Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2012
Reputation:
0
Здравейте колеги!
Днес станах собственик на S60 T5 2003г. Колата много ми харесва, но има няколко проблема, за които искам помощ:
1. Заварих автомобила паркиран на един тротоар, естествено след кофти снеговалежа последните няколко дни, цялата кола беше затрупана със сняг и около нея имаше наваляло около 4 пръста (10-тина см) сняг. При опита ми да я изкарам от паркомястото, колата боксуваше в снега и всеки мой опит за игра с волан/съединител бе неуспешен. Колата е с гуми семперит 235/45R17, приблизително 4-5мм грайфер. По-късно отново забелязах, че колата се държи УЖАСНО на леко утъпкан сняг. Възможно ли е да има проблем с DSTC-то, което би трябвало да помага в такава ситуация или просто проблема е в гумите?
2. След като вече бях прехвърлил и платил колата, на връщане през Ришки проход забелязах, че при малко по-агресивна употреба на спирачки колата завива на ляво. hock: Сякаш само от едната страна хващат спирачките? В докуентите на колата има някакъв "протокол от измерването на автомобила" (предполагам е реглаж на окачването) , и тук предишният собственик на автомобила ми обясни, че стойностите в червено били настроени така, за да може колата да има по-голям радиус на завиване :lol: :?: Проверих гумите, бяха с приблизително еднакво налягане. Това ли е проблема и ако да, какво е решението му?
3. За какво служи бутонът с автомобил и три дъгички над него (пред скоростния лост), както и червеното триъгълно и жълтото кръгло копче на ключа?
4. Възможно ли е на T5 да се сложат джанти 16" или ще опират в дисковете? Винаги съм си мислел, че зимата е по-добре с по-тясна гума? пък иразликата в цените на гуми 16" и 17" не е малка
5. Препоръчайте ми газов инджекцион и кадърен сервиз за Т5?
6. От къде да си намеря оригинални предни бежови гумени стелки?
Извинявам се, че досаждам толкова много, но имам чувството, че сега започват да изникват въпроси по новата ми покупка
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
keranski Wrote:1. ....При опита ми да я изкарам от паркомястото, колата боксуваше в снега и всеки мой опит за игра с волан/съединител бе неуспешен. Колата е с гуми семперит 235/45R17, приблизително 4-5мм грайфер. По-късно отново забелязах, че колата се държи УЖАСНО на леко утъпкан сняг. Възможно ли е да има проблем с DSTC-то, което би трябвало да помага в такава ситуация или просто проблема е в гумите? Това не го казвай повече, че ще ни замине на кино гордостта за шведските снежни тупалки
keranski Wrote:2. След като вече бях прехвърлил и платил колата, на връщане през Ришки проход забелязах, че при малко по-агресивна употреба на спирачки колата завива на ляво. hock: Сякаш само от едната страна хващат спирачките? В докуентите на колата има някакъв "протокол от измерването на автомобила" (предполагам е реглаж на окачването) , и тук предишният собственик на автомобила ми обясни, че стойностите в червено били настроени така, за да може колата да има по-голям радиус на завиване :lol: :?: Проверих гумите, бяха с приблизително еднакво налягане. Това ли е проблема и ако да, какво е решението му? Сработва ли ABS-а? Ако да нямам обяснение как го прави...
keranski Wrote:3. За какво служи бутонът с автомобил и три дъгички над него (пред скоростния лост), както и червеното триъгълно и жълтото кръгло копче на ключа? Това е включване/изключване на обемен датчик при условие че имаш фабрична аларма
keranski Wrote:4. Възможно ли е на T5 да се сложат джанти 16" или ще опират в дисковете? Винаги съм си мислел, че зимата е по-добре с по-тясна гума? пък иразликата в цените на гуми 16" и 17" не е малка Мисля, че няма да имаш проблеми с 16, до колкото знам спирачните апарати няма да ти опрат ... поне на D5 е така
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 1,478
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2008
Reputation:
4
Колега, не пишеш гумите зимни или летни са. Ако са летни не ме изненадва поведението на колата. Грайфер 4-5 мм не е голям, а с тази ширина на гумите, ако са летни си е жив хазарт да се движиш. Дори и да са зимни, погледни ДОТ-а им, кога са произведени. Ако са на повече от 4 години направо ги отписвай, не стават за зимата. Моята кола е дизел и с добри зимни гуми съм излизал безпроблемно не от 5, а от 10 см неутъпкан сняг без да се включват каквито и да било системи, но ширината им е 205/55/16. Не мисля, че гума с този размер ще опира където и да е било. Доколкото имам представа от подобни протоколи, този показва данни по геометрията на мостовете, но не виждам данни за разпределение на спирачно усилие. Ако имаш задържане на спирачен апарат е нормално да тегли при спиране, т.е. хубаво е да сервизираш апаратите, по възможност да смениш и накладките. Това го казвам от опит, защото имах подобна случка през есента.
