Аз писах във фейса, но не ми пречи да се повторя, може пък да помогне на някого.
Прибирахме се от морето. Минахме през Мадарския конник и по нанадолнището към село Мадара (то си е голямо) за малко ми присветна надпис за ниско ниво на спирачната течност. Не се притесних особено, защото накладките са за смяна и реших, че заради това.
След по-малко 100 км, преди Търговище, спряхме да хапнем на едно крайпътно заведение. Колата беше спряна съвсем леко надолу. След около час седнах колата и като натиснах съединителя, педала пропадна до долу. Имаше съвсем лееек захват. Включих на задна, за да изляза от паркинга. Като изключих обаче, първа не искаше да влиза и до там. На мястото, на което бях паркирал колата нямаше масло, но там където спрях вече имаше. Явно се е събирала върху кората и като съм я раздвижил се е разтекла по асфалта.
От там вече, благодарение на колегите, които съм изброил по-горе, придобих увереност, че мога да се справя без да викам пътна помощ и потеглих към Търговище. Успях да включа 1-ва от там до 3-та с 60 и от вълнение и с дръпната ръчна спирачка ....
На Търговище спрях на една бензиностанция и долях спирачна течност, по съвет на колегите. Първоначално нямаше никаква промяна. После обаче влезе първа и пак до 3-та с 60 към Велико Търново, където имам приятели и роднини да помагат. По пътя се обадих на приятел да ми препоръча майстор и той ми даде координатите на един, който е точно преди Велико търново, та да не се налага да въртя без съединител из града.
Като стигнах при него, изключих от скорост и се оказа, че педала на съединителя си е с нормалната твърдост. Майстора каза, да се прибирам да спя, защото той е поръчал помпата (казали му, че за този модел била само една) и като я получи за 20 минути я слагаме и продължавам.
Е да ама не. На другия ден (след обед), като пристигна частта, се оказа, че моята кола е с "лагерна помпа", което означава разглобяване на съединителя и т.н. Цялата операция нямаше как да се случи преди понеделник-вторник, така че реших да се прибирам към София.
Пристигнахме благополучно. Колата харчеше по около 100 гр. спирачна течност на 100 км, но като изключим това всичко беше наред.
Звънях на няколко сервиза, общо взето в най-добрия случай предстои ремонт за около 1000 лв. в най-лошия за 2000
Трябва да се отвори за а се каже със сигурност.
Така или иначе това е по-добрият вариант от това да стоя някъде по пътищата и да се чудя кой и къде да оправя колата.
П.С.
Това е първия проблем с тази кола (от около 40), за който (засега) няма да обвинявам МП, защото все пак вече съм навъртял 7-8 000 км и вероятно е повреда от "естествена" употреба.
По-скоро се чудя какви са тези коли "фор лайф" дето събарят съединител на 120 000 км ...