This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна семеринг колянов вал и ангренаж
#1
Здравейте и от мен, Колеги! Отдавна не съм имал ядове по колицата ама и при мен се появи проблем. И така, по същество. Забелязах леко омасляване около шайбата на коляновия вал, разглобих да видя и според мен е семеринга. И за да не чакам да протече реших, ще го сменям. Тъй, като за да се смени се разкача ангренажа, а откакто имам колата не съм го сменял си набавих комплекта ролки, ремък и маслен обтегач, без водната помпа, нея смятам да не я пипам, но като махна ремъка ще я прегледам за съмнителни шумове. Събрах информация и снимков материал относно смяната на ремъка, но пак има някой неизвестни, а и по добре колеги, които са минали по тоя път да разаснят, може да има някой подробности и тънкости, а не да ги разбирам в последствие.
1.При смяна на ремъка гледам, че от Волво дават да се използва специален инструмент за блокиране на разпределителните валове. Да не взема да ми избягат и после да няма нагласяне. Съвети ?
2.Как да отвия шайбата на коляновия вал (гайка 30-ка) и съответно завия. Да уточня, че съм автоматик и трябва да законтря двигателя, а и кой знае как зверски е затегната. Предполагам, че е с нормална резба. Между другото, като установявях откъде е теча отвих четирите малки гайки, десетки, на шайбата, като мислих, че ще се разглоби на две (исках да махна тази част, която задвижва пистовия ремък) но уви нищо не помръдна, а и аз не съм насилвал много де. Или е клеясала или забелязах в една от дупките (в шайбата има две дупки) има щифт, да не би той да се избива.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Съжалявам за размера на предните снимки, но нещо от телефона така се получи. Ето нормални снимки с новите части:                                                            
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Много полезна тема ! Колега като цена колко ти струват частите ?
Ford Fiesta 1.1i Ex 2009-2010
Volvo s40 2.0 Ex 2010-2012
Volvo s40 2.0 Ex 2012-2013
Pegeout 405 1.9 GLD  Ex 2013-2014
Volvo s40 2.0 Ex 2013-2014
Volvo 850 2.5i EX 2014-2017
Volvo s40 1.9 T4 EX 2017-2019
Volvo 850 T5R NOW
Volvo it`s my life...


[Изображение: ab224929.gif]
Цитирай
Thanks given by:
#4
Ще е полезна ако има отговори и пояснения Smile Иначе за всичките части дадох точно 509.00 лв.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Нямаше нужда да купуваш масления обтегач, той се поврежда много трудно аз досега не съм виждал повреден! Гайката на коляновия вал се развива с гайковерт иначе е много трудно, ако нямаш гайковеерт, вероятно ще се наложи да махнеш стратера и от там да законтриш маховика! Изтегли си една аутодата да видиш къде са белезите на разпред.валовете и на коляновия вал, не ти трябва никакъв спец. инструмент, смяната е елемнтрана и няма какво да те притеснява, само когато сгъваш масления обтегач, ще ти трябва менгеме на което се сгъва милиметър по милиметър, като му даваш почивка на всеки напън в противен случай рискуваш да го пръснеш, поне на теория :!: :!: :!:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Цитирай
Thanks given by:
#6
Браво Армагедон, кефиш ме отвсякъде. Много добре.
Ще започна с "лошата" новина. Гайката на коляновия вал може да се развие с пистолет или с помоща на инструмента от Волво http://www.explorerforum.com/forums/inde...gif.62221/. Не знам за други начини. Намери си един пистолет който да има усилие на развиване минимум 500-600Нм. С него е най-лесно.

1.При смяна на ремъка гледам, че от Волво дават да се използва специален инструмент за блокиране на разпределителните валове. Да не взема да ми избягат и после да няма нагласяне. Съвети ?

Има такъв инструмент, но не е задължителен. Най-важното е да не движиш нищо когато си без ремък. Аз не ползвах никакъв инструмент първия път. Трябва да има едни резки на зъбните колела на разпределитените валове, които при правилно разположение съответсват на белези нанесени на пластмасовия горен предпазител (не го махай преди да си нагласил всички белезиhttp://images.matthewsvolvosite.com/timi...ent-lg.jpg). Другия белег е на коляновия вал, който се забелязва трудно. Там трябва хубаво да гледаш да съвпадне с белега който е нанесен на маслената помпа. http://images.matthewsvolvosite.com/timi...rks-lg.jpg Вземи бял маркер и ги маркирай. Друго което е по-интересно е че дори да си перфектен и нищо да не си мръднал новия ти ремък няма да съвпадне. Това е така защото стария леко се удължава от експлоатацията. С милиметри е но са достатъчни. Така че при всички случаи ще трябва да мръднеш, но мърдай само и единствено разпределителните валове по такъв начин че да имат минимално изместване спрямо белезите. Вземи една голяма отверка и отворите по колелата който са направени за олекотяване служат идеално да се мърдат по-малко като пъхнеш отверката през тях и я опреш на цилиндровата глава.

