The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка на Волво V50, съвети, мнения?

#1
Здравейте на всички,
не можах да преценя дали темата е по-подходяща за тук, или съответния подфорум за модели на Волво.
Обмислям от известно време покупката на V50 и ме интересуват всякакви мнения, препоръки, съвети.
До преди 6-7години от време на време карах Волво 460 на баща ми, изключително здрава, надеждна и хубава кола (естествено доста стар модел).
Интересува ме как е въпроса с намирането на авточасти за модела, какъв е ценовият им диапазон, както и за цялостната поддръжка (ролки, ремъци, масло и др. консумативи).
Какви често срещани проблеми има модела?
Благодаря предварително на тези, които ще обърнат внимание на темата и ще отговорят.
Reply

#2
Mirama Wrote:Здравейте на всички,
не можах да преценя дали темата е по-подходяща за тук, или съответния подфорум за модели на Волво.
Обмислям от известно време покупката на V50 и ме интересуват всякакви мнения, препоръки, съвети.
До преди 6-7години от време на време карах Волво 460 на баща ми, изключително здрава, надеждна и хубава кола (естествено доста стар модел).
Интересува ме как е въпроса с намирането на авточасти за модела, какъв е ценовият им диапазон, както и за цялостната поддръжка (ролки, ремъци, масло и др. консумативи).
Какви често срещани проблеми има модела?
Благодаря предварително на тези, които ще обърнат внимание на темата и ще отговорят.
Здравей.
Значи за цени на поддръжка в България по обясними причини няма как да дам мнение, но едва ли намирането на части ще ти е проблем!
По отношение на това, което си написал за Волвото на баща ти, махни здрава и надеждна и остави само хубава Wink Днешните коли не са здрави и надеждни - колкото по бързо го проумееш, толкова по-добре за теб Idea Като добавиш, че това е автомобил от времето, когато Волво беше под шапката на Форд - забрави думичката здравина!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Здравина и Форд не вървят заедно :evil:
Често срещани проблеми по модела...ами те не са малко, но най-общите са:

- сензор за външна температура(веднъж вече смених, вторият е на път)
- алтернатор (моят си е здрав засега, но други съм чел да се оплакват доста)
- лагер главина (аз лично 4 досега смених и все предни!)
- чух за проблеми с климатика - сдавал багажа някъде на около 160-180 000 км.Моят още работи, но колата е на 133 000 км, та има време.Вече на 2 пъти климатика ми изключваше, но при повторно запалване на колата се оправяше. Усещам, че другото лято на това ще му дойде реда :roll:
- предни носачи - заминават на 100-120 000 км (моите ги смених на 110 000 някъде)
- биалети не е рядкост да заминат (при мен ги смених на 72 000 км)

При мен замина и лагер на полуоската(трябва да я смениш цялата, а не става само лагера).Предстой ми смяна на ангренажен ремък (колата скоро ще стане на 10 години, та е време да го сменя), ролки и някакво уплътнение на двигателя(camp seal).Офертата от дилъра е близо 1 200 долара.Сумата в лева в МП едва ли ще е повече от 700-800 лева.Това все пак го сменяваш веднъж на 5-10 години, та едва ли е болка за умиране.

Иначе колата е практична.Става и за градско, и за инвънградско каране.Ако си сам или имаш семейство, но с по-малки деца, може да го ползваш за семеен автомобил.Багаж събира доволно, но не очаквай от него да събереш същото количество, както в голямо СЮВ, още по-малко пък миниван.
По отношение на комфорт големия недостатък е лошата возия.От останалото съм доволен общо взето.
Седалките са много удобни, а това е изключително важно.Изобщо Волво освен с пословичната си сигурност, се слави и с невероятно удобните си седалки.

