The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC90 - AWD не работи, няма грешки

#1
Колеги, имам нужда от помощ за един много хубав автомобил с един много неприятен проблем Smile
От три години карам едно XC90, модел 2005, дизел D5 163 к.с. с петстепенната автоматична скоростна кутия. Някъде година след като го купихме се оказа, че не му работи системата за 4х4... Аз бях пълен аматьор и по препоръка на колега закарах колата в МП в София и там за около 10 мин оглед (без диагностика и разглобяване) казаха, че най-вероятно "муфата" е заминала и трябва да се смени, цитираха една цена около 4-5 хиляди лева и аз реших, че ще карам без 4х4... Cry

От миналата година обаче по неволя (и служебната ми кола е Волво) чета повече във VIDA-та и си купих Dice от Хонг Конг и започнах да си правя сам диагностика и изводи. Нямах нито една грешка в DEM модула и след като гледах и няколко руски видеа в Youtube реших, че ще сменя маслото и филтъра на Haldex-a и ще си реша проблема. Купих оригинален филтър и масло, закарах колата в един сервиз и взех да давам акъл на майстора какво да прави... Свалихме кардана, зъбната предавка изглеждаше идеална, свалихме филтъра - черничък беше, свалихме помпата, и после обратно - сменихме филтъра, сложихме помпата, кардана, наляхме масло и готово. Ето какво ми направи впечатление:

- много малко масло изтече... сигурно 200-250мл, а налях около 500
- старият филтър беше черен, но не и в отвратително състояние
- цедката на помпата беше чиста, даже помпата изглеждаше добре като цяло

След сглобяването подкарах колата, закачих VIDA, влязох в модула за комуникация с автомобила, от DEM модула изведох в графичен вид да гледам четири параметъра:

- ток на помпата
- ток на соленоида (клапана)
- налягане на маслото
- температура на маслото

Сложих лаптопа на седалката до мен и почнах да карам - старт в кал и сняг, остри завои, спокойно каране и т.н. Ето какво ми направи впечатление:

- DEM модула определено получава сигнали от спирачния модул и знае кога да поиска задвижване на задните колела.
- температурата на маслото беше около 16-18 градуса (отвън беше около 0)
- преди включване на двигателя маслото няма налягане, като запаля, помпата започва да получава ток и вдига налягането до 0,36MPa, което по данни от ВИДА е нормално
- при нужда от 4х4 се изменя тока към соленоида, токът към помпата се увеличава и налягането се вдига
- налягането се вдига до максимум 0,6 MPa, а според видеото на един руснак налягането, за да притисне AOC-то (съединителя) трябва да е 1 -1,2 MPa. Тези стойности никъде не успях да ги потвърдя.

Основният ми извод е, че не се вдига достатъчно налягане, за да се притисне съединителя (ако се вярва на данните на руснака). Сигурен съм, че маслото е достатъчно, затова остава само помпата... колата е на 180 000км и никога не е сменян филтър и масло на Haldexa, гаранция. Да не би да се е износила вече механично помпата? Другото, което ме притеснява, но не разбирам нищо, е вече задния диференциал - да не би Haldex-a да сработва, но нещо назад да куца...

И третото ми съмнение - клапана в DEM да не отваря и затваря правилно - но пък графиката ясно показа покачване на налягане точно когато трябва да се задейства Халдекса.

Мисля си да разглобя пак Халдекса, да изкарам помпата, да я разглобя и да я види местния майстор по ел. моторчета да не би нещо електрическо да не й позволява да вдигне налягане... Ако нямаме резултат ще купя май една помпа, ама много се стискам нещо :mrgreen:

Някой дали е имал опит с подобен проблем, защото малко насочване ще ми е много полезно!
Volvo V50 2.0D
Reply

#2
bat_toncho Wrote:Колеги, имам нужда от помощ за един много хубав автомобил с един много неприятен проблем Smile
От три години карам едно XC90, модел 2005, дизел D5 163 к.с. с петстепенната автоматична скоростна кутия. Някъде година след като го купихме се оказа, че не му работи системата за 4х4... Аз бях пълен аматьор и по препоръка на колега закарах колата в МП в София и там за около 10 мин оглед (без диагностика и разглобяване) казаха, че най-вероятно "муфата" е заминала и трябва да се смени, цитираха една цена около 4-5 хиляди лева и аз реших, че ще карам без 4х4... Cry

От миналата година обаче по неволя (и служебната ми кола е Волво) чета повече във VIDA-та и си купих Dice от Хонг Конг и започнах да си правя сам диагностика и изводи. Нямах нито една грешка в DEM модула и след като гледах и няколко руски видеа в Youtube реших, че ще сменя маслото и филтъра на Haldex-a и ще си реша проблема. Купих оригинален филтър и масло, закарах колата в един сервиз и взех да давам акъл на майстора какво да прави... Свалихме кардана, зъбната предавка изглеждаше идеална, свалихме филтъра - черничък беше, свалихме помпата, и после обратно - сменихме филтъра, сложихме помпата, кардана, наляхме масло и готово. Ето какво ми направи впечатление:

- много малко масло изтече... сигурно 200-250мл, а налях около 500
- старият филтър беше черен, но не и в отвратително състояние
- цедката на помпата беше чиста, даже помпата изглеждаше добре като цяло

След сглобяването подкарах колата, закачих VIDA, влязох в модула за комуникация с автомобила, от DEM модула изведох в графичен вид да гледам четири параметъра:

