The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
940 2.3Турбо комби на метан

#1
Възможно е и преди да е имало дискусия на тема метан ( всъщност правилно е да се нарича ПРИРОДЕН ГАЗ или CNG ) но аз се регистрирах във форума днес и затова ползвам правото на новака да отворя интерсна тема . В момента имам два автомобила на метан- Нисан Патфайндър и от 1 седмица Волво 940 комби 2.3турбо. Започвам с това че Волвото върви прекрасно на метан. На бензин този двигател е наистина изключително пъргав и въпреки, че колата е огромна спокойно върви наред с беемветата по магистралата. На метан губи около 5% от пъргавината, но пък идва от Търново до София за 15 лева. Инсталацията ми струва 2500 лева със 100л бутилка. Само бутилката 1000 лева на старо. Празната бутилка тежи 87 кг. Много хора говорят за огромни тегла, но истината е че става дума за около 100 кг заедно с метана вътре. Поставиха ми газов инжекцион с компютър и прочие в сервиза Шопов- Севлиево - аз мисля че те са най-добри и имат опит с различни автомобили. Сега вече и с Волво турбо. Освен парите които се спестяват ( изплаща се за 12500 км ) автомобилът става екологично чист...?????? Мнения?
Reply

#2
Възможно е и преди да е имало дискусия на тема метан ( всъщност правилно е да се нарича ПРИРОДЕН ГАЗ или CNG ) но аз се регистрирах във форума днес и затова ползвам правото на новака да отворя интерсна тема . В момента имам два автомобила на метан- Нисан Патфайндър и от 1 седмица Волво 940 комби 2.3турбо. Започвам с това че Волвото върви прекрасно на метан. На бензин този двигател е наистина изключително пъргав и въпреки, че колата е огромна спокойно върви наред с беемветата по магистралата. На метан губи около 5% от пъргавината, но пък идва от Търново до София за 15 лева. Инсталацията ми струва 2500 лева със 100л бутилка. Само бутилката 1000 лева на старо. Празната бутилка тежи 87 кг. Много хора говорят за огромни тегла, но истината е че става дума за около 100 кг заедно с метана вътре. Поставиха ми газов инжекцион с компютър и прочие в сервиза Шопов- Севлиево - аз мисля че те са най-добри и имат опит с различни автомобили. Сега вече и с Волво турбо. Освен парите които се спестяват ( изплаща се за 12500 км ) автомобилът става екологично чист...?????? Мнения?
Reply

#3
И аз съм на метан, нямам турбо и метанов инжекцион, цялата работа ми излеза 850лв(то и Волвото ми е такова), ако карам до 130км/ч ми дава разход от 4,10лв на 100км. С две бутилки съм които събират метан за 15лв (90л = 14-15кг) с едно зареждане минавам над 300км, от Варна до Сф и обратно ми излиза около 45лв. Пъхал съм си носа в аспуха и се диша съвсем спокойно само парата идва в повече( демек много екологино ей) Малко не остана багажник пък и колата е леко мудна(и не вдига повече от 180) ама к'во да се прави няма пълно щастие. Ако почуствам едни 1000лв излишни и аз бих си сложил инжекцион( бе аз к'ат се замисля съм навит повече турбо да си сложа май ще има по-голям ефект) ама за сега няма да стане, ще щтракам на бензин като искам да накажа някой келеш на пътя и това е :wink: :wink: :wink: А и честито за придобивката :lol: :lol: :lol: Даже и за двете :lol: :lol: :lol:
Reply

#4
И аз съм на метан, нямам турбо и метанов инжекцион, цялата работа ми излеза 850лв(то и Волвото ми е такова), ако карам до 130км/ч ми дава разход от 4,10лв на 100км. С две бутилки съм които събират метан за 15лв (90л = 14-15кг) с едно зареждане минавам над 300км, от Варна до Сф и обратно ми излиза около 45лв. Пъхал съм си носа в аспуха и се диша съвсем спокойно само парата идва в повече( демек много екологино ей) Малко не остана багажник пък и колата е леко мудна(и не вдига повече от 180) ама к'во да се прави няма пълно щастие. Ако почуствам едни 1000лв излишни и аз бих си сложил инжекцион( бе аз к'ат се замисля съм навит повече турбо да си сложа май ще има по-голям ефект) ама за сега няма да стане, ще щтракам на бензин като искам да накажа някой келеш на пътя и това е :wink: :wink: :wink: А и честито за придобивката :lol: :lol: :lol: Даже и за двете :lol: :lol: :lol:


Attached Files
.doc   Spa_katalog.doc (Size: 72 KB / Downloads: 2)
.doc   Napitki_Obzor.doc (Size: 48.5 KB / Downloads: 1)
Reply

