Posts: 59
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
колата е С60 бензинов 2,0Т изписва ми при тест тази грешка- РО100-POWERTRAIN
;ASS OR VOLUME AIR FLOW CIRCUIT
по принцип колата няма някакъв осезаем проблем може би сутрин при студено палене мноого леко потрисане има и държи за минута доста високи обороти ,леко мудна ми се вижда в ниските обороти но не знам дали това може да е свързано с тази грешка или просто такъв е този мотор / 180 кс/
изтривам я и след пет паления пак се появява
Posts: 47
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2015
Reputation:
0
Проверете и почистете MAF сензора. Вижте за някой прекъснат кабел.
Правени ли са някакви интервенции около въздушния филтър?
Volvo S60, 2004, 170 hp, automatic, petrol/LPG
Posts: 59
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
почиствах го но резултат няма ,стои си грешката
Posts: 47
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2015
Reputation:
0
Тогава остава варианта проба с друг от същата кола и ако всичко е наред да се мисли за замяна на сегашния.
Тази грешка е основно грешка в дебитомера. Може да пробваш да почистиш клемата с контактен спрей и да се прегледа за скъсани кабели.
Самия дебитомер се чисти със спрей за дебитомери, като много се внимава да не се прекъсне жичката, че е много фина.
Volvo S60, 2004, 170 hp, automatic, petrol/LPG
Posts: 59
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
моля да ми извините,ако аз не съм разбрал но грешката в MAF сензора ли е или за дебитомера или нещата са свързани .
един мапф сензор е 70/90 лв мога да рискувам да го купя ама дебитомера е по сериозна сума
Posts: 394
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
2
Колега ти се бъркаш нещо !
Грешката се отнася за MAF : Mass Air Flow (sensor) - дебитомер.
Иначе Map е :
MAP : Manifold Air Pressure (sensor) - сензор за налягане на въздуха
Мапф сензор - няма.
1.Volvo 940, 1991, 2.0 turbo, B200FT, Estate
2.Volvo V70, 2002, 2.4 turbo, D5244T
3.Volvo S80, 2004, 2.4 turbo, D5244T
Posts: 59
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
М дааа с две думи работата отива на дебитомер и една работа около 300 + кинта
Posts: 59
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2015
Reputation:
0
смених дебитомера с нов но грешката периодично се появява и след смяната дори в понеделник сутринта ми светна и чека /до този момент чека не светваше/ при диагностика показа втората ламбда сонда но майстора реши че това става от газта изтри грешките и всичко е ок . но това с триенето на грешките не ме удуволетворява трябва да реша проблема .
най тъпото ще е ,ако проблема го създава не добре настроена газова уредба ,ако изобщо е възможно това де .
при застудяването проблема стана по осезаем ,обикновено пали от раз но сега първото стартиране пропуска и пали на второто ,при тръгване забива но след като загрее вече колата си върви нормално само при студен двигател е проблема
Posts: 86
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2015
Reputation:
0
За твоята кола показанията на дебитомера трябва да са 9-11 кг. въздух на празен ход на загрял двигател.
Или около 3 - 3,4 г/сек.
Не разбирам защо всички тук се набутват директно да купуват нови части, без да са проверили с диагностика какви са реалните данни на "проблемните" модули???!
Изниква въпросът дали е бил за смяна стария дебитомер. hock:
Ако дава 15-16-18 кг/час въздух - ОК, сменяйте.
Ако дава 12-14 кг/час - чистете, мерете, сравнявайте, тествайте.
Но ако е в границите на 10-11 кг/час , то тогава що ги давате тези 300+ ... грешни пари? :roll:
Тази кола S60 бензин, турбо + газ е възможно най-лошата комбинация.
Един закъсан въздуховод, един откачен вакуум, една изпускаща дюза или клапан на газовата, една "тръгнала" бензинова помпа, едно пробито серво, един клапан за налягането на бензина в рейла или пак дюза, един стар горивен филтър, един датчик за студено палене... и още един куп неща могат да доведат до подобни симптоми.
Обаче когато някой "велик магистър" с първата диагностична недоучена апаратура съзре забита грешка за дебитомер, той отсича компетентно: "Сменяй дебитомер и след това ще видим!".
Е, видяхме! :mrgreen:
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Dorio Wrote:За твоята кола показанията на дебитомера трябва да са 9-11 кг. въздух на празен ход на загрял двигател.
Или около 3 - 3,4 г/сек.
Не разбирам защо всички тук се набутват директно да купуват нови части, без да са проверили с диагностика какви са реалните данни на "проблемните" модули???!
Изниква въпросът дали е бил за смяна стария дебитомер. hock:
Ако дава 15-16-18 кг/час въздух - ОК, сменяйте.
Ако дава 12-14 кг/час - чистете, мерете, сравнявайте, тествайте.
Но ако е в границите на 10-11 кг/час , то тогава що ги давате тези 300+ ... грешни пари? :roll:
Тази кола S60 бензин, турбо + газ е възможно най-лошата комбинация.
Един закъсан въздуховод, един откачен вакуум, една изпускаща дюза или клапан на газовата, една "тръгнала" бензинова помпа, едно пробито серво, един клапан за налягането на бензина в рейла или пак дюза, един стар горивен филтър, един датчик за студено палене... и още един куп неща могат да доведат до подобни симптоми.
Обаче когато някой "велик магистър" с първата диагностична недоучена апаратура съзре забита грешка за дебитомер, той отсича компетентно: "Сменяй дебитомер и след това ще видим!".
Е, видяхме! :mrgreen:
Прав си. Почти всички им е в устата я дебитомер я електроника а накрая се оказва нещо друго.
Навремето в един сервиз ми искаха да ми сменят дебитомера защото колата не вървеше, а като я закарах в МП се оказа бензинова помпа.
После разбрах, че в въпросния сервиз даже и налягането на горивото в рейката не са мерили, защото нямали оборудване за това.
|