Без фреон или с малко количество, системата със сигурност няма да включва. Това е за защита на компресора.
Липсата на фреон може да е резултат от друг проблем - компресор, датчици за налягане, блок за управление, теч, реле на вентилатора (което коментирахме в една друга тема), други електрически проблеми и/или комбинации между някои от изброените.
Добре е да се направи диагностика - системата ще си каже какво я боли. Така много вероятно ще се спестят ненужни разходи. Не всеки "компютърджия" обаче може да диагностицира 850 - OBD-куплунга е стандартен, но протоколите за комуникация не са и е необходим специализиран софтуер на Volvo.
Другия вариант е да се източи системата с вакуум, т.е. да се изтегли абсолютно всичко от нея, след което да се зареди фреон и компресорно масло (задължително!) според заводските предписания, заедно с оцветител, който би помогнал за откриване на евентуален теч. Повечето климатаджии имат нужното оборудване, могат и трябва да направят процедурата. Ако след зареждането системата заработи, нещата са добре, но вероятността за малък теч все още не е изключена. Задължително е да се направи повторна проверка след седмица, десетина дни или повече.
Твърде неприятна ситуация е ако има теч от изпарителя, който се намира зад жабката и до него се стига само като се изхвърли навън абсолютно всичко от предната част на купето. Този теч се установява индиректно, ако никъде на друго място няма течове и въпреки това се губи фреон с времето. За съжаление често срещан проблем според Volvo-форумите в нета. Аз съм в такава ситуация, но тъй като теча е много малък, предпочитам да дозареждам фреон един-два пъти в годината.
Профилактиката и зареждането на климатика спокойно можеш да го оставиш за догодина, колега. Едва ли ще ти трябва климатик близките месеци.
По отношение управлението на моторчето на клапата - дори при липса на фреон и неработещ климатик , блокът за управление трябва да я отваря и затваря правилно.