07-02-2015, 05:40 PM
Здравейте колеги,
Първо да кажа каква е колата: S60, 2006 година, D5 185 коня, автоматик.
Колата я купих нов внос преди 2 месеца и половина и досега всичко беше както трябва. Вчера на път за работа при едно по-сериозно подаване на газ излезе грешка "sistema motore rich. assistenza" и във високите обороти започна да забива и да не ускорява. При отпускане на газта включва следваща предавка и започна отново да ускорява до достигане отново на около 3000 оборота и край. Така на 6-та повече от 140-150 не може да вдигне.
Първото нещо беше да отида в МП (имам там един познат) и той ми каза, че не излиза нищо, грешката била от датчик на серво на спирачки и това нямало нищо общо с вървежа и т.н. Каза ми, че дебитомера ми най-вероятно е сменян (в Италия) и е сложен новият вариант на дебитомер (Bosch 0281006184) с преходна букса и е възможно от там да има проблем. Изчистиха ми грешката и веднага с първото по-сериозно изрязване на колата грешката отново се появи и същите симптоми.
Реших да отида при майстора ми, при когото си ходя винаги - той закачи лаптопа си с някаква програма и излязоха следните две грешки:
- 135F - Въздушен дебитомер
- 0А31 - Комуникация с ECM, контролен модул двигател (тази грешка е в секция скоростна кутия)
Всичко клонеше към дебитомер и предполагахме, че втората грешка произтича от грешката за дебитомера. Купих днес абсолютно същия дебитомер (Bosch 0281006184 с преходна букса), а не другата опция, която излизаше по рама (Bosch 0281002730, който се води по-стар вариант без преходна букса). Логиката ме водеше, че щом досега колата си е била с този дебитомер, по-добре ще е да взема същият.
Закачихме днес новият дебитомер и не - абсолютно същата ситуация. Изчиствахме грешките всеки път и веднага при по-сериозно ускорение отново същите грешки. Започнахме да си мислим, че проблема идва от втората грешка и от там се получава и първата. Да не би някаква грешка в скоростната кутия да предизвиква цялата тази ситуация, но превключването на предавките си е абсолютно нормално.
Моля помогнете с идеи или да ме насочите къде могат да разберат какъв е проблема и съответно да го отстранят...
Да доуточня, че колата без да се юрка върви съвсем нормално, но при kick down с връщане на предавка започва да ускорява и зацикля малко след 3000 оборота...Явно след тези обороти си е някакъв авариен режим.
Благодаря предварително за всякаква информация...
Първо да кажа каква е колата: S60, 2006 година, D5 185 коня, автоматик.
Колата я купих нов внос преди 2 месеца и половина и досега всичко беше както трябва. Вчера на път за работа при едно по-сериозно подаване на газ излезе грешка "sistema motore rich. assistenza" и във високите обороти започна да забива и да не ускорява. При отпускане на газта включва следваща предавка и започна отново да ускорява до достигане отново на около 3000 оборота и край. Така на 6-та повече от 140-150 не може да вдигне.
Първото нещо беше да отида в МП (имам там един познат) и той ми каза, че не излиза нищо, грешката била от датчик на серво на спирачки и това нямало нищо общо с вървежа и т.н. Каза ми, че дебитомера ми най-вероятно е сменян (в Италия) и е сложен новият вариант на дебитомер (Bosch 0281006184) с преходна букса и е възможно от там да има проблем. Изчистиха ми грешката и веднага с първото по-сериозно изрязване на колата грешката отново се появи и същите симптоми.
Реших да отида при майстора ми, при когото си ходя винаги - той закачи лаптопа си с някаква програма и излязоха следните две грешки:
- 135F - Въздушен дебитомер
- 0А31 - Комуникация с ECM, контролен модул двигател (тази грешка е в секция скоростна кутия)
Всичко клонеше към дебитомер и предполагахме, че втората грешка произтича от грешката за дебитомера. Купих днес абсолютно същия дебитомер (Bosch 0281006184 с преходна букса), а не другата опция, която излизаше по рама (Bosch 0281002730, който се води по-стар вариант без преходна букса). Логиката ме водеше, че щом досега колата си е била с този дебитомер, по-добре ще е да взема същият.
Закачихме днес новият дебитомер и не - абсолютно същата ситуация. Изчиствахме грешките всеки път и веднага при по-сериозно ускорение отново същите грешки. Започнахме да си мислим, че проблема идва от втората грешка и от там се получава и първата. Да не би някаква грешка в скоростната кутия да предизвиква цялата тази ситуация, но превключването на предавките си е абсолютно нормално.
Моля помогнете с идеи или да ме насочите къде могат да разберат какъв е проблема и съответно да го отстранят...
Да доуточня, че колата без да се юрка върви съвсем нормално, но при kick down с връщане на предавка започва да ускорява и зацикля малко след 3000 оборота...Явно след тези обороти си е някакъв авариен режим.
Благодаря предварително за всякаква информация...