Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Здравейте! Търсих подобни теми, но не видях за същия проблем. Климатроника на колата ми не поддържаше градуси, компресора се включваше и изключваше самичък и степените на обдухване се сменяха сами. Смених транзистора, който се намира под жабката и всичко се оправи, но сега започна да не духа постоянно. Когато запаля колата всичко е нормално, но изгася ли я замалко и после пак я запаля - спира да духа. Понякога се оправя от самосебе си (след 5-10-15 мин.), а понякога не иска въобще да зацепи. Миналото лято в жегите също забелязах, че карайки за известно време спира притока на студен въздух и просто си духа без да охлажда. Незнам дали е от някой температурен датчик или нещо друго, но идват горещините тъй, че ако можете да помогнете ще съм ви благодарен. Колата е S40, 2.0i, 136 к.с., 2001г.
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
Панел климатроник е най-вероятата причина
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 2,363
Threads: 64
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Ако духа без да охлажда,не е изключено и съединителя на компресора да е тръгнал!
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Не, въобще не духа вътре вентилатора. Току що се връщам от проверка на климатика и механически всичко е наред. Каза ми да търся електрически проблем.
Posts: 2,363
Threads: 64
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
VVV Wrote:Не, въобще не духа вътре вентилатора. