03-07-2015, 09:24 PM
Здравейте,
нов съм във форума, става на въпрос за двигател B18FT от 440 сложен на Рено 5. Основния проблем е, че от време на време спира да пали. Проблема си го имаше още докато беше в купето на Волвото. Двигателя е преместен заедно с инсталацията му и двата компютъра. Инсталацията не е рязана или преправяна никъде. Какво се случва - на свещите има искра, бензиновата помпа работи, рейката е пълна с гориво но дюзите просто не отварят. До момента съм проверил следните неща:
Бензинова помпа - налягане и дебит - ОК
Бобина, делко, кабели, свещи - ОК
Захранващо напрежение и акумулатор - чисто нов акумулатор купен преди 3 дни - ОК
Смяна на дюзи - без промяна
Проверка на инсталацията - прозвъняване на всички връзки - ОК
Смяна на двата компютъра - без промяна
Смяна на датчика на маховика - без промяна
Колата онзи ден не палеше, на следващия ден смених датчик на маховика + двата компютъра и чудо - запали. Карах около 30 минути, вървеше нормално. След прибиране в гаража, точно преди да изгася дадох газ до прекъсвач, отпуснах газта, поработи на място и я изгасих. Вечертта реших да пробвам да запаля - не иска. Пръснах с дезодорант във всмукателния колектор - запали веднага и изгасна.
Моя извод е, че не пуска гориво. Откачих буксата на дюзите която е при капачката за маслото - вързах лампа 12 в, започнах да въртя на стартер - лампата мига едвам едвам - значи има импулс, но може би нещо се губи по веригата.
Свалих инсталацията на мотора и я разплетох с надеждата да има слаба връзка или скъсано нещо.. Няма всичко изглежда много добре, даже ме е яд, че я разплетох. Масите на инсталацията са свързани както следва - двете които излизат при разклонението за инжекторите - на планката при капачката за маслото и третата която е при бобината - на стойката на бобината. Към мотора е вързан дебел кабел директно от минусовата клема на акумулатора.
Захранването на компютрите е вързано към дебелия + на динамото - той идва от акумулатора, пробвал съм и директно на + клемата - няма промяна в държанието. Проверени са двете управляващи релета - сменях ги, даже сложих мост вместо релета - няма промяна.
Сега като се замисля, колата спира да пали когато на място дам газ до прекъсвач. След като минат няколко дни и си пали.
Ще съм благодарен на всякакви предложения какво да проверя/направя.
нов съм във форума, става на въпрос за двигател B18FT от 440 сложен на Рено 5. Основния проблем е, че от време на време спира да пали. Проблема си го имаше още докато беше в купето на Волвото. Двигателя е преместен заедно с инсталацията му и двата компютъра. Инсталацията не е рязана или преправяна никъде. Какво се случва - на свещите има искра, бензиновата помпа работи, рейката е пълна с гориво но дюзите просто не отварят. До момента съм проверил следните неща:
Бензинова помпа - налягане и дебит - ОК
Бобина, делко, кабели, свещи - ОК
Захранващо напрежение и акумулатор - чисто нов акумулатор купен преди 3 дни - ОК
Смяна на дюзи - без промяна
Проверка на инсталацията - прозвъняване на всички връзки - ОК
Смяна на двата компютъра - без промяна
Смяна на датчика на маховика - без промяна
Колата онзи ден не палеше, на следващия ден смених датчик на маховика + двата компютъра и чудо - запали. Карах около 30 минути, вървеше нормално. След прибиране в гаража, точно преди да изгася дадох газ до прекъсвач, отпуснах газта, поработи на място и я изгасих. Вечертта реших да пробвам да запаля - не иска. Пръснах с дезодорант във всмукателния колектор - запали веднага и изгасна.
Моя извод е, че не пуска гориво. Откачих буксата на дюзите която е при капачката за маслото - вързах лампа 12 в, започнах да въртя на стартер - лампата мига едвам едвам - значи има импулс, но може би нещо се губи по веригата.
Свалих инсталацията на мотора и я разплетох с надеждата да има слаба връзка или скъсано нещо.. Няма всичко изглежда много добре, даже ме е яд, че я разплетох. Масите на инсталацията са свързани както следва - двете които излизат при разклонението за инжекторите - на планката при капачката за маслото и третата която е при бобината - на стойката на бобината. Към мотора е вързан дебел кабел директно от минусовата клема на акумулатора.
Захранването на компютрите е вързано към дебелия + на динамото - той идва от акумулатора, пробвал съм и директно на + клемата - няма промяна в държанието. Проверени са двете управляващи релета - сменях ги, даже сложих мост вместо релета - няма промяна.
Сега като се замисля, колата спира да пали когато на място дам газ до прекъсвач. След като минат няколко дни и си пали.
Ще съм благодарен на всякакви предложения какво да проверя/направя.