The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo v50

#1
Здравейте колеги, силно се надявам да ми дадете някакво мнение и съвет. Въпроса е следния: става въпрос за volvo v50, оказва ли влияние изключената букса на EGR клапана при положение, че грешка не изписва, а и според мен колата се усеща по-добре. При включена букса колата осезаемо работи по-зле, пуше бяло-сивкаво и прекъсванията са очевадни. При изключена букса сутрин т.е. при студен двигател колата работи някак с прекъсване и това е така докато не достигни оптимална температура. Ходих на всякакви диагностики и резултата е грешка на ЕГР клапан и друг може би интересен факт, подгревните свещи ги дава постоянно включени каквото и да означава това, проверявани са с пробна лампа и са здрави т.е. лампата светна при всичките свещи. Друго което мога да Ви констатирам като факт е това,че според двама майстори маховика е "тръгнал", а според мен май си е за смяна. Ще се опитам да стесня въпроса-оказва ли изключената букса влияние на работата на двигателя при положение,че при загрят двигател нещата се нормализират, няма ги вече тези вибрации(тресене) сутрин. Общо взето не съм проверявал дюзи на стенд(къде ще ме посъветвате да направя проверка) и компресия, която се оказа сложна или много скъпо струваща процедура за повечето сервизи.
КОЛЕГИ, БЛАГОДАРЯ ВИ, ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ОТДЕЛЕНОТО ВРЕМЕ И ИСТИНСКИ СЕ НУЖДАЯ ОТ ВАШАТА ПОМОЩ!!!
Reply

#2
Дизели...
Коя година е колата и с кой двигател?
Reply

#3
Годината е 2004г., двигател 2.0d 136 к.с. Между другото забелязах, че в прозрачния маркуч след горивния филтър се появяват мехурчета, които не са никак малко при по-високи обороти.
Reply

#4
ilias82 Wrote:Годината е 2004г., двигател 2.0d 136 к.с. Между другото забелязах, че в прозрачния маркуч след горивния филтър се появяват мехурчета, които не са никак малко при по-високи обороти.

Ясно. Засмуква от някъде въздух.
Има доста изписано в форума по въпроса точно за този проблем при V50. Wink
Reply

#5
Нарочно съм гледал няколко Волва с този мотор, включително и моето - мехурчетата ги има. Сега, дали трябва да ги има или било нормално е спорен въпрос, темата се обсъжда и по други форуми. Като наличието им при мен и при другите, които съм виждал, не води до прекъсване на двг пушеци и проблеми в ускорителен режим.
Колкото до егр- от две години карам с изключена букса (затворен егр) и паленето, динамиката, вървежа и разхода са по добри. Единствения минус е по бавното загряване в студено време.
Споменаваш тръгнал маховик. Когато двигателя е студен оборотите му не са стабилни. Маховика играе ролята на успокоител, а ако е тръгнал/разбит това може да влоши и без това лошата работа на студения двигател. Сам казваш, че "прекъсването" се оправя когато мотора загрее. За свещите знам, че се управляват от реле...и до там Smile
Reply

#6
Свещите са вързани паралелно и е нормално с пробна лампа да "свети" на всичките. Въпроса е как работят самите свещи и как се мерят!
Това че работят след запалване може да е абсолютно нормално и го има и при други марки автомобили, но най добре да се провери във Вадис след колко време трябва да изключат.
Reply