Перфектен автомобил за семейство с 1-2 деца.Става за всекидневна градска употреба, а когато е нужно и за дълги извънградски пътувания.Това последното съм го пробвал многократно.Ако намериш и AWD Т5 още по-добре Tongue


Успех с покупката Wink
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#3
Благодаря за отговора.
Това с лагерите не ми хареса особено, но ще проверя как вървят цените им. Smile
В момента карам Мицубиши Галант и там също имам ядове в това отношение и разни други специфики по модела.
Трябва ми за всекидневно градско каране на 1-2деца (по-често 2), както и извънградско.
Това за лошата возия също не ми звучи много добре, със сигурност ще искам тест на харесан автомобил за покупка, но това е в състояние да ме откаже като цяло. Само удобство на седалки някак не ми се струва достатъчно.
Reply

#4
Привет и поздравления за избора Smile

Първо! Въпреки че е комби, събира багаж, все пак отзад е тясна и не могат да се возят комфортно 3-ма възрастни. Багаж събира, но самият силует и дизайн на купето е смалил багажното пространство.

Сега как стоят нещата при мен -> V50 2,0 HDi 136 к.с.
Правил съм ремонт на стартера и алтернатора (реле-регулатор) около 300 лева.
Масла, филтри, ремъци, ролки - ок. 600 лв.
Главина предна ок. 300 лв. + 150 за тампони по окачването отпред.
Премахнати ДПФ и ЕГР от които ми побеля главата, има цяла тема във форума за тази сага, потърси я Smile
Сменял съм и противоударни тампони и прашници на задните амортисьори - ок 40 лв.

Маховика (демпферен) е за смяна, а след скорошното пътешествие из Пирин-а и Родопите за смяна са и дискове и накладки :mrgreen: От това пътуване, с много планинско каране на 3-та, високи оборотни и много работа със спирачката среден разход по борд компютър 5,3 л на 100; разход по джоб 6,3 л на 100.

Освен това, купувал съм пълен комплект летни и зимни гуми (съответно Fulda и BFGoodrich). Размера е популярен 205/55/16. Купили съм си от продавалника резервна джанта-патерица с гума Continental (по спомен 185/75/15), че оригинално е с някакъв кит за лепене, който не ме кефи. Джанти с размер 15" не се побират отпред.

Круиз-контрола е задължителна екстра!

В крайна сметка късмет в търсенето и дано попаднеш на по-читав екземпляр от мен! :mrgreen:
[Image: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png][Image: citroen-c3-picasso_medium.png]
[Image: opel-movano-3500_medium.png]
Reply

#5
Mirama Wrote:Благодаря за отговора.
Това с лагерите не ми хареса особено, но ще проверя как вървят цените им. Smile
В момента карам Мицубиши Галант и там също имам ядове в това отношение и разни други специфики по модела.
Трябва ми за всекидневно градско каране на 1-2деца (по-често 2), както и извънградско.
Това за лошата возия също не ми звучи много добре, със сигурност ще искам тест на харесан автомобил за покупка, но това е в състояние да ме откаже като цяло. Само удобство на седалки някак не ми се струва достатъчно.
Ами не зная защо, но болшинството от моделите Волво по принцип возят твърдо.Като пиша твърдо, разбира се сравнявам с Царя на возията - Ситроен с хидро-активно окачване!
При Волво, колкото и парадоксално да звучи, добра возия има ХС серията.Седаните и коНбитата им са с по-спортна возия, ако може така да се изразя.
И аз, като теб, обичам меката возия и автомобили с окачване, което абсорбира неравностите на пътя, а не ги предава 1:1 на пътниците в купето.
Освен това имам мания на хората отзад да им е удобно и да имат достатъчно място за краката.Точно затова ти написах, че В50 е за семейство с 1-2 деца.Возили сме се и 4-ма възрастни + 1 дете(154 см), но няма какво да те лъжа - няма ка да си опънат краката, а още по-малко пък да сложат крак върху крак.Возил съм и по 3 дечица отзад.Имаше място и за краката, и за таза, и за раменете им, но по принцип смятам, че мястото в средата на автомобилите е по-скоро за бебе, заради издутината в средата на пода и неудобството, което създава тя за краката на пътника в средата.

