва ли да го демонтирам за да я достигна?

Трябва да се демонтира. По спомени - откача се буксичката, в страната закрепена към педала има нещо като шапчица, която се придърпва леко надолу и после се издърпва навътре, да да се освободи задния край, който има едно ябълковидно захващане към купето. Достъпът до него е доста неприятен и няма почти никаква видимост.
Иначе като го свалиш има нещо като щипчици, които се разкачат и се отваря.
Моя го смазаха с някаква грес в един сервиз и от около 2 години не се е обаждал. Като така и така си го свалил може да почистиш и самата пластинка вътре и четчиците. При мен беше започнало по едно време да дава грешка в показанията на този датчик и не можеше да се ползва темпомата. Почистих го с контактен спрей, раздвижих го и се оправи.

Успех Smile
S60 D5 Momentum, 163hp MT, 2005
Reply

#10
Или от триене на метал в метал между рамото което минава през купето и ламарина на купето.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)