Posts: 773
Threads: 34
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
1
И аз малко като Индиана Джоунс се вживявам като археолог да вадя стари теми :mrgreen:
Има и друг начин който е приложим при новите мотори и е безопасен за двигателя. Пак е стар трик от време оно. Вадят се инжекторите което е лесно и в зависимост от двигателя дали са под ъгъл или отгоре (отгоре е най-добре) се бърка с дълга тел (как без тел :lol: ) и се превърта коляновия вал така, че да дойдат буталата по средата. Който е правил центровка на Балканче и Симсон се сеща. Не че нещо, там е удобно да са буталата. Въпроса е и да може да се стига до тях с тънък шлаух през отворите на инжекторите. После ще стане дума за шлауха за какво е.
Това се прави преди смяна на масло и то или в домашни условия или в доверен сервиз в петък или събота.Това е и момента в който могат да се почистят разпръсквачите и да се огледат инжекторите. Когато буталата са закарани по средата се пълнят цилиндрите 3-4 пръста с газ за горене (газта е класика в жанра). Същото може да се направи и с бензинджийки. Така стоейки ден-два-три газта попива в нагарите по челото на буталото и ги размеква, после като заработи двигателя изгарят и се почиства челото. В случая това е далаверка, но има и друг аспект който често се изтърва. Нагар се образува и при сегментите. Е не е оня нагар от едно време понеже и горивата са по-читави ама все пак го има, както и за спечени сегменти скоро не съм чувал някой да се похвали де. Газта за горене за разлика от нафтата е по-тънколивна и се навира където и нафтата не може. Така влиза между сегментите и каналите им и ги промива, без проблеми стига и до втори сегмент и до маслен също, реално си намира как да се стече долу в картера. За това се прави преди смяна на масло, газта изтекла в картера се вади със старото масло.
Ето и идеята да се закарат буталата по средата, така ще се събере повече газ в цилиндрите, и второто е, че ако едното бутало е горе и е в такт при който има отворен клапан може да събере и 20 литра газ в този цилиндър и пак няма да се напълни...може да се налива докато не протече от ауспуха или от въздушния филтър :mrgreen:
Най-якия вариант е ако са свалени за нещо разпределителните валове но няма да се отваря главата, тогава всички клапани за затворени и може да се напълнят всички цилиндри с газ до горе и тогава ще се почисти и камерата и самите клапани.
Шлауха за какво е. Бърка се с него вътре до дъното на буталото ако е с камера в него и се изсмуква газта със спринцовка. Въпроса е да се изсмуче колкото се може повече газ. Сменя се маслото, налива се новото и се върти на стартер да продуха ако има нещо вътре. Връщат се инжекторите (или свещите ако е бензинджийка) и готово.
Този стар трик освен че чисти камерата в буталата и челата им както и сегментите с каналите им, дава и една много добра представа какво се случва в мотора. Ако се налее по 150мл. във всеки цилиндър а след това от три цилиндъра се извадят по 50мл. а от четвъртия 20мл. то веднага става ясно, че има сериозен проблем с този цилиндър. Хубавото е, че ако е имало запекъл сегмент то вече трябва да е отпуснал. Газта може да се е стекла в началото когато е имало голяма хлабина а сега вече всичко да е ОК. Пълнят се пак всички цилиндри с равно количество и след ден се вади и се мери. Ако всичко е по равно то проблема е бил в нагар при сегмент, ако проблема продължава то или отиваме на ремонт скоро или слагаме табела "Нов внос, първи собственик, безупречно състояние..." и т.н.
Най голямата далавера в случая е при дизелите, газта която сме извадили от цилиндрите я сипваме в резервоара.
V40 B4204S '97