2.Как да отвия шайбата на коляновия вал (гайка 30-ка) и съответно завия. Да уточня, че съм автоматик и трябва да законтря двигателя, а и кой знае как зверски е затегната. Предполагам, че е с нормална резба. Да, нормална резба е. Между другото, като установявях откъде е теча отвих четирите малки гайки, десетки, на шайбата, като мислих, че ще се разглоби на две (исках да махна тази част, която задвижва пистовия ремък) но уви нищо не помръдна, а и аз не съм насилвал много де. Или е клеясала или забелязах в една от дупките (в шайбата има две дупки) има щифт, да не би той да се избива? Не, не се избива. Щифта би трябвало да остане в зъбното колело на ангренажния ремък. Той е само фиксатор и не играе държаща роля.

Както казах с пистолет. Колкото е по-голямо усилието на развиване толкова по-добре. Напръскай гайката хубаво със спрей за развиване на гайки, няколко пъти и остави така да престои една нощ. WD40 например имаха такъв. Не знам какви са марките в България. Тука ползвам PB - Blaster. Когато развиваш голямата гайка бъди сигурен че четирите малки за сложени и позатегнати леко.
След като свалиш голямата ролка ще ти трябва приспособление с което да издърпаш зъбното колело на ангренажния ремък. Изглежда така http://www.alrifaa-me.com/images/T74192.jpg. След това идва вече маслената помпа и семеринга който ще сменяш.
Тука имам един много голям приятелски съвет: махни си маслената помпа и смени всички уплътнения по нея. Волво продават комплект с гарнитурата и уплътненията. Смени ги. Ако се решиш маслената помпа се държи от четири болта с еврейска звезда (мисля че така се казваше този тип) или Torx 27 ако не се лъжа. Болтовете имат медени шайби които служат за уплътнение, но аз сложих и малко силикон за по-добро уплътнение.
ОК.
Много е вероятно да видиш голям зор с поставянето на новия семеринг заради уплътнителната част към коляновия вал на която има пружина. Много трудно влиза правилно. Затова, за да си спестиш един час псуване, вземи една капачка от флакон. Голяма пластмасова капачка. Трябва да изрежеш горната част и да оставиш стената, която срязана ще се навие като спирала. На това нещо ще наденеш семеринга (Намажи целия семеринг с много грес за да се плъзга) и по този начин ще прибереш уплътнителната повърхност така че да се нахлузи правилно на коляновия вал. След това с тъп предмет подобен на ос - да е плътен - натискаш леко семеринга докато не си влезе в гнездото. Внимателно без сила.

Защо не смениш и семерингите на разпределителните валове? Много често тече от там масло.

Иначе частите си ги взел възможно най-правилните.
Друго да не забравя - тази бяла шайбичка която се поставя на обтегача е много важна. Ако изпусне обтегача това пластмасово джадже спира обтягащата ролката да се върне и по този начин държи ангренажа да не превърти. Иначе казано спасява двигателя. Поставя се най - накрая. Не забравяй когато приключиш да превъртиш два пъти поне коляновия вал по часовниковата стрелка, за да си сигурен че никъде не опира (като клапани например).

Това е за сега. Питай каквото не е ясно.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Цитирай
Thanks given by:
#7
Мерси Колеги за съветите и особено на che4ef за подробната информация. Сега, да ли правилно съм разбрал: като съм развил четирите болта на шайбата на коляновия вал нищо не се е случило, очаквах да се раздели на две, защото голямата гайка я държи, така ли е....
Естествено нямам нито пистолет, нито този инструмент с които да извадя зъбчатката от коляновия вал.
Семерингите на разпределителните валове не съм се замислял да ги сменям, защото са абсолютно сухи.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Цитирай
Thanks given by:
#8
Друго, което ми казаха, че ако имам затруднения с гайката със сигурност ще я развия с помощта на стартера. Законтрям я и с леки почуквания на стартер се развивала. Ама нещо съм с предубеждения към този метод. Да не взема да прецакам я стартер, я нещо друго. Някой да я е развивал по този начин.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Цитирай
Thanks given by:
#9
Цитат:Сега, да ли правилно съм разбрал: като съм развил четирите болта на шайбата на коляновия вал нищо не се е случило, очаквах да се раздели на две, защото голямата гайка я държи, така ли е....
Ролката на пистовия пемък е едно цяло. НЕ може да се раздели.

Цитат:Семерингите на разпределителните валове не съм се замислял да ги сменям, защото са абсолютно сухи.
Превантивна подръжка. Така и така си махнал всичко. Поне да знаеш че всичко е ОК.

Цитат:Друго, което ми казаха, че ако имам затруднения с гайката със сигурност ще я развия с помощта на стартера. Законтрям я и с леки почуквания на стартер се развивала. Ама нещо съм с предубеждения към този метод. Да не взема да прецакам я стартер, я нещо друго. Някой да я е развивал по този начин.

Чувал съм го този "метод". Страх ме хваща. Един приятел ми казва че така развивал и аз му отвърнах че е луд. Сериозно, ако нямах избор сигурно и аз щях да се замисля.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 3 гост(и)