Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Agressor Wrote:Мочета, благодаря за мненията. Така или иначе ще се ходи до сервиза, ще му кажа да обърне внимание на накрайниците и кормилните накрайници, а също така и на макферсона. Неприятното обаче е, че това потропване го забравих много бързичко като видях вчера, че няма антифриз в казанчето. Полудях. Да отбележа, че този проблем го забелязах не защото ми е загряла колата, а просто при профилактична проверка на студен мотор - течове не видях никъде. От както я взех съм минал около 1000-1100 км. някаде около 500-600 на бензин и след това сложих газовия инжекцион. Гледах, гледах - маркучите меки, мотора рабори сравнително гладко и спокойно, не мени обороти, има си тяга, върви си доволно, при студен старт си пали без трудности, дори когато е студен работи сравнително тихо. Маслото гледах, не е станало боза, парно имам - Африка е в колата. От долу за теч не мога да видя под колата, нито за бял пушек отзад, защото сега от както заваля снега и стана студ, абсурд да разбера. По принцип ми направи впечатление, че като я купих предишния собственик беше наблъскал казанчето до горе, буквално до капачката. Викам си - ебаси простотията, явно не гледат какво са писали хората на казанчето, ама както и да е. И сега долях към 400-500 мл. антифризец (от зеления е, взех на Fuchs) нагласих нивито точно до макс иии малко под него. Карам вече два дена градско само и в час-пик около 80 км. изминати, колата поддържа температура от 77-80 градуса, като види зор и малко над 80 качва, но си връща пак на постоянна температура и така. Следя нивиото на течността стои си както съм го оставил. Някакви предположения какво може да се е случило с милата ми колица Силно се надявам да не е гарнитура, спукана глава и т.н. защото ми се доплаква Пък и тези признаци, характерни за гарнитура и глава, не мога да ги забележа да са налице при мен. Има достатъчно компетентни хора в този форум, нека те споделят мнение. За автосервизите оставям нещата без коментар, само като чуят ''губи антифриз'' и почват - ''гарнитура е'', ''глава е'' ще трябва да се прави. Естествено, не при всички, но одавна съм си загубил доверието, каквото и да е, в тях. Имам доверен човек с автосервиз, който знам, че ще и намери правилната диагноза, но за късмет явно, сега не е тук. И така....
И аз преди години на S80-то бях започнал да се чудя къде ми отива антифриза, намерих го като вдигнах стелката на шофьорската седалка... Тапицерията мокра - прословутите уплътнения на P2 шаситата...
Ако ти се запотяват стъклата като пуснеш отоплението в колата и влагата оставаща по прозорците е една такава мазна - може и радиатора на отоплението да е.
След това още веднъж започна да губи антифриз, в началото беше малко, после по половин литър на 200км, оказа се пробит радиатор.
Така, че не винаги е мотора. Провери дали няма течове от някъде. Поне по радиатора си личи от далеч ако има течове.
Posts: 132
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
При монтажа на Г.И., кръга на охлаждащата система се увеличава и съответно е трябвало да се долее, просто, когато колата се е обезвъздушила и нивото ти е паднало.
Posts: 63
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Момчета, изобщо не ми е дошло на ум, че при поставянето на газовото кръга ще се увеличи и съответно да падне нивото на течността. Момчетата, които слагаха Г.И. съм почти сигурен, че не са доливали антифриз. Силно се надявам това да е причината да дръпне така рязко такова количество антифриз, аз поне друга причина не мога да открия, както ви споменах в предишните постове. Причината, която колегата Tisho спомена я има като вариант, но пък днес пак оглеждах видим теч по радиатора и около него никъде не се вижда, а стъклата си се запотяват наистина, но предполагам е заради времето, защото пък да са станали мазни от антифриза не се вижда и всичко изглежда ок. Под стелката също си е сухо, няма следи от антифриз. А тези разбойници, които ми слагаха инжекциона би трябвало да са на ясно, че след това трябва да се долее течност, но не ми казаха. Вероятно са пропуснали тоя момент. Колегите с Г.И. да споделят и те имали ли са подобни ситуации, щото се вкарах в луд филм с тая колица два дни. Дори звънях на човека от когото съм я купил, да го питам прегрявана ли е тая кола, аджеба кво става, доливал ли е антифриз и друг път. Да знам поне да си взема конкретни мерки докато не е късно, той твърдо отрече колата да е пипала антифриз.... и дано да е така, то ще си покаже :mrgreen:
Posts: 167
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
Че изтича от монтажа на ГИ няма спор, долей, но огледай и две места на монтажа: тройниците, за които са хванали охлаждането на изпарителя и двата маркуча, които влизат в самия изпарител да няма теч от нестегнати скоби нещо.
VOLVO Т4 - ex
VOLVO XC 70
VOLVO C 30
Posts: 63
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
BukToP Wrote:Че изтича от монтажа на ГИ няма спор, долей, но огледай и две места на монтажа: тройниците, за които са хванали охлаждането на изпарителя и двата маркуча, които влизат в самия изпарител да няма теч от нестегнати скоби нещо.
Полезен съвет, колега ! Ще направя опит щото изпарителя е заврян много надолу и даже не знам ще се вижда ли хубаво нещо. Тоя въпросния тройник как изглежда, да помогнеш ?!
Posts: 277
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jun 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Volvo S40II
Не би трябвало да има тройници. По принцип се срязва маркуча влизащ в радиаторчето на парното и към двата срязани края чрез втулки се свързват входа и изхода на изпарителя(редуктора) на ГИ.
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
Agressor Wrote:Тоя въпросния тройник как изглежда, да помогнеш Като тръгнеш от изпарителя ще стигнеш до него.
Agressor Wrote:Колегите с Г.И. да споделят и те имали ли са подобни ситуации Да и свикни да си проверяваш нивото на течността по-често от на 1000 км!
Posts: 63
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Cavalera Wrote:Agressor Wrote:Тоя въпросния тройник как изглежда, да помогнеш Като тръгнеш от изпарителя ще стигнеш до него.
Agressor Wrote:Колегите с Г.И. да споделят и те имали ли са подобни ситуации Да и свикни да си проверяваш нивото на течността по-често от на 1000 км!
Гледам и още как, за това се учудих, що аджеба изведнъж изчезна антифриза докато всичко беше ОК преди това. Ще си съчетая ходенето за проверка на инжекторите за газовата, да си направят един обстоен преглед по снадките и свързванията да няма изненади после. Много добре ме светнахте по въпроса !
|