Posts: 102
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Доста карам и това е причината да се замислям за газ/метан. За правилната и редовна подръжка, това е сигурно, че ще се грижа. Винаги сменям масло и филтри навреме, като винаги гледам да взимам възможно най-доброто. Знам, че винаги се губи по малко, но пък, ако ми домъчнее, бензина е на едно "цък" away и готово...
Значи просто ще се ориентирам и ще видя кое ще е
Posts: 102
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Доста карам и това е причината да се замислям за газ/метан. За правилната и редовна подръжка, това е сигурно, че ще се грижа. Винаги сменям масло и филтри навреме, като винаги гледам да взимам възможно най-доброто. Знам, че винаги се губи по малко, но пък, ако ми домъчнее, бензина е на едно "цък" away и готово...
Значи просто ще се ориентирам и ще видя кое ще е
Posts: 134
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Изчетох това което са писали колегите, с повечето съм съгласен, но пък и аз да добавя нещо.
При изгарянето на каквото и да е гориво, се отделя вода, във формата на пари. Тези пари, кондензират, било то по колектори (малко трудно, но при студен старт е така), гърнета и целия газоотводен тракт. При бензин, наличието на тези водни пари е малко, при пропан-бутан, доста повече, а на метан много повече (търсете енталпия на водните пари в съответното гориво). Та съответно тези водни пари са основната причина за изгниването на гърнетата или при метан гърнето ви със сигурност ще живее много по-малко от колкото на бензин. Тове и също проблема за клапаните, когато са още студени, кондензират малки капчици вода, и за съвсем кратко време, но то е достатъчно да прави и малки корозии, които са, много неприятни за ДВГ-то.
Но пък сега другата страна на нещата. При впръскването на бензина, при студен двигател, той кондензира върху цилиндрите, и разрежда масления филм. Затова това е една от причините студен двигател да не се тормози. Пропан бутана, влиза в цилиндрите, като газ, но пък при студен ДВГ изпарителят пак не работи достатъчно ефективно, и все пак не е перфектно чиста хомогенна гориво-въздушна смес. Е, при метана това вече няма как да стане, защото той не може да бъде в течна фаза лесно. Трябва голямо налягане или мноооого ниска температура.
До тук мисля, че трябва да съм ясен.
Нека да уточня и още нещо. Пропан-бутана е отпаден продукт от рафинирането на петрола. Затова и цената му се влияе от цената на петрола. Тези боклуци са от рафинирането, не филтрирани отпадъци или графит.
Метана обаче, НЕ се влияе от цените на петрола. Той дори не се транспортира с цистерни, а с газопроводи. Там хубавото е също че няма как да ви цакат с качеството. Единствения начин е с количеството (все пак сме БГ - няма начин да не ни цакат с нещо).
И като за последно, не искам да ви плаша, на в метан бутилките, има налягане от над 100 атм. Ако някой е виждал как се пръска гума със 7 атм., може да си представи какво е със 100 атм. Но и за това бутилките са скъпи, защото се правят по горе долу същия принцип по който се правят бутилките на кока-кола - т.е. една заготовка, се нагрява и издува, и така се избягват шевовете, които са недупостими за такова налягане.
Ами това е за сега, друго не сещам. Дано да съм бил полезен.
Posts: 134
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Изчетох това което са писали колегите, с повечето съм съгласен, но пък и аз да добавя нещо.
При изгарянето на каквото и да е гориво, се отделя вода, във формата на пари. Тези пари, кондензират, било то по колектори (малко трудно, но при студен старт е така), гърнета и целия газоотводен тракт. При бензин, наличието на тези водни пари е малко, при пропан-бутан, доста повече, а на метан много повече (търсете енталпия на водните пари в съответното гориво). Та съответно тези водни пари са основната причина за изгниването на гърнетата или при метан гърнето ви със сигурност ще живее много по-малко от колкото на бензин. Тове и също проблема за клапаните, когато са още студени, кондензират малки капчици вода, и за съвсем кратко време, но то е достатъчно да прави и малки корозии, които са, много неприятни за ДВГ-то.