#7
Колеги, благодаря Ви за мненията и съветите които ми давате. Ще се опитам да констатирам още факти: За свещите, да факт е паралелно свързани или по точна "масата", а всеки "плюс" напрежение отделно до всяка свещ. Измерването бе извършено по следния начин: откачен положителен полюс от акумулатора на които последователно свързвам лампа на 12V и се подава към пинчетата на буксата на подгревните свещи, според мен щом лампата светва, логично е да няма прекъсване, при този метод пак според мен е спорен факта колко в действителност е изправна свещта, не знам колко им е омичното съпротивление и приемам факта,че някоя от тях има вероятност да не е достатъчно ефективна спрямо другите. Установих, че при всяко превключване(завъртане) на контактния ключ към въпросните пинчета т.е. другата половина на буксата се подава напрежение 12V, което изключва след кратък интервал от време(вероятно зависещ от околната температура), споделям това понеже повечето майстори твърдяха, че подгревните свещи се включвали по определена температура(примерно 5 градуса). По въпроса за въздух в прозрачния маркуч след горивния филтър, пак според майстор е в бързите връзки на филтъра и по точно от о-пръстенчетата, възможно било от буксата за подгряване на горивото която е пак на капака на горивния филтър или от някаква цедка в резервоара - тава се надявам и мисля, че ще го установя до 1-2 дни. Въпроса тук е ако, тези мехурчета не пречат на работата на двигателя то въпросния въздух от къде излиза, ако има от къде добре, обаче ако няма вероятността да оказва някакво влияние според мен я има, според мен възможните места от където може да излиза въздуха е от помпата или обратна нафта, иначе през дюзата в камерата и там вероятно оказва влияние. Колега със сигурност си прав, че има колебание на оборотите при студен двигател, но вероятно е в допустимия диапазон понеже не наблюдавам отклонение на обортомерната стрелка. Тръгналия маховик да оказва влияние на студен двигател, възможно е понеже не съм изцяло наясно с принципа му на работа при неутрална скорост и не натиснат съединител. Факт е, че при натиснат и не натиснат педал на съединителя откривам много лека разлика в шума от двигателния отсег. Следващ факт пак според майстора има някакъв обтегач на веригата между двата вала, които пак според него е за смяно, но не е фатално, та от там се чувал единия шум, а другия е от "почукваща" дюза, между другото факт е, че едната дюза е различна(дори при някои диагностика показва някакви данни за въпросния инжектор т.е. първи цилиндър) от другите три и дали тя е съвместима ще помоля за Вашата помощ и съдействие, ще Ви прикача снимка на въпросния инжектор и ако някои може да помогне ще съм му изключително благодарен. Между другото правих си тест с обратна нафта, лошото е, че не засякох времето, но за около 4-5 мин. 4-46мл.; 3-45мл.; 2-43мл.; 1- 41мл., та номер едно е въпросната дюза, лошото е, че до колкото разбрах този тест не е правдоподобен.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#8
Колеги, забравих да попитам - необходимо ли е "вписване" на въпросната дюза при положение, че може да е поставена тук в България от въпросния автоджамбазин. Ако има някой колега от форума, който в час със въпросния автомобил и има възможност бих искал да се свържа с него.
Reply

#9
Ще карам по ред на написаното от теб - ако свещите са на отделни кабели е друга бира и трябва да измериш напрежението до всяка свещ като откачиш самата свещ и мериш на кабела. Точно 5 градуса е температурата под която колата влиза в "зимен" режим, пак във вадис има много информация за това. Относно въздуха в нафтата и при мен беше така но нямах никакви проблеми с вървежа. Направи си експеримент - разкачи филтъра и на негово място сложи бутилка пълна с нафта свързана директно към помпата. Запали колата на студено така и виж дали ще има разлика в оборотите. С най китайската диагностика може да следиш оборотите в реално време. Въздуха излиза обратно в резервоара от там отдушник. Потърси в форума дал съм много информация за горивната система със снимки от Вадис. Ако маховика е заминал до състояние в което ще оказва влияние на оборотите то трябва да чука като откачен, няма как да не го чуеш. Иначе до дюзите - мисля че при смяна трябва да се обучават, но не съм запознат.
Reply

#10
Колега благодаря за съвета,ще се изпробва. Относно оборотите нямам проблем,те не играя(стрелката не показва колебания,което според мен не означава,че нямат някакви колебания,вероятно са малки щом стрелката на обортомера не ги отразява). По-скоро при студен двигател има нещо като прекъсване на мотора,нямам никъкъв проблем с мощност и вървене, а груба,шумна с някак нехарактерни звуци и "чаткания", по интересното е, че при студен старт газовете от аспуха излизат на тласъци, ако пък съм вкл. буксата на ЕГР то тласъците са осезаеми и съпроводени с бял пушек.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)