The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Вериги за XC70

#1
Колеги, утре трябва да се кача спешно до вилата си, въпросът ми е за 3-4км какви вериги трябва да сложа?
Може ли да са само на предните колела или обезателно да купувам за четирите?
Мерси! Колата е xc70 awd, автомат
Reply

#2
Стигат само на двете.
Reply

#3
Мерси! Чудех се, дали няма да прехвърля тогава много на задните и да се лъже колата. Но наистина за тия километри май няма да е проблем.
Reply

#4
Слагаш на основните двигателни колела.
Reply

#5
На прманентна 4x4-кола вериги е желателно да се сложат на всички колела, но в случая при теб е AWD-с Халдекс, което означава, че когато предните колела загубят сцепление се включват задните колела.
Иначе казано можеш да сложиш веригите само на предните, но е препоръчително на четирите.
Volvo For life!
Reply

#6
bambi Wrote:Мерси! Чудех се, дали няма да прехвърля тогава много на задните и да се лъже колата. Но наистина за тия километри май няма да е проблем.
Иво, ако прехвърли към задните, когато има вериги на предните - значи си се окопал сериозно :lol:
Шегата настрана ...
Както посочиха колеги - слагат се на двигателните колела, които в твоя случай са всичките, защото Халдекс-ът ще пропуска назад винаги, особено при тръгване в това време.
Аз лично подкрепям Данчо, но ти трябват 4 вериги.
Все пак - пробвай с 2 на предните и си вземи лопата, за да може да ринеш ако стъпи по корем.
Също и брадва, за да си насечеш клонки ако се наложи да подлагаш на задните.
И последно ... нафта до горе и вода в колата, всичко се случва Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
В това снежно време имам възможност да тествам колата в различни условия. Много съм доволен от Awd - a. Изкачих един баир, който е 550метра с наклон на места 22%! Още повече ми хареса спускането на обратно. Впечатляваща работа... :-)
Reply

#8
При всички положения разликата е осезаема. Особенно по-големия просвет дава голямо предимство на автомобила в такива зимни навявания.
Volvo For life!
Reply

#9
Малко да претопля темата във връзка с предстоящата, а някъде вече настъпилата зима.
Реших да си купя вериги за "страх лозе пази". Всъщност реших го още миналата година и си купих от ония "свински опашки". Тестовете обаче показаха, че или са пълни боклуци или просто не са за нашите коли.
През изминалата година направих доста тестове за проходимост и ето какво показаха резултатите:
1. В сухо време на асфалт ... излишно е да пиша.
2. На мокър, хлъзгав, кишав, заледен асфалт - никаква осезаема разлика в сравнение с поведението на сух.
3. Поляни, хълмове и прочие на сухо, в това число големи локви, коловози, реки с бродове ..... без забележки.
3. "Черен" каменист път на сухо - тука вече става интересно. Хубаво е да не се забравя, че макар и 4х4, колата не е джип. Нещо повече. Понеже е доста дългичка, се получава ефект на на махалото. Дори клиренса да е достатъчен за пресоляване на даден камък, ако преди това има неравност, заради която колата да се залюлее(напред-назад) то има опасност да го я ударите отдолу - Например да поогънете "магарето", да спукате пластмасата под двигателя и да решите да си купите алуминиев протектор , като мен.
4. Подгизнали поляни, хълмове, леко заблатени терени. - На равно, дори в заблатени терени, както и изкачване на хълмове под ъгъл - никакви забележки. Е, отмиването на калта после си е предизвикателство, особено под капака, където пистовия ремък я хвърля в изобилие .. Проблематично се оказа директното изкачване на хълмове. Колата има достаточно мощност, но без правилните гуми, дори със засилка в един момент колелата превъртат.
5. Тестове на сняг - на утъпкан/ и сравнително плитък сняг - отлично. Дори на големи наклони. Тук ще бъда малко по обстоятелствен във връзка със същността на темата.
5.1 Първото е всъщност случка, а не тест. По време на една разходка през зимата около язовир Батак, изпратих жената да докара колата. След като не се появи известно време тръгнах да я пресрещна и я намерих забита в една преспа. Не можа да ми даде разумно обяснение как се е случило. Така или иначе беше успяла да качи цялата кола "по корем" и гумите нямаха достатъчно сцепление. След 10-на минути работа с лопатата и маневра от типа "напред-назад" колата си излезе. Действието се развиваше на равно, така че бях доста улеснен.
5.2 Второто си беше теста на свинските опашки. Намерих един хълм с черен път и "девствен" сняг до височината на капака. Първо се опитах да го изкача с "голи" гуми. Стигнах някъде до средата. След това сложих свинските опашки. Колата измина една дължина повече и в момента в който гумите превъртяха въпросните "вериги" се разхвърчаха. Дори една не остана. Подозирам, че ако бях повторил упражнението няколко пъти постепенно щях да стигна до върха, но така или иначе не ми хареса, че колата стигна само до средата.
(Държа, да уточня, че всички тестове са правени с пълна кола - 5 човека + багаж, за да бъдат максимално близки до реални условия. )