Колкото до лагерите-главина, казвали са ми, че за тях е добре, когато автомобила се кара всеки ден и не се застоява дълго време в гаража.При мен това вероятно е проблема лагерите да се изностват по-бързо.Колата стой доста време без да се кара(1-2 месеца), когато си ходим до България и вероятно лагерите от влагата ръждясват и после се чупят.Друго, което съм чел, че им влияе лошо е когато караш колата много натоварена.Последният ми лагер точно така си замина - колата беше натоварена на максимума, при това за дълго време!

За да съм максимално честен, ще ти кажа какво ми казаха в сервиза на оторизиран дилър тук на мой въпрос по отношение на качеството на различните модели.Думите на монтьорите буквално бяха:
"дръж си твоето максимално дълго време, че ако знаеш в какво приключение ще се видиш с по-големите модели".

Успех още веднъж с избора на нов автомобил!
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#6
Благодаря отново за мненията. Smile
съдейки по цитираните по-горе цени, поддръжката като цяло излиза на цена като на мицубиши.
Не знам дали Ситроен е цар на возията, отдавна не съм се качвала в такъв, но за това, което карам в момента мога с две ръце да гласувам. Smile
И макар че едната ми кола е със спортно окачване, малко хора са успявали да разберат че е такова.

Още едно питане по отношение на покупката.
Дали може да ме посъветвате нещо, за какво да гледам при оглед, на какво да обърна внимание. Има ли неща, които са показателни за дадени проблеми по-нататък, или др. подобни?
Ако някой ме пита за сегашната кола, съм станала почти специалист и бих различила читав екземпляр от такъв, който ще ти създава ядове още с купуването.
Reply

#7
Здравейте, на път съм да си взема Волво В50 2.0Д 136 коня , ако е удобно кажете мнение , как се премахват ДПФ и ЕГР и колко струва тази процедура. На колко километра се скапват дюзите. Смяната на съединителя наистина ли струва от порядъка на 1500лв
Благодаря предварително
Reply

#8
Още не си купил автомобил и вече му сменяш дюзи, съединител и махаш ЕГР и ДПФ Confusedhock:

Всички тези неща не се скапват на определени километри, а зависят от стил на каране и къде е каран автомобил (в град, извън град). Реално тези неща могат да се случат между 150 и 300 хиляди километра, затова и се гледа повече състоянието на автомобила и сервизната му история.
Reply

#9
Здравейте и извинявайте за притеснението, но исках да науча как е поддръжката на това Волво В50 2Д 136кс.
Знаете ли къде в Пловдив има читави майстори и на сносни цени..И какво трябва да гледам при покупка на този красив екземпляр Smile .....Тези цени от порядъка на 1500 маховик, ме стряскат искренно казано.Кои са му болежките ако така мога да ги нарека
Благодаря
Reply

#10
Има доста изписано от колегите с въпросното В50 2д... Болежки : Ослушвай се за лагер-главина, приблизителна цена okolo 300лв за брой. Гледам че един колега по горе е писал за лагер на полуоска. Аз също сменях, но не знам дали може да се окачестви като болежка. Цена на упражнението 1200+ в МП понеже не се продава само лагера. В крайна сметка се оказа че има начин да се избие стария и да се набие нов SmileЦена 200лв. Съединител, демпферен маховик, цената е ясна. Смяна на масло и филтри около 230лв, ако решиш да действаш сам. Евентуални проблеми с ЕГР-а. Проблеми с ДПФ-а което е нормално за всеки съвременен дизел на 200к 300к (уж). Моето го взех на 180к Smile Полвин година след това вече съм убеден че е била най малко на 350к. Но това е нормално Big Grin Задължително диагностика в МП преди покупката :!: Idea :!: Аз пропуснах тази важна подробност и после ми излезе доста солено Smile Не се взирай толкова отвън за козметични забележки, колкото вътре в салона и под капака. Едва ли ще намериш кола под 300к, но това не е от значение ако е гледана добре. Успех с покупката и най вече късмет Smile Поразтърси се из форума за повече инфо, голяма част от горенаписаното съм цитирал, от мнения на колеги по спомен Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)