The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S60 - Проблем - Помощ

#1
Здравейте колеги,

Първо да кажа каква е колата: S60, 2006 година, D5 185 коня, автоматик.

Колата я купих нов внос преди 2 месеца и половина и досега всичко беше както трябва. Вчера на път за работа при едно по-сериозно подаване на газ излезе грешка "sistema motore rich. assistenza" и във високите обороти започна да забива и да не ускорява. При отпускане на газта включва следваща предавка и започна отново да ускорява до достигане отново на около 3000 оборота и край. Така на 6-та повече от 140-150 не може да вдигне.

Първото нещо беше да отида в МП (имам там един познат) и той ми каза, че не излиза нищо, грешката била от датчик на серво на спирачки и това нямало нищо общо с вървежа и т.н. Каза ми, че дебитомера ми най-вероятно е сменян (в Италия) и е сложен новият вариант на дебитомер (Bosch 0281006184) с преходна букса и е възможно от там да има проблем. Изчистиха ми грешката и веднага с първото по-сериозно изрязване на колата грешката отново се появи и същите симптоми.

Реших да отида при майстора ми, при когото си ходя винаги - той закачи лаптопа си с някаква програма и излязоха следните две грешки:
- 135F - Въздушен дебитомер
- 0А31 - Комуникация с ECM, контролен модул двигател (тази грешка е в секция скоростна кутия)

Всичко клонеше към дебитомер и предполагахме, че втората грешка произтича от грешката за дебитомера. Купих днес абсолютно същия дебитомер (Bosch 0281006184 с преходна букса), а не другата опция, която излизаше по рама (Bosch 0281002730, който се води по-стар вариант без преходна букса). Логиката ме водеше, че щом досега колата си е била с този дебитомер, по-добре ще е да взема същият.

Закачихме днес новият дебитомер и не - абсолютно същата ситуация. Изчиствахме грешките всеки път и веднага при по-сериозно ускорение отново същите грешки. Започнахме да си мислим, че проблема идва от втората грешка и от там се получава и първата. Да не би някаква грешка в скоростната кутия да предизвиква цялата тази ситуация, но превключването на предавките си е абсолютно нормално.

Моля помогнете с идеи или да ме насочите къде могат да разберат какъв е проблема и съответно да го отстранят...

Да доуточня, че колата без да се юрка върви съвсем нормално, но при kick down с връщане на предавка започва да ускорява и зацикля малко след 3000 оборота...Явно след тези обороти си е някакъв авариен режим.

Благодаря предварително за всякаква информация...
Reply

#2
Здравей,
може и да не помогна много, но това забиване във високите обороти може да се дължи и на лошо гориво или забит горивен филтър (от там и да се шашка компютъра за дебитомера). Помисли дали има някаква промяна в зарежданото гориво - да не си сменил бензиностанцията или нещо друго.
Поздрави и дано се оправи проблема.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#3
Пробва ли да сменяш скоростите ръчно?
Reply

#4
Случайно да погледнахте лостчето на клапите на всмукателните колектори дали си е на мястото ?
Reply

#5
jtboev Wrote:Здравей,
може и да не помогна много, но това забиване във високите обороти може да се дължи и на лошо гориво или забит горивен филтър (от там и да се шашка компютъра за дебитомера). Помисли дали има някаква промяна в зарежданото гориво - да не си сменил бензиностанцията или нещо друго.
Поздрави и дано се оправи проблема.

- В последно време зареждам от пълен до празен резервоар само SHELL V-Power Nitro+ Diesel и не ми се вярва да е от горивото. Проблема ми го направи точно горе долу на половин резервоар.

STEW Wrote:Пробва ли да сменяш скоростите ръчно?

- Пробвах ръчно сменяне почти веднага след появата на проблема, няма разлика, освен че не сменя на следваща предавка при отпускане на газта.

bat_milcho Wrote:Случайно да погледнахте лостчето на клапите на всмукателните колектори дали си е на мястото ?

- Това лостче не сме го проверявали, общо взето не съм имал време за никакви проверки. На мен ми се иска да се хване проблема от самия компютър, защото иначе може да се разглоби цялата кола и пак да не се разбере какво и е.

Колега bat_milcho, ако мислиш, че това може да е причина, утре мога да говоря с майстора да го проверим това лостче. Лошото е, че аз не ги разбирам тези материи и единствено мога да препредавам информация и да търся помощ...
Reply

#6
Чистил ли си си сензора на дебитомера? ако не си да знаеш се зацапват от време на време, взимаш си спрей специално за МАФ сензора и пръскаш докато не се изчисти.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#7
Здравейте колеги,

Оказа се точно лостчето на клапите на всмукателните колектори - паднало е. Сложиха ми ново лостче, което можело да кара известно време, иначе се правел един ремонт, при който подменят вътре там някакви части, за да се смени пластмасовата ябълка, която излиза от двигателя. С частите и труда ремонта излиза около 470 лв...
Reply

#8
dido0o Wrote:Здравейте колеги,

Оказа се точно лостчето на клапите на всмукателните колектори - паднало е. Сложиха ми ново лостче, което можело да кара известно време, иначе се правел един ремонт, при който подменят вътре там някакви части, за да се смени пластмасовата ябълка, която излиза от двигателя. С частите и труда ремонта излиза около 470 лв...

Виж това - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=19034">viewtopic.php?f=29&t=19034</a><!-- l -->
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#9
Здравейте колеги,

Отново отварям темата с един въпрос, но преди това предисторията е следната:

В началото на Юли ми сложиха ново лостче, което ми казаха, че може да изкара доста, може и да не изкара. Реших аз да си карам така, карах по София без проблеми две седмици и преди 10 дена тръгнах по Родопите и на море. Лостчето се откачи още на отиване и след всяко закачане се откачаше почти веднага. Карах така около 1400 км.

Та въпросът ми е следният: Карайки така с откачено лостче вреди ли се на двигателя, защото забелязах (или си внушавам) при продължителното каране например днес по Тракия на автопилот със 140 никакви проблеми, но след Пазарджик като почнах по-интензивно работа с газта и колата умираше доста сериозно - едвам качваше баирите с постоянна скорост, в надолнищата успявах да си карам 130-140.

Майсторът, при когото ходя е отпуска още една седмица и ще ми се наложи да карам така в София преди да взема накрая решение дали ще побългаряваме нещо нещата или ще се вадят 400-500 за ремонт.

Благодаря предварително за всякаква информация!
Reply

#10
Видя ли линка, който ти дадох в предишното мнение? Всичко е обяснено...
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)