The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на гарнитура на ДВГ

#1
Здравейте колеги,

Забелязах, че около болтовете на капака на клапаните изтича масло. Разбрах, че там няма гарнитура, ами е със силикон, който се нанася. В Мотофое ми обявиха цена от 90 лв. за него. Можете ли да ми кажете алтернативен вариант или е по-добре да си взема оригинален силикон ?

Поздрави
850 GLT 2.5 20v 170к.с. - Ex
XC 90 D5 R-design 185к.с.
Reply

#2
murjdo Wrote:Здравейте колеги,

Забелязах, че около болтовете на капака на клапаните изтича масло. Разбрах, че там няма гарнитура, ами е със силикон, който се нанася. В Мотофое ми обявиха цена от 90 лв. за него. Можете ли да ми кажете алтернативен вариант или е по-добре да си взема оригинален силикон ?

Поздрави
А пробва ли само да притегнеш болтовете?Ако не си свалял капака,разбира се! Wink
Reply

#3
Здравей колега,

Не съм свалял капака. Аз също си помислих дали ще може да се оправи само със затягане на болтовете, но дали това ще е решение на проблема ? Smile
Мисълта ми е, че гарнитурата не е сменяна въобще, а с оглед на навъртяните километри, дали не й е време Smile

Поздрави
850 GLT 2.5 20v 170к.с. - Ex
XC 90 D5 R-design 185к.с.
Reply

#4
murjdo Wrote:Здравей колега,

Не съм свалял капака. Аз също си помислих дали ще може да се оправи само със затягане на болтовете, но дали това ще е решение на проблема ? Smile
Мисълта ми е, че гарнитурата не е сменяна въобще, а с оглед на навъртяните километри, дали не й е време Smile

Поздрави
Пробвай все пак - това е най лесния начин!То гарнитура дефакто няма,както са ти казалиНа моята един от болтовете се развиваше на ръка,претегнах всичките и нямам проблем Wink
Reply

#5
Aми на този мотор се използва анаеробен уплътнител, който в МП нищо чудно да струва толкова , защото преди няколко години съм питал за него и беше на цена от 72 лв. Тубичка по спомен 150 или 175 грама.
А варианта с притягането на болтовете го има, само да знаеш, че се стягат на 10 Nm или 1/един/Кг/см3. И на всичкото отгоре са много - около 42 ... :o :mrgreen: :mrgreen:
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Reply

#6
Благодаря, днес цял ден рових за това число Smile

Поздрави.
850 GLT 2.5 20v 170к.с. - Ex
XC 90 D5 R-design 185к.с.
Reply

#7
В МП цената е 90 лева за 50 мл. Дават ти тубичка тип "паста за зъби" в която съм силно скептичен да има дори и толкова.
По темата за аналог: На всички ни е ясно, че VOLVO не произвеждат нито масла, нито силикони, нито пък болтове или свещи и т.н. Всичко това се прави от външни подизпълнители, които слагат логото VOLVO на продукта. Е има си стриктни изисквания за качество и контрол, но този анаеробичен уплътнител определено не е в списъка "лично производство". Съдържанието на тубичките от МП /не заместител, а съдържание/ е LOCTIDE 518. Виждал съм клипче от завода където сглабят тези двигатели и познайте синьото гащеризонче какво държеше в ръцете си - 500мл туба тип силикон, със някаква шантава приставка отпред тип хем стискаш, хем е валяк и мажеш. Та тубата съвсем случайно беше червена и изпод железата на пистолета ясно си личеше надписа LOCTIDE 51*. Не се виждаше последната цифра, но с това инфо под ръка лесно я намерих че трябва да е била "8".
Най-малката разфасовка на 518 е 50мл. Ето я:
[Image: 030655257.jpg?r=0]
В Русе в магазин, представител на продуктите на Loctide си го купувам за 60 лева. Опаковката както казах е 50 мл. и е направена така, че да можеш да оползотвориш поне 45-48 от тях.

За натягането на болтовете mevdo ти каза. Принципно и аз съм чувал за 10 нютона от неофициален източник. Чувал също и за 22 нютона пак от неофициален. В "сервизната книга" /VADIS/DIVA/ точно за него елемент не е зададена изрична стойност и по начина по който е написана документацията следва да се гледа една таблица за обща употреба, където според това дали завиваш с 8, 10, 12 и т.н. номер ключ, е дадно с какво усилие да се прави. Оттам по спомен излизаше 18. Моя динамометричен ключ започва точно от 18, а всички знаем, че най-долната и най-горната стойност дава най-голямо отклонение и с оглед да съм ги затегнал равномерно си го настройвам на 20 Nm. 5 пъти съм затварял такъв капак - за сега нямам превъртял в алуминия болт.


Сега обаче се чувствам длъжен да те предупредя, че ако си решил сам да се заемеш със тази задача е хубаво първо да се запознаеш с особенностите на VOLVO MODULAR ENGINE серията. Такъв би следвало да е и твоя, въпреки че не си споделил точния код на мотора.

