Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Привет, колеги! Първо за колата - Volvo S40 2.0 136к.с. 2001г. Проблемът е, че при потегляне се чува доста остър звук, наподобяващ триене метал в метал. Получава се само при потегляне на 1-ва скорост ( и много-много рядко при отпускане на съединителя на 2-ра скорост ). Като продължителност се чува за 1-2 секунди. Веднъж потегля ли и повече нямам проблеми, а също така забелязах, че се чува по-силно и продължително, когато потеглям под наклон. Сменил съм ролки и ремъци преди 1000 км. но звукът си остана. Бях в сервиз за окачване и спирачни апарати - казаха ми че не могат да открият проблема. Бях в Мото Пфое Хасково - и те не разбраха от какво е. Същото ми казаха и още двама майстори. Четох, че подобни симптоми се получават при проблемен съединител, но някой от майсторите ми каза, че съединителя ми е наред. Та ако някой има мнение по въпроса нека сподели или ако не - поне ми дайте някакви координати на някой свестен майстор в Стара Загора или Пловдив. Мерси!
Posts: 1,272
Threads: 36
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2008
Reputation:
0
Горд собственик на: V-70 2.4 140hp bifue
Прегледайте всички тампони на двигателя и скоростната кутия.
Posts: 36
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
VVV Wrote:... наподобяващ триене метал в метал ...
Здравейте колега,
свалете си задните спирачни дискове и проверете, дали не са се отлепили накладките за ръчната спирачка - може да са заседнали накриво и да чегъртат.
Успех и безаварийни!
Опитвам се да открия приятели. И понеже нямам Фейсбук, излизам на
улицата и почвам да викам какво сготвих, какво ядох, какво пих, къде
бях, какво карам.
До момента ме следват трима – двама полицаи и един психиатър.
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
SUMMUM Wrote:VVV Wrote:... наподобяващ триене метал в метал ...
Здравейте колега,
свалете си задните спирачни дискове и проверете, дали не са се отлепили накладките за ръчната спирачка - може да са заседнали накриво и да чегъртат.
Успех и безаварийни!
За разлика от S80 и някои други модели при S40 от тази година на производство няма отделни накладки за ръчната спирачка.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 187
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Освен тампоните на двигателя, както са писали колегите, провери и състоянието и закрепването на предните амортисьори - да нямат смачкани тампони и съответно разхлабване.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.
V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Благодаря ви за мненията и съжалявам за бавния отговор. Оказа се, че проблема идва от съединителя. Открих, че звукът се чува при отпускане на съединителя, при вкарана 1-ва скорост и дръпната ръчна. Дано да се размина със смяна на аксиален лагер или феродов диск, а не с цялостна подмяна. Жалкото само е, че трима майстори до сега не можаха да открият проблема.
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Привет! След като ми разглобиха съединителя се оказа, че на пръв поглед няма никакъв проблем. Единственото, на което можеха да заложат, е феродовия диск, но не бяха сигурни. Друг майстор само като чу звука каза, че проблема е в демпферния маховик. Гледах за признаци за заминал демпфер и единственото, което намерих беше тракане, поради наличието на луфт, но при мен този проблем го няма, а се чува стържене. Имате ли идея от кой компонент могат да се появят тези симптоми. Третото, за което четох по други форуми, е аксиален лагер, който при мен е лагер-помпа. Моля Ви, споделете мненията си.
|