Posts: 65
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2016
Reputation:
0
Здравейте,
Надявам се тук да е правилното място за такъв род тема. Искам да попитам следното. Предстои ми пътуване до Хърватска и Черна гора и последната ми дестинация е от Будва до София. Горе долу е пътя е малко под 700км, като вариантите са два
- през Черна Гора и Сърбия
- през Албания, Косово и Македония.
Някой пътувал ли го е скоро и какво би ме посъветвал. Доколкото четох при първия вариант се минава през черногорската планина и се кара бавно около 10ч30мин през много завои и натоварени участъци, а през втория било по-скокойно, една идея по-бързо, но се минава през държави, които някакси не са много сигурни чисто геополитически. Ще се радвам някой да има наблюдения и да сподели.
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
mjalby Wrote:Здравейте,
Надявам се тук да е правилното място за такъв род тема. Искам да попитам следното. Предстои ми пътуване до Хърватска и Черна гора и последната ми дестинация е от Будва до София. Горе долу е пътя е малко под 700км, като вариантите са два
- през Черна Гора и Сърбия
- през Албания, Косово и Македония.
Някой пътувал ли го е скоро и какво би ме посъветвал. Доколкото четох при първия вариант се минава през черногорската планина и се кара бавно около 10ч30мин през много завои и натоварени участъци, а през втория било по-скокойно, една идея по-бързо, но се минава през държави, които някакси не са много сигурни чисто геополитически. Ще се радвам някой да има наблюдения и да сподели.
Ако избереш маршрута Албания, Косово и Македония, си направи сметката така, че да не зареждаш гориво по местните бензиностанции. Един познат след зареждане на нафта в Косово едвам се прибра до БГ преди няколко месеца - сервизни режими, трудно палене и т.н. След наливане на пълен резервоар нафта в БГ, на първата срещната по пътя бензиностанция, колата се оправи... Аз по принцип гледам и в Сърбия да не наливам, но последния път не ми се получи(наливах в някакво ОМВ до Белград) - още се чудя защо XC90 е с такъв малък резервоар - само 68л.
Принципно е добре и след плащане с карта в такива обекти из западните ни съседи, човек да си смени пин кода на картата. :mrgreen:
В Сърбия по бензиностанциите ако им заприказваш на английски на влизането - бутилка кола(500мл) става 5 евро... След последващо мърморене на Български, се оказа, че това била цена за европейци. За нашенци(Българи) 1 евро бутилката... :roll: hock:
Сръбските полицаи много обичат като видят някоя по луксозна БГ кола да "помолят любезно" да ги возиш от Белград до Ниш...
Posts: 161
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2014
Reputation:
0
Ако не бързаш, пътя през Черна Гора и Сърбия е едно добро решение. Завоите идват в повечко, но ако не се налага да караш като на рали е даже приятно.
За втория вариянт Тишо го е написал добре...
Поздрави
666 - The number of the Beast.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Ходихме до Хърватия преди година и половина и карахме само през Сърбия - и на отиване и на връщане!
Никаква Албания, Косово, Черна гора... И в Сърбия съм зареждал нееднократно - само на OMV!
Никакъв проблем - това вече над 10 години, и по служба и частно. Само OMV!
Маршрут: София - Белград - Загреб (нощувка) - Плитвички езера (2 нощувки) - Сплит (2 нощувки) - Макарска - Дубровник (2 нощувки) - Шибеник - Задар - Остров Паг (2 нощувки) - Национален парк Крка - Загреб - Белград - София.
10 дни... В Хърватска зареждахме само на INA.
Успех!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 65
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2016
Reputation:
0
Бил съм доста пъти в Сърбия, не съм имал проблем с горивото.
Спърс, то хубаво само Сърбия, но ние трябва да тръгнем от Будва, което е Черна Гора и ще е голямо приключение да се върнем до Загреб. Няма как просто.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
:lol:
Прочетох Хърватия и затова.
Иначе - през Србия пак.
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
Македонците искат задължително да покажеш Зелена карта, а косоварите пък не я признават и искат тяхна си иншуранция срещу 15 евро. :lol:
Отделно от това БГ номера в Косово определено кара митничарите да ти извадят и седалките от колата за преглед ... само и само да намерят нещо за почерпка ...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 552
Threads: 27
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
4
Горд собственик на: XC90 D5 2012 г.
Бих добавил още един минус. Погледнете си полицата за "Каско". При множество застрахователи има отделна клауза за Македония и Албания, а предполагам и Косово, според която много застрахователни рискове не се поемат, ако настъпи събитие в тези държави.
Много пъти съм пътувал през Сърбия и да чукам на дърво никога не съм имал проблеми. Това, което каза Тишо за возенето на полицаи е вярно, но при положение, че съм пътувал сам си е даже приятна компанията, а ограниченията престават да важат в такива случаи
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Posts: 158
Threads: 18
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2011
Reputation:
0
Горд собственик на: VOLVO 440,VOLVO S40
Здравейте!Аз прекосих Македония през миналото лято и съм зареждал няколко пъти бензин , не съм имал проблеми.Що се касае до пътищата им -нашите са цвете :roll: Цените на горивата са едни и същи в цялата страна,може би е държавна политика,не като при нас -разлики по 20/30 стотинки в различните краища на страната!
Posts: 65
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2016
Reputation:
0
Ами явно 100% ще се минава през Черна Гори и Сърбия от Будва до България, само че пътят разбрах, че е лош. В смисъл имало много завои и трафик и се пътувало с доста ниска средна скорост и за това търся някъде да пренощувам да разделя пътя, но за сега нищо по него не ме впечатлява и да реша къде мога да отседна.
|