The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Огромна благодарност към колеги!

#1
Бих искал да изразя благодарността си към колегите:
Georgi Vassilev, Здравко , Plamen Georgiev, Toni Vlahov, Tsvetelin Ivanov, Nikola Stoyanov , Nikola Stoyanov, Cvetoslav Penev, Александър Георгиев, Александър Стоянов , Мартин Тодоров, Jordan Smolitchki , тихомир костадинов, Dimitar Dimitrov , Plamen Ivanov (надявам се, че не съм пропуснал някого) , които ми помогнаха в критичен момент и ми помогнаха безопасно за закарам семейството си до вкъщи.
Радвам се, че има хора като вас!
Reply

#2
Кажи все пак как се развиха нещата де! :roll:
Reply

#3
Аз писах във фейса, но не ми пречи да се повторя, може пък да помогне на някого.
Прибирахме се от морето. Минахме през Мадарския конник и по нанадолнището към село Мадара (то си е голямо) за малко ми присветна надпис за ниско ниво на спирачната течност. Не се притесних особено, защото накладките са за смяна и реших, че заради това.
След по-малко 100 км, преди Търговище, спряхме да хапнем на едно крайпътно заведение. Колата беше спряна съвсем леко надолу. След около час седнах колата и като натиснах съединителя, педала пропадна до долу. Имаше съвсем лееек захват. Включих на задна, за да изляза от паркинга. Като изключих обаче, първа не искаше да влиза и до там. На мястото, на което бях паркирал колата нямаше масло, но там където спрях вече имаше. Явно се е събирала върху кората и като съм я раздвижил се е разтекла по асфалта.
От там вече, благодарение на колегите, които съм изброил по-горе, придобих увереност, че мога да се справя без да викам пътна помощ и потеглих към Търговище. Успях да включа 1-ва от там до 3-та с 60 и от вълнение и с дръпната ръчна спирачка ....
На Търговище спрях на една бензиностанция и долях спирачна течност, по съвет на колегите. Първоначално нямаше никаква промяна. После обаче влезе първа и пак до 3-та с 60 към Велико Търново, където имам приятели и роднини да помагат. По пътя се обадих на приятел да ми препоръча майстор и той ми даде координатите на един, който е точно преди Велико търново, та да не се налага да въртя без съединител из града.
Като стигнах при него, изключих от скорост и се оказа, че педала на съединителя си е с нормалната твърдост. Майстора каза, да се прибирам да спя, защото той е поръчал помпата (казали му, че за този модел била само една) и като я получи за 20 минути я слагаме и продължавам.
Е да ама не. На другия ден (след обед), като пристигна частта, се оказа, че моята кола е с "лагерна помпа", което означава разглобяване на съединителя и т.н. Цялата операция нямаше как да се случи преди понеделник-вторник, така че реших да се прибирам към София.
Пристигнахме благополучно. Колата харчеше по около 100 гр. спирачна течност на 100 км, но като изключим това всичко беше наред.
Звънях на няколко сервиза, общо взето в най-добрия случай предстои ремонт за около 1000 лв. в най-лошия за 2000 Sad Трябва да се отвори за а се каже със сигурност.
Така или иначе това е по-добрият вариант от това да стоя някъде по пътищата и да се чудя кой и къде да оправя колата.

П.С.
Това е първия проблем с тази кола (от около 40), за който (засега) няма да обвинявам МП, защото все пак вече съм навъртял 7-8 000 км и вероятно е повреда от "естествена" употреба.
По-скоро се чудя какви са тези коли "фор лайф" дето събарят съединител на 120 000 км ...
Reply

#4
Хубавото е,че си успял да се прибереш в къщи!Не е нормално колата да хвърли съединител на 120 000км!Да не би да не е сменявана спирачната течност?
Reply

#5
1. Ти си бензин, и най-вероятно не си с двумасов маховик, ако искаш дай рама и кажи с каква кутия си /за всеки случай/ и ще проверя.
2. Сервизите ще започнат да те убеждават как сега е най-удачния момент да с сложиш нов съединител и огледален диск, понеже "на мене ми е все тая дали ще ти върна стария или ще ти сложа нов". Обаче има една малка подробност - сервизите ползват средно 30% отстъпка от цените на частите. На теб ти казват клиентската цена, плащат цената с отстъпка и разликата отива в джоба. Та това, което искам да кажа е да е увериш че наистина има нужда да си смениш съединителя, а не да е доверяваш "на експертното мнение" защото това мнение е по-скоро пристрастно отколкото експертно.
3. Мислех да ти пиша в поста в клюкарника, но видях че вече те бяха посъветвали а и нещата които исках да ти кажа не бяха изпълними на пътя. Та: увери се откъде точно е теча. Случвало се е да се счупи пробката за обезвъздушаване на помпата на съединителя. Случвало се е и целия Y-образен елемент да се спраска (той е пластмасов), а дори се е случвало скобичката /нещо като зегерка/ да се извади и да шурка от вече нестабилната връзка. Причините могат да са бол, не се задълбочавай да ги търсиш /това май го минахме вече Smile /. При подобен сценарий, с малко повече внимание може да се реши проблема без събаряне на кутия, съответно за много $$$ по-малко. Но това в момента, в който си останал на пътя, просто щеше да е излишна информация, която да ти се върти из главата карайки в повишено внимание и да те разсейва.
4. При смяна на помпа и/или съединител не е лоша идеята да си смениш и маслото на кутията. Да си знаеш, че вървят заедно като километри...