И тук идваме до същността на темата - правилните вериги.
Оказа се, че подбора на правилните вериги си е "е гати" науката. Човек трябва да има поне две висши за тази цел Wink .
Първо се насочих към K-Summit и тем подобните им заради уж лесното им поставяне. Все пак и жена ми кара колата. Да не говорим, че на мен само веднъж ми се наложи да слагам вериги през живота ми. Беше посред нощ, в планината, по време на буря, на -20 градуса, в ледени коловози ..... истински ад..... Не ми се иска да си спомням даже. Изчетох доста реални отзиви и никак не се оказаха благосклонни. А и в класацията на ADAC     са на дъното.
После реших да сложа нещо за SUV и 4х4, които са от 12-16 мм. За съжаление се оказа, че специално за XC70(00-07) има сериозно ограничение. Според сайта на Thule http://www.thule-snowchains.net/ са подходящи само 7-9 мм вериги за 16 инчовите гуми, а за 17 инчовите изобщо не препоръчват вериги, заради малкия просвет.
Направих едно проучване и за текстилните. Специално за един модел прочетох добри отзиви и в Ибей изскочиха на добра цена, за да им направя тестове. (Weissenfels WeissSock Size 87)
- Тук възниква следния въпрос, който по-горе е дискутиран частично - на 2 или 4 колела да се поставят вериги. Ако е на 4 в какви комбинации. Дали трябва да са 4 еднакви или може отпред да се сложат "класически" вериги а отзад "чорапи". Гледам в нета, че на някои слагат "чорапи" и на 4-те гуми. За "класическите" производителите препоръчват да се слага само на "задвижващите колела, а при 4х4, на предните.
- Втория въпрос е следния: На всички вериги изрично си пише, че не са за офроуд. В такъв случай има ли някакви вериги, които са подходящи за офроуд за нашите автомобили. нямам предвид за изпълнения като при джиповете. По скоро ако заседнеш в някоя дълбока кал и ако искаш да изкачих някой подгизнал хълм. Дали снежните вери, след като издържат на лед, няма да издържат и на малко кал ?!
- Третия въпрос е малко сложен. На един модел вериги беше изписано , че са подходящи за определен гуми БЕЗ гумите Bridgestone DURAVIS!!! Съответно следващия размер вериги уж става за този размер гуми, но има звездичка която пояснява, че са само за Bridgestone DURAVIS. Забелязах въпросния парадокс и за други размери вериги и гуми. Някой знае ли какъв е този парадокс? Хем гумите да са с определен размер хем да не им стават веригите за този размер . Писах на Кьониг и Туле, обаче хората им дето отговарят за връзките с клиенти не си комуникират с инженерите и не можаха да ми дадат смислен отговор.
- Четвъртият е отчасти принципен, отчасти частен за моя случай. Купих колата със зимни гуми с размер 215/60/16. В калкулаторите за гуми ми показва, че има - 22 мм разлика с препоръчания размер и са неподходящи за тази кола. ОБАЧЕ какво става правим ако съм си купил правилния размер гума с 8 мм грайфер. След известно време той ще се износи с 4 мм. От тук възникват два въпроса:
1. Означава ли че гумата е станала "неподходяща".
2. Гледам, че класическите вериги се продават по размер. Означава ли че ако си купя вериги за неизносените гуми, след време те ще станат твърде големи. Или пък ако искам да сложа вериги на износени гуми, означава ли, че мога да си купя и по-малкия размер?
Аз така или иначе възнамерявам да си купя препоръчания размер гуми, но все пак ми е любопитно.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)