Posts: 3
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2017
Reputation:
0
Здравейте,
дойде време да сменям колата и се насочих към Волво. Много се двоумя дали да взема дизел или бензин. Въпроса ми е по-скоро до периодичните разходи - масла, фистри, ремъци.... каквото се сменя периодично. Покрай кой двигател има повече разходи - дизеловия или бензиновия? Определено скоростната кутия ще е ръчна. Като че ли съм по-сколонен към бензиновия т.к. може да се газифицира или да взема такава направо с газово. Но от друга страна дизеловия ще е също икономичен. Ще съм ви много благодарен и ако ме насочите на какво да обръщам внимание при покупката.
Насочил съм се към V50/V70 или S40/S60. Бюджета смятам да ми е около 6000-8000лв като не бързам със закупуването, вероятно лятото ще я вземам или есента ако трябва да увелича бюджета. Производство - 2003-2006 година, не мисля, че за по-ново ще стигнат парите. Искам да уточня, че търся семейна кола и не ме вълнуват коне, дърпане на светофара и тем подобни.
Досега бях с Mitsubishi Lancer 1,3 1998 год. и като за първа кола беше страхотен. Карах я около 7 години, но поради силна корозия ми се счупи гредата под двигателя. Та сега се чудя как да я разкарам за повече от 200-250лв (колкото ще ми предложат за скрап) т.к. не ми се инвестира в ремотни, въпреки, че всичко друго е ОК.
Първоначално се бях насочил и към Mazda 6. Още не съм изключил този вариант стига да намеря такава с неизгнило шаси. Както казах не бързам със покупката и няма да се хвърлям на първата срещната кола.
Posts: 104
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2016
Reputation:
0
Добре дошъл във форума, колега. Дизел срещу бензин има много изписано и то във всеки един форум. За мен всичко се свежда до предпочитания. Аз лично за всекидневен автомобил избрах такъв с дизелов агрегат. Преди това имах автомобил с газова уредба и не съм доволен. Действително е доста икономично, но постоянно излизаха чекове, при изкачване се загубваше мощност и разни други дреболии, които като цяло много ме изнервяха. Та затова си казах, че автомобил на газ няма да си взема. Сега управлявам Волво в50, 2.0д, фейслифт и съм много доволен / пу, пу, да не му е уроки /. Ако си се насочил към Волво, то задължително преди покупка диагностика. Специално в50 и с40 / второ поколение / са здрави, но си имат няколко болежки. Една от тях е ДПФ филтъра и много често е махан душманската, от което следват и проблеми.
Posts: 552
Threads: 27
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
4
Горд собственик на: XC90 D5 2012 г.
tarzan8181 Wrote:Досега бях с Mitsubishi Lancer 1,3 1998 год. и като за първа кола беше страхотен. Карах я около 7 години, но поради силна корозия ми се счупи гредата под двигателя. Та сега се чудя как да я разкарам за повече от 200-250лв (колкото ще ми предложат за скрап) т.к. не ми се инвестира в ремотни, въпреки, че всичко друго е ОК.
Не е съвсем по темата, но 200-250 лв. за скрап :o :? ?! Сигурен ли сте? Преди години беше 400-450, без значение от колата и състоянието ѝ. Моята (Mitsubishi Galant) за толкова я дадох, с болка на сърцето.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Posts: 3
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2017
Reputation:
0
Благодаря за отговора Николай. Пропуснах да напиша, че карам максимум 10 000км на година. Нямам познат с Волво и затова исках да питам за впечатления за различните двигатели.
@YoYo Познат се опитва вече няколко месеца да разкара за повече от 250лв Citroen (ако не се лъжа ZX). Толкова му дават. Оправданието било, че изкупната цена на желязото страшно е паднала последните 7-8 месеца и допреди време наистина е можело да вземеш 400-500лв от кола. Все още не съм звънял да разпитвам, чакам снега да спадне за да изпразня резервора и прибера разни други дреболии. А и първо ще пробвам да пусна обява та някой ако иска цялата да вземе за части.
Posts: 161
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2014
Reputation:
0
Здравей Колега,
Карам кола с бензинов двулитров атмосферен агрегат и съм доволен. Впечатленията ми са, че би могъл да намериш такъв на сравнително малки километри. Волво се купува, за да се кара, така че всички екземпляри втора ръка са карани, а тези "нов внос" освен, че са страшно много карани, вероятно имат скрит проблем (АСК е често срещан такъв). За около 10 000 км. на година според мен спокойно би могъл да караш бензинова кола, но без да й слагаш газова инсталация. Това вече не е бензинова кола и автоматично ставаш редовен участник в раздела "газ".
Успех с избора.
Поздрави
Андро
666 - The number of the Beast.
Posts: 166
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
0
Вечната тема . Аз съм заклет бензинджия и такъв ще си остана. Дори миризмата на бензина ми харесва повече от тази на нафтата. Въпреки това от 4 години карам дизелово волво, просто така се случи . Дизеловият агрегат е по-доброто техническо решение, обаче ... Обаче като случиш на някой проблемен дизелов автомобил, си даваш сметка, че цялата икономия от разхода на гориво е чисто хипотетична. Моите наблюдения и изводи по темата "бензин срещу дизел" са следните:
Плюсове на дизела:
- По-добра динамика, особено когато е съчетан с турбо
- По-малък разход на гориво
- Няма конденз - не гният гърнетата
- Липсва проблемната ламбда сонда
Плюсове на бензиновия мотор:
- По-екологичен - може да ви се вижда смешно, но доста големи градове забраняват дизеловите автомобили след няколко години
- Чувствително по-евтина поддръжка
- В общия случай липсват демпферните маховици, които са си пачка
- Няма ги зимните проблеми, така характерни за дизела
Работата е горе-долу фифти/фифти и много зависи на какъв конкретен автомобил попаднеш.
За извращението "бензин-газ" не искам да говоря .
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
За голям автомобил - дизел.
За среден или малък клас - може и бензин.
Ама на 6-7/100 всеки се радва
И стига с тази екологичност - всичко е пари и манипулация!
За газ/бензин - въобще не коментирам! Освен ако не е фабричен. И въпреки това, бомба в багажника не искам...
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 284
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
1
Разликата бензин-дизел в разхода е грубо казано 2 литра на 100 км. в полза на дизела. Всеки сам си преценява дали този плюс на дизела компенсира останалите му недостатъци. Според мен, ако правиш под 10к километра на година, няма какво да се чудиш, а направо търсиш бензин.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Ами ако караш предимно градско и XC90 D5 185 hp ти харчи колкото Opel Astra J комби, 180 hp, турбо бензин?! И двата автоматик. Извънградско разхода също е сходен... :roll:
Баси бензина! Ще си джиткам джипката и ще си свиркам!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 284
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
1
За градско според мен е най-добре малка кола, с малко коне - бензин. И пак зависи колко километра се изминават де, ако са много, може би е оправдано да се вземе дизел.
Не знам за разхода на Астрата. Идеята ми беше, че на едно и също купе с различни двигатели (бензин и дизел) с близка или идентична мощност разликата в разхода трябва да е около 2 литра в полза на дизела.
|