ОБРЪЩАМ ВНИМАНИЕ!!! /не крещя, просто мъъъничко по-навсок глас, за да ти привлека вниманието Smile/
Ще имаш нужда от поне едно от следните неща: помощник или спешъл инструменти. Съветвам те второто.
Не се шашкай можеш да си ги направиш и сам, но сега ще обесня защо са ти необходими:

За разлика от повечето двигатели на другите марки при твоя мотор капака на главата на двигателя се явява "пета" на разпределителните валове. Сиреч, махайки капака валове ще тръгнат да изкачат с него под напрежението на пружините на клапаните отдолу. За целта ти е нужен ултра-мега-гига спешъл тул-а с който да ги заключиш от далечната на ремъка страна, а пък откъм страната не ремъка да ги привържеш. Ако не го направиш рискуваш: да укrивиш/счупиш капака, да надереш контактните повърхности на капака и/или на главата. Историята познава не един и два случая на изпълнение на горната процедура успешно без допълнителни инструменти, но от хора които са знаели с какво са се захванали и за какво да внимават.
Самоделен спешъл туул от горния абзац:
[Image: 030655285.jpg?r=0]
Ах само колко спешъл е, а! Е, макар да изглежда грубоват понеже е направен от заготвка от прост винкел, е прецизно изпълнен.
Ето това трябва да прави:
[Image: 030655216.jpg?r=0]
Чисто и просто заключва валовете и ги държи закрепени за капака.

Другия ултра-мега-гига спешъл туул е за затварянето. Идеята е нещо да ти помогне да преодолееш съпротивлението на пружините на клапаните, както и цялото това упражнение да се случи равномерно.
[Image: 030655253.jpg?r=0]
На двата предпоследни цилиндъра се навиват. На снимката на 2-и и 5-ти, понеже е 6-так, но при теб ще бъде на 2-и и на 4-ти.
Изглежда така
[Image: 030655284.jpg?r=0]
Счупена свещ със заварена шппилка 12. Огромна крилчата гайка и една планка.


Това е много съкратен преразказ на процедурата, която те очаква. Има още тънки моменти, които не съм споделил. Не от егоизъм, а защото не откривам топлата вода, нито аз, нито ти. Искам само да ти изостря вниманието и да те накарам да седнеш и да прочетеш малко преди да запретнеш ръкавите.

Понеже всички ни мързи да четем:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WlIjBledtS0[/youtube]
Това е само първо клипе от серията. Изгледай ги всичките. Там пича говори за много неща, показва и инструментите от горното ми обяснение. Взаимствал съм за вротия от него. Не се предоверявай, и той е пропуснал това онова да каже, въпреки че го е направил. Няма как хора сме, но неговото обяснение е най-подробното, което някога съм виждал и за да си спестя голямото писане, просто пращам хората да гледат Smile

Абе ти сигурен ли си че ти тече от капака а не от тръбичката на картерната вентилация?!?
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#8
Здравей колега,

Първо си сигурен че тече от капака на клапаните? Ако е така трябва да се отвори.

Обърни особено голямо внимание Idea Idea Idea какво ти е написал YuckuJackD. Без инструмент който да държи разпределителните валове и притискачи за капака няма как да стане.
Колега ако си сръчен, вминаваш и четеш много ще се оправиш. Работата е колкото проста, то толкова и сложна. Може да се извърши от аматьор съвсем спокойно и много качествено, просто много трябва да четеш и да си отработиш стъпките - 1, 2, 3 и т.н. Да знаеш че същинската работа е почистването :lol: :lol: :lol: Не забравяй че има гумени (силиконови) пръстени около гнездата на свещите които трябва да се сменят с оригинални от МП. Не слагай други.

Много е важно за анаеробния уплътнител да знаеш че има срок на годност. Хубаво е преди поставяне да се "поразмеси" ако може. Не се слага обилно. Да речем че слой от 0,5 мм дори е много. Веднъж нанесен не се бърза. Няма нужда т.к. анаеробния силикон се втърдява само при липса на кислород, т.е. като затегнеш капака ще започне да действа.
С удоволствие бих ти го направил, но много съм далече.


Успех
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#9
yuckuJackD Wrote:В МП цената е 90 лева за 50 мл. Дават ти тубичка тип "паста за зъби" в която съм силно скептичен да има дори и толкова........................................................................................................................................................................................................

Абе ти сигурен ли си че ти тече от капака а не от тръбичката на картерната вентилация?!?


Ти да видиш ако тече точно от там, като на повечето мотори от този тип....хахахаххахахахаххаа!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Reply

#10
Обикновенно откъм купето в средата започва ххихихихихи
Ама ако само мазни да не се занимава. Ако след дългия ми пост не се е отказал, значи е ентустиаст, достоен за клубар Smile
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)