И да пишеш как се развиват нещата
УСПЕХ
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#6
"По-скоро се чудя какви са тези коли "фор лайф" дето събарят съединител на 120 000 км ..."
Ами, като моята. Кара се почти само извънградско и почти винаги по асфалт. Така вече 90 000 км.
Щом си с ХС, вероятно я ползваш и като уазка?
Reply

#7
pliva Wrote:Хубавото е,че си успял да се прибереш в къщи!Не е нормално колата да хвърли съединител на 120 000км!Да не би да не е сменявана спирачната течност?
Според сервизната история е сменяна редовно. Може и да не е, но което според теб ТАМ не е случват такива неща. Wink
---------------
yuckuJackD
Благодаря за съветите! Както винаги много точни и полезни!
Ще ти пусна VIN-a на лични.
tortomanin Wrote:"По-скоро се чудя какви са тези коли "фор лайф" дето събарят съединител на 120 000 км ..."
Ами, като моята. Кара се почти само извънградско и почти винаги по асфалт. Така вече 90 000 км.
Щом си с ХС, вероятно я ползваш и като уазка?
---
Ммм да ти споделя, че това с XC70 - уазка е мит.
Аз само два пъти съм пробвал да я карам "офроуд" единия път по кален баир (под Боровец) и един път по черен път (около язовир Беглика). И двата пъти почти пълно фиаско. (Ако държиш ще обясня защо)
Поне според мен, без специална преработка тази кола е САМО за асфалт. Не личеше и предишния собственик да я използвал извън пътя.
Наскоро минах през един магазин за офроуд екипировка. Разпитах човека (бивш собтвеник на Волво) за моята кола и той ми каза следното: Минималните изисквания за офроуд са колата ти да е поне SUV, а твоята е под SUV....
От моя опит нямаше как да не се съглася с него.
Пак според мен, това 4х4 шведите са го измислили, за да си карат тази кола спокойно през зимата по не особено добре почистени пътища или да не затъват по равни кални пътища.
То за това си пише отзад с големи букви "Кроскънтри", само че на БГ кънтри, а шведско кънтри Wink
Reply

#8
Под кроскънтри разбирай софийски квартални улици по трудните месеци Big Grin Иначе доколкото си спомням каквото съм чел преди по книжки/вадис съединител се проверява на 90 хиляди километра.
Reply

#9
Много зависи как е карана колата, ако е карана градско из задръстванията в София в режим спри-тръгни си е нормално да си отиде съединителя. Аз 4 години карах дъщерята в една детска градина в центъра и... смених съединител на S80-то на 150к.

Проблема е, че като се спука помпата, съединителя и въобще всичко вътре бива напоено обилно със спирачна течност. При мен сменихме всичко. помпа, притискателен диск феродов, ново масло и всичко тръгна както трябва.
Двумасов маховик обикновенно има и при бензиновите, но бензинова кола с разбит такъв - трябва да е карана като на рали и мотора да е силно тунингован или да е на трета-четвърта смяна на съединителя(тоест да не си знае километрите). Това не е дизел... При мен както можеше и да се очаква маховика си беше здрав и не сме го сменяли.

Виж в английския e-bay от време на време излизат оригинални комплекти съединители с помпата даже на добри цени. А и паунда както не е висок в момента.
Reply

#10
10х Tisho
Нямам идея как я е карал 1-я собственик, но последните 25 000 е карана предимно извънградско. То не че вече има значение.
За останалото - на 100% същото ми казаха в сервиза днес.
За съжаление ебей няма да ми свърши работа, защото другия понеделник да я вкарам за ремонт.

П.С.
Ходих и в МП, за моя изненада, цените ба лагерпомпата и съединителя, са сравними с тези на другите марки които ми предлагат. За съжаление обаче съединителя го нямат наличен.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)