The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Климатик

#1
Здравейте! Търсих подобни теми, но не видях за същия проблем. Климатроника на колата ми не поддържаше градуси, компресора се включваше и изключваше самичък и степените на обдухване се сменяха сами. Смених транзистора, който се намира под жабката и всичко се оправи, но сега започна да не духа постоянно. Когато запаля колата всичко е нормално, но изгася ли я замалко и после пак я запаля - спира да духа. Понякога се оправя от самосебе си (след 5-10-15 мин.), а понякога не иска въобще да зацепи. Миналото лято в жегите също забелязах, че карайки за известно време спира притока на студен въздух и просто си духа без да охлажда. Незнам дали е от някой температурен датчик или нещо друго, но идват горещините тъй, че ако можете да помогнете ще съм ви благодарен. Колата е S40, 2.0i, 136 к.с., 2001г.
Reply

#2
Панел климатроник е най-вероятата причина
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Reply

#3
Ако духа без да охлажда,не е изключено и съединителя на компресора да е тръгнал!
Reply

#4
Не, въобще не духа вътре вентилатора. Току що се връщам от проверка на климатика и механически всичко е наред. Каза ми да търся електрически проблем.
Reply

#5
VVV Wrote:Не, въобще не духа вътре вентилатора. Току що се връщам от проверка на климатика и механически всичко е наред. Каза ми да търся електрически проблем.
Ами тогава панелът на климатика! При мен след сваляне и обилно пръскане с контактол около врътките,така че да се стече в потенциометрите,сега работи безпроблемно.
Reply

#6
VVV Wrote:Здравейте! Търсих подобни теми, но не видях за същия проблем. Климатроника на колата ми не поддържаше градуси, компресора се включваше и изключваше самичък и степените на обдухване се сменяха сами. Смених транзистора, който се намира под жабката и всичко се оправи, но сега започна да не духа постоянно. Когато запаля колата всичко е нормално, но изгася ли я замалко и после пак я запаля - спира да духа. Понякога се оправя от самосебе си (след 5-10-15 мин.), а понякога не иска въобще да зацепи. Миналото лято в жегите също забелязах, че карайки за известно време спира притока на студен въздух и просто си духа без да охлажда. Незнам дали е от някой температурен датчик или нещо друго, но идват горещините тъй, че ако можете да помогнете ще съм ви благодарен. Колата е S40, 2.0i, 136 к.с., 2001г.

Виж колко ти е луфта на съединителя (компресора), най-вероятно е по голям отколкото е допуска.
Reply

#7
Благодаря, ще проверя още утре, само да уточня проблема. Потенциометъра въобще не го пипам - стои си на 3-та скорост на обдухване. Запаля ли колата и си работи перфектно, но изключа ли колата за малко и после пак запаля и спира да обдухва, без да си играя с потенциометрите и после по някое време започва да обдухва само. Само че това "после" може да трае от няколко минути до няколко часа, че и до края на деня, всеки път различно.
Reply

#8
Колега, напиши от къде си, може наблизо да има читав майстор, дето да ти свърши работа!
Иначе става гледане на кристално кълбо... Big Grin
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#9
А чуваш ли вентилатора? Сложи си ръката (може и лицето, ако кожата ти е загрубяла) и усети дали духа нещичко, може и леко да е, ако е студено - замръзва ти изпарителят. Отнема известно време, в зависимост от температурата навън да се размрази.
Ако вентилаторът просто не се включва - следвай горните съвети.
Reply

#10
Вентилатора в купето въобще не духа. Когато запаля сутрин всичко е наред. След като покарам малко и я загася за минута ,например, и после пак запаля - спира да духа. Забелязах, че това става в горещите дни. Днес беше хладно и покарах известно време - спирах, палих и няма проблем. В чуждите форуми четох, че проблема уж е в транзистора, който регулира оборотите на вентилатора. Аз го сменях, но купих китайски, но също пише, че може и да е заради филтър купе (явно ,ако е задръстен охлажда транзистора, знам ли), а последната му смяна беше преди около 15000 км. Панел климатроник го изключвам, понеже карайки колата преди да я загася си работи безупречно.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)