05-17-2007, 08:23 AM
Във в-к "Монитор" от 12.05.07 г. попаднах на следния любопитен материал:
Летище Божурище стана за 2 дни /05 и 06.05.07 г./ екстремен полигон
Денят за активна безопасност на “Мерцедес” показа ефективността на най-новите предпазни системи.
Препоръки на Марко Мардабел - инструктор по проблемите по активната безопасност на Мерцедес бенц:
При нагласянето на седалката тя трябва да е леко наклонена назад. Така при рязко спиране тялото няма да полети напред, а ще има опора.
Второ дори и при докрай натиснат педал на спирачката кракът трябва да останае леко сгънат в колената. В противен случай ако е изцяло опънат, бедрата ще пострадат при челен удар.
Позицията на облегалката трябва да е съвсем леко полегнала назад.
Отдалечеността на волана се определя като се облегнете добре назад и свиете дланта в юмрук. При това положение юмрукът трябва да стига точно да горната средна част на волана. Така кормилният кръг може да се върти, като се прихваща само при пълно завъртане на волана.
Що се отнася до държането на волана зная, че тук са ви учили, че кормилният кръг се държи в позиция 10 и 2 часа на часовника. Това обаче е неправилно, поради няколко причини. Воланът трябва да се държи на позиция 9 и 3 часа, първо заради интегрираните уреди за управление, които са монтирани там. И второ ако държите волана на 10 и 2 часа и еърбегът се задейства, той ще изхвърли рязко ръцете настрани и нагоре. Така лявата китка ще разбие страничния прозорец и ще се нарани, а лявата ще строши ченето на пътника на предната дясна седалка.
Освен това палците не трябва да се затварят около вътрешната част на волана, тъй като и те ще пострадат сериозно, в случай, че се задейства еърбегът. Затова палците се държат върху предната част на кормилния кръг.
Летище Божурище стана за 2 дни /05 и 06.05.07 г./ екстремен полигон
Денят за активна безопасност на “Мерцедес” показа ефективността на най-новите предпазни системи.
Препоръки на Марко Мардабел - инструктор по проблемите по активната безопасност на Мерцедес бенц:
При нагласянето на седалката тя трябва да е леко наклонена назад. Така при рязко спиране тялото няма да полети напред, а ще има опора.
Второ дори и при докрай натиснат педал на спирачката кракът трябва да останае леко сгънат в колената. В противен случай ако е изцяло опънат, бедрата ще пострадат при челен удар.
Позицията на облегалката трябва да е съвсем леко полегнала назад.
Отдалечеността на волана се определя като се облегнете добре назад и свиете дланта в юмрук. При това положение юмрукът трябва да стига точно да горната средна част на волана. Така кормилният кръг може да се върти, като се прихваща само при пълно завъртане на волана.
Що се отнася до държането на волана зная, че тук са ви учили, че кормилният кръг се държи в позиция 10 и 2 часа на часовника. Това обаче е неправилно, поради няколко причини. Воланът трябва да се държи на позиция 9 и 3 часа, първо заради интегрираните уреди за управление, които са монтирани там. И второ ако държите волана на 10 и 2 часа и еърбегът се задейства, той ще изхвърли рязко ръцете настрани и нагоре. Така лявата китка ще разбие страничния прозорец и ще се нарани, а лявата ще строши ченето на пътника на предната дясна седалка.
Освен това палците не трябва да се затварят около вътрешната част на волана, тъй като и те ще пострадат сериозно, в случай, че се задейства еърбегът. Затова палците се държат върху предната част на кормилния кръг.
Клубна карта № 0026
Пътят е труден за този, който не следва съдбата си!
-----------------
Volvo 460 GLE 1,9 TD 95 г.; Volvo S70 TDI 98г.; Seat Arosa 1.7 SDI 99 г.
Пътят е труден за този, който не следва съдбата си!
-----------------
Volvo 460 GLE 1,9 TD 95 г.; Volvo S70 TDI 98г.; Seat Arosa 1.7 SDI 99 г.