#5
Честита придобивка.
Отдавна не съм се включвал, че нещо не остава време, ама гледам, че имам вече доста последователи....
Само ще споделя накратко наблюденията ми за 2г и 2м и над 40000 км на метан.
Мойта 940 - ка е 2.3 без турбо и може би за това е доста по икономична - на дълъг път с 120 имам чувство, че пада и под 4 лв на 100км. В града е почти двойно - 7-8 лв. Уредбата ми е обикновена, но явно двигателя я понася много добре. Бутилки 68 литра - 60 кг - събират 10 - 11 кг. за пробег 150 градско или 230 извън. Цената беше 1250 лева - нова БРЦ + употребявани бутилки. Багажник остава достатъчно. Пък и вече не е необходимо да возите 100 кг бутилки - метанстанции има достатъчно. Единствения проблем при мен възникна преди 5 - 6000 км когато започна до пропуква нещо/съвсем леки детонацийки/ и се оказа, че едната ми свещ е заминала. Смяната на свещи реши проблема веднага. Разликата бензин метан при мощността не е осезаема - не повече от 10 %, така че икономията си заслужава. Единственото, което горещо ви препоръчвам да поставите е ТАП - струва не повече от 100 - 120 лева, но променя ъгъл на изпреварване или нещо такова и запазва двигателя по - дълго жив - все пак метана е около 130 октана и двигателят не е пригоден да работи на него, мисля, че фабричните настройки за не повече от 105 - 110 октана.
На всички които се чудят все още горещо препоръчвам природния газ - за по - голям автомобил все още няма алтернатива. 8)
НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ
Reply

#6
Честита придобивка.
Отдавна не съм се включвал, че нещо не остава време, ама гледам, че имам вече доста последователи....
Само ще споделя накратко наблюденията ми за 2г и 2м и над 40000 км на метан.
Мойта 940 - ка е 2.3 без турбо и може би за това е доста по икономична - на дълъг път с 120 имам чувство, че пада и под 4 лв на 100км. В града е почти двойно - 7-8 лв. Уредбата ми е обикновена, но явно двигателя я понася много добре. Бутилки 68 литра - 60 кг - събират 10 - 11 кг. за пробег 150 градско или 230 извън. Цената беше 1250 лева - нова БРЦ + употребявани бутилки. Багажник остава достатъчно. Пък и вече не е необходимо да возите 100 кг бутилки - метанстанции има достатъчно. Единствения проблем при мен възникна преди 5 - 6000 км когато започна до пропуква нещо/съвсем леки детонацийки/ и се оказа, че едната ми свещ е заминала. Смяната на свещи реши проблема веднага. Разликата бензин метан при мощността не е осезаема - не повече от 10 %, така че икономията си заслужава. Единственото, което горещо ви препоръчвам да поставите е ТАП - струва не повече от 100 - 120 лева, но променя ъгъл на изпреварване или нещо такова и запазва двигателя по - дълго жив - все пак метана е около 130 октана и двигателят не е пригоден да работи на него, мисля, че фабричните настройки за не повече от 105 - 110 октана.
На всички които се чудят все още горещо препоръчвам природния газ - за по - голям автомобил все още няма алтернатива. 8)
НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ
Reply

#7
Честито и от мен, колега Smile. Моят опит с метана е малко по-различен.
Аз съм с 850-ка 2,0 143 кс., уредбата ми е БРЦ с нова 80л бутилка + ТАП (1850лв).
За загуба на динамика в сравнение от на бензин, при мене е повече от 10-15 % , а също и разхода ми е бая по-различен от по-горе споменатите. Разход градско 10кг, извънградско София-Бургас (през Пловдив) около 25кг, т.е. 10кг за 180км, при максимална скорост от 150-160км/ч на 4000-4500 оборота.
Та като чета колеги вашите впечатления при мене май нещо не е като хората Sad, да знаете добър метанаджия за София?
[Image: volvo.jpg]
Reply

#8
Честито и от мен, колега Smile. Моят опит с метана е малко по-различен.
Аз съм с 850-ка 2,0 143 кс., уредбата ми е БРЦ с нова 80л бутилка + ТАП (1850лв).
За загуба на динамика в сравнение от на бензин, при мене е повече от 10-15 % , а също и разхода ми е бая по-различен от по-горе споменатите. Разход градско 10кг, извънградско София-Бургас (през Пловдив) около 25кг, т.е. 10кг за 180км, при максимална скорост от 150-160км/ч на 4000-4500 оборота.
Та като чета колеги вашите впечатления при мене май нещо не е като хората Sad, да знаете добър метанаджия за София?
[Image: volvo.jpg]
Reply

#9
Нещо не разбирам - това е доста добър разход 10 кг - или 11 лв за 180 км при 150 км /ч ..... При 150 разхода се повишава с поне 20 - 30 %, ако си караш като мен с 120 разхода ти ще е като моя 8)

Иначе, аз си слагах уредбата при едни майстори на 200 - 300 м от Орион по Сливница посока околовръстното, има малка пресечка в дясно при един магазин за джанти. Хората са доста добри специалисти и ако имаш проблем сигурно ще го решат.
НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ
Reply

#10
Нещо не разбирам - това е доста добър разход 10 кг - или 11 лв за 180 км при 150 км /ч ..... При 150 разхода се повишава с поне 20 - 30 %, ако си караш като мен с 120 разхода ти ще е като моя 8)

Иначе, аз си слагах уредбата при едни майстори на 200 - 300 м от Орион по Сливница посока околовръстното, има малка пресечка в дясно при един магазин за джанти. Хората са доста добри специалисти и ако имаш проблем сигурно ще го решат.
НЕПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНСТВУВАТЕЛСТВУВАЙТЕ
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)