The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Странен проблем със спирачната сила

#1
Здравейте колеги,

Имам странен проблем със спирачките. Колата е тази от подписа, с AW автоматична скоростна кутия.
Не винаги, но доста често ми се случва педала за спирачките да потъва много, но колата почти да не спира. Трябва да го натисна много в дъно и тогава зацепва някак си по-рязко и колата подската все едно съм скочил на спирачките и е доста наприятно за мен и возещите се.

Карах я в Мото Пфое и казаха, че няма проблем, така си работело o_0. Аз ли не знам как трябва да работи при условие, че я карам тая кола вече 5 години...
Спирачната течност я смениха профилактично в Мото Пфое, но проблема остана. Казах я в Бош и там направиха "нещо"(така и не ми казаха какво) и всичко беше добре, около месец и проблема се върна. Маркучите също са проверени и сменяни при необходимост. Вече започвам да се притеснявам да не е заминало сервото. Sad

Някакви идеи?
Volvo S80 D5 163hp 2003
Reply

#2
Колега, не мога да помогна с разумно предположение, НО в тази ситуация аз не бих палил колата с презумциятя при опасност да помпя педала, като на стария ми Москвич .... :!:
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
Това е ясно колега, но ще е добре все пак да знам кво да я правя тая кола...
Volvo S80 D5 163hp 2003
Reply

#4
Здравей колега,
Поведението на спирачките кога се получава? След известно каране - като загреят спирачките - или няма значение.
Причините за поведението принципно са:
1. Износен главен цилиндър
2. Въздух във системата или постъпва въздух отнякъде
3. Стара или неподходяща/грешна спирачна течност.

Ако колата получава тези симптоми, когато спирачките позагреят означава стара спирачна течност или грешна такава. Точката на кипене при старите течност е ниска и може да падне дори под 150 градуса. Това е защото спирачната течност абсорбира влагата. Колкото по-стара толкова повече влага. Няма значение дали е била затворена. Затова когато се поставя спирачна течност се гледа новата течност срока на годност да е минимум две години. Принципно от фабриката излизат с три - три и половина. Останалото са маркетингови трикове.

Тези от Бош по електрониката ли пипнаха нещо? Щом не казват е някаква голяма простотия. Погледни си вакуумните маркучи. Губиш ли ниво?
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#5
Здрасти,

Започвам директно по въпроса.
Най-често е като загреят, като колкото повече се кара колата, толкова по-зле става.

1. Идея си нямам. Признавам си не разбирам, нито имам инструменти. Ако има лесен начин ще проверя цилидъра.
2. Не знам, вече няколко сервиза ги гледат, питах ги изрично за въздух в системата, но казаха че не е това.
3. Течността я сменям вече 2 пъти за 6 месеца. Като единия път е сменена от външен сервиз но с течност закупена лично от мен от Мото Пфое по рамата на колата. Втория път директно я дадох да я сменят в Мото Пфое, но още като взех колата проблема си седеше.

Не се губи ниво, течността винаги си е в граници.
Volvo S80 D5 163hp 2003
Reply

#6
Здравей колега.Неразбирам кой знае колко,но кога за последно си сменял накладки.И ако си сменял,каква марка са.Може в тях да е проблема.От опечени накладки,колата също не спира.Дано съм помогнал.
Reply

#7
Предните съм ги сменял с оригинални от Мото Пфое - и дисковете и накладките. Задните, ако не се лъжа са на Бош...
Volvo S80 D5 163hp 2003
Reply

#8
Здравей колега,
Може да направиш две неща (ако не си вече)

1. При изключена кола напомпи педалана спирачката. Не трябва да потъва, а да се втвърди. Това го знаеш - пробвай. Ако омеква сигурно е главен цилиндър. Аз не вярвам че това е проблема.
2. Тъпо е, но провери когато натиснеш спирачка дали светват стоповете. Особено когато прави проблем. Ако имаш възможност и е безопасно, пробвай да придърпаш леко с крак педала на спирачката към теб и след това го натисни. Мисля си че може да има проблем с някой от сензорите на педала на спирачката. Не съм сигурен, но пробвай без да рискуваш, защото това което те карам е рисково ако има други на пътя.
Другия начин е да се закачи на VIDA и да се направи мониторинг къде какво не включва.
Възможно е тези от Бош да са нагодили положението на някой сензор на педала и пак да се е разместил. Ако може да се сгънеш и да погледнеш ще е хубаво....
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)