Но пък сега другата страна на нещата. При впръскването на бензина, при студен двигател, той кондензира върху цилиндрите, и разрежда масления филм. Затова това е една от причините студен двигател да не се тормози. Пропан бутана, влиза в цилиндрите, като газ, но пък при студен ДВГ изпарителят пак не работи достатъчно ефективно, и все пак не е перфектно чиста хомогенна гориво-въздушна смес. Е, при метана това вече няма как да стане, защото той не може да бъде в течна фаза лесно. Трябва голямо налягане или мноооого ниска температура.
До тук мисля, че трябва да съм ясен.
Нека да уточня и още нещо. Пропан-бутана е отпаден продукт от рафинирането на петрола. Затова и цената му се влияе от цената на петрола. Тези боклуци са от рафинирането, не филтрирани отпадъци или графит.
Метана обаче, НЕ се влияе от цените на петрола. Той дори не се транспортира с цистерни, а с газопроводи. Там хубавото е също че няма как да ви цакат с качеството. Единствения начин е с количеството (все пак сме БГ - няма начин да не ни цакат с нещо).
И като за последно, не искам да ви плаша, на в метан бутилките, има налягане от над 100 атм. Ако някой е виждал как се пръска гума със 7 атм., може да си представи какво е със 100 атм. Но и за това бутилките са скъпи, защото се правят по горе долу същия принцип по който се правят бутилките на кока-кола - т.е. една заготовка, се нагрява и издува, и така се избягват шевовете, които са недупостими за такова налягане.
Ами това е за сега, друго не сещам. Дано да съм бил полезен.
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
ewgeny Wrote:Пропан бутана, влиза в цилиндрите, като газ, но пък при студен ДВГ изпарителят пак не работи достатъчно ефективно, и все пак не е перфектно чиста хомогенна гориво-въздушна смес. Е, при метана това вече няма как да стане, защото той не може да бъде в течна фаза лесно.
Вярно е което си написал но не съм съгласен с цитираното. Нека уточня че коментирания газов инжекцион пали на бензин и превключва на газ при достигане на определена температура на изпарителя ( при мен е 45грС ) т.е. газта винаги е в газова фаза и няма начин да е в течна.
ПП Въпреки това ще вметна и че най-добрите и естествено скъпи, достигащи до 5000Евро инжекциони впръскват точно течна фаза в цилиндрите. Там вече няма изпарител и инжекторите се поставят на мястото на бензиновите такива. С други думи напълно се елиминира бензиновата част. Не че няма такива дето предлагат поставене на инжекторите в НОВИ отвори в главата и запазвана не бензиновите инжектори . Това вече е друга тема на разговор.
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
ewgeny Wrote:Пропан бутана, влиза в цилиндрите, като газ, но пък при студен ДВГ изпарителят пак не работи достатъчно ефективно, и все пак не е перфектно чиста хомогенна гориво-въздушна смес. Е, при метана това вече няма как да стане, защото той не може да бъде в течна фаза лесно.
Вярно е което си написал но не съм съгласен с цитираното. Нека уточня че коментирания газов инжекцион пали на бензин и превключва на газ при достигане на определена температура на изпарителя ( при мен е 45грС ) т.е. газта винаги е в газова фаза и няма начин да е в течна.
ПП Въпреки това ще вметна и че най-добрите и естествено скъпи, достигащи до 5000Евро инжекциони впръскват точно течна фаза в цилиндрите. Там вече няма изпарител и инжекторите се поставят на мястото на бензиновите такива. С други думи напълно се елиминира бензиновата част. Не че няма такива дето предлагат поставене на инжекторите в НОВИ отвори в главата и запазвана не бензиновите инжектори . Това вече е друга тема на разговор.
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 134
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Така е! Просто ако бях тръгнал да уточнявам абсолютно всичко, нямаше да ми стигне и цял ден да пиша, а аз пиша бързо :wink:
Posts: 134
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2007
Reputation:
0
Така е! Просто ако бях тръгнал да уточнявам абсолютно всичко, нямаше да ми стигне и цял ден да пиша, а аз пиша бързо :wink:
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
Точно това е целта на инжекциона да впръска течна газ за да може цилиндъра да се напълни добре със чист въздух, а не със смес от въздух и газ, което би намалило обема на въздуха, а целта на въздуха смятам всички знаем каква е.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
Точно това е целта на инжекциона да впръска течна газ за да може цилиндъра да се напълни добре със чист въздух, а не със смес от въздух и газ, което би намалило обема на въздуха, а целта на въздуха смятам всички знаем каква е.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
|