- ток на помпата
- ток на соленоида (клапана)
- налягане на маслото
- температура на маслото

Сложих лаптопа на седалката до мен и почнах да карам - старт в кал и сняг, остри завои, спокойно каране и т.н. Ето какво ми направи впечатление:

- DEM модула определено получава сигнали от спирачния модул и знае кога да поиска задвижване на задните колела.
- температурата на маслото беше около 16-18 градуса (отвън беше около 0)
- преди включване на двигателя маслото няма налягане, като запаля, помпата започва да получава ток и вдига налягането до 0,36MPa, което по данни от ВИДА е нормално
- при нужда от 4х4 се изменя тока към соленоида, токът към помпата се увеличава и налягането се вдига
- налягането се вдига до максимум 0,6 MPa, а според видеото на един руснак налягането, за да притисне AOC-то (съединителя) трябва да е 1 -1,2 MPa. Тези стойности никъде не успях да ги потвърдя.

Основният ми извод е, че не се вдига достатъчно налягане, за да се притисне съединителя (ако се вярва на данните на руснака). Сигурен съм, че маслото е достатъчно, затова остава само помпата... колата е на 180 000км и никога не е сменян филтър и масло на Haldexa, гаранция. Да не би да се е износила вече механично помпата? Другото, което ме притеснява, но не разбирам нищо, е вече задния диференциал - да не би Haldex-a да сработва, но нещо назад да куца...

И третото ми съмнение - клапана в DEM да не отваря и затваря правилно - но пък графиката ясно показа покачване на налягане точно когато трябва да се задейства Халдекса.

Мисля си да разглобя пак Халдекса, да изкарам помпата, да я разглобя и да я види местния майстор по ел. моторчета да не би нещо електрическо да не й позволява да вдигне налягане... Ако нямаме резултат ще купя май една помпа, ама много се стискам нещо :mrgreen:

Някой дали е имал опит с подобен проблем, защото малко насочване ще ми е много полезно!
Най-добре повдигни колата на подемник и виж дали въртят четирите колела.С Халдекса може всичко да е наред,но ако муфата на раздатката(където влиза предния край на кардана)е прецакана,както са ти казали в МП,няма как да се предаде движението до задния мост.
Reply

#3
Това забравих да кажа - вдигнах я на подемник и не се въртят задните колела... и преди смяната на маслото също не се въртяха. Сега като се замисля - с муфата на раздатката имам малко опит. На началника волвото XC70, модел 2004 беше влязло за разни проблеми в сервиза и установиха, че зъбната предавка (или муфата - не знам как се казва точно) на раздатъчната кутия е направо загладена и никакво движение не предава. След като я смениха започна да върти задните колела. Не съм се замислял за моето XC90, тъй като е на 180 000, а на началника ХС70-то беше на 650 000 като правихме този ремонт. Сега обаче май е време да разглобим и там. Много благодаря за насоката, ще пиша като я вкараме в сервиза!
Volvo V50 2.0D
Reply

#4
Миналата година правих муфа, излиза някъде около 340лв за от мото фое (нема другаде), за работа ми поискаха 150-200 лв според проблема, обаче се подготви и за раздатната кутия. Ако не се усети кога се чупи муфата и си караш се изронват едни зъби на раздатката, а раздатка се намира от 500 до 1000 пари чисто нова втора ръка (аз уцелих уж) като и се гледат зъбите където контактува с муфата. Виж номера на кутията и търси по него без значение дали е от 70 или 90. Това го пиша ако наистина е такъв проблема.
Reply

#5
Лесно може да провериш дали е муфата. Лягаш под колата(на загасен мотор) и въртиш кардана на ръка. Завърти ли се проблема ти е отпред - ще трябва да отваряш/разглобяваш и да прегледаш муфата/раздаката . Иначе не съм гледал как е при мен като стойности налягането на маслото в халдекса ... но мога да видя ако искаш Smile
Reply

#6
Здравей, докато сменяхме маслото на халдекса завъртяхме кардана докато беше свързан отпред и се въртеше... тоест май наистина проблема е отпред.
За маслото... много ми е любопитно, ако някога пробваш сподели стойностите - така ще може да се знае 100% дали клапана и помпата на халдекса вършат това което трябва.
Volvo V50 2.0D
Reply

#7
Щом се върти - лошо... муфа/раздатка - само разглобяване ще каже с точност дали е само муфа или и двете. Утре съм почивка. Ще поцъкам с видата Wink
Reply

#8
Запазил съм час при майстора, който прави муфата на XC70-то на шефа, някъде след 15 февруари, ще стане ясно. През това време смятам да потърся рециклирани раздатки - ей така за всеки случай Smile
Volvo V50 2.0D
Reply

#9
Здравей, Колега,

Чета темата с голям интерес!
Има ли някакво развитие по твоя въпрос, какво каза майстора? Дали не се е повредила механично муфата?

Поздрави,

Иво
Reply

#10
Здрасти,
От радост забравих да споделя - проблемът е отстранен. Оказа се малкия дявол - много захабена муфа, почти без зъби. Купихме за 300 и нещо лева муфа-комплект от Мото пфое, половин ден демонтаж, монтаж и всичко стана - колата вече се държи по съвсем различен начин. Много благодаря на колегите, дето ме насочваха!
Приятен уикенд на всички!
Volvo V50 2.0D
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)