Posts: 12
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Здравей колега,
на колата могат да се сложат 16-цолови джанти, но трябва предните спирачни дискове да са с подходящ размер. Доколкото знам има различни размери дискове за различните размери джанти - 15, 16 и 17. Моята кола е с комплект за 16 цола и лятото карам със 17-цолови джанти, зимата - с 16 цола. Размерите на гумите са написани от вътрешната страна на капачката на резервоара и са както следва:
225/45/17
215/55/16 или 205/55/16
съответно има и за 15 и 18 цола.
Протокола, който си показал е от реглаж на окачването, но би трябвало всички стойности вдясно (след реглажа) да са в зелено. Ако колата тегли в една посока е хубаво да се проверят спирачките на стенд, за да се види как работят отделните апарати.
За стелките - предполагам че няма да искаш оригинални, защото са над 400лв по спомен. Има един магазин - stelki.bg, в София и в Бургас имат офиси - купувал съм от тях и мокетни и гумени, качеството е прилично. В сайта им пише, че имат и бежови, трябва да се провери.
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
andryuha Wrote:За стелките - предполагам че няма да искаш оригинални, защото са над 400лв по спомен. Има един магазин - stelki.bg, в София и в Бургас имат офиси - купувал съм от тях и мокетни и гумени, качеството е прилично. В сайта им пише, че имат и бежови, трябва да се провери.
Има в e-bay, но трябва да се внимава да не се купи за кола с десен волан, че са различни предните стелки.
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2012
Reputation:
0
Прегледах гумите, стар дот са, зимни - с една дума търся нови Днес реших да си проверя налягането в гумите на професионален компресор (разбирайте сервиз за гуми, а не простотиите по бензиностанциите) и се оказа, че всички са били меки, едната дори беше на 1.5 бара. Напомпихме ги - колата се държи идеално при спиране. За стелки най-вероятно ще прегледам по моргите - все някъде ще има
Възникна нов проблем - капачката на резервоара не се заключва. Видях, че има две болчета около нея, лесно ли се сваля и лесно ли се намира такова нещо работещо? Нали по принцип трябва да е свързана към централното?
Posts: 12
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Капачката на резервоара се заключва между 10 и 15 минути след заключване на автомобила. Т.е. ако очакваш веднага с натискането на копчето да се заключва - това не става.
Двете винтчета, които държат механизма са отвън, но достъпът до самия механизъм е отвътре - трябва да се отвори облицовката и да се свали. Самият механизъм е една проста зъбна предавка, изцяло от пластмаса. Ако моторчето работи, останалото може просто да се почисти и смаже с подходяща грес. Пак казвам - при отключване се отваря веднага, но при заключване - със закъснение.
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2012
Reputation:
0
Мерси колега, утре сутринта ще проверя дали е заключена. И още един въпрос. Има ли начин да се направи така, че огледалата да се прибират автоматично при заключване на аавтомобила?
Posts: 12
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Ако в огледалата има моторчета, които да ги прибират (не всички имат), то това е настройка, която предполагам трябва да се направи софтуерно. Мисля, че има и разни модули, които съдържат тази и други комфортни екстри, но аз не съм достатъчно запознат - нека други колеги да кажат.
Posts: 1,017
Threads: 78
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
4
Аз се точа на този модул и при първа възможност ще сложа на 70ката.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/GQkFGLpjsDQ">https://youtu.be/GQkFGLpjsDQ</a><!-- m -->
XC70 T6 MY12 - (2021 - )
XC70 D3 MY12 - (2019-2021)
V70 D5 MY05 - (2015-2019)
V70 2.5D MY00 - (2011-2015)
V40 2.0 MY98 - (2008-2011)
460 1.8 MY90 - (2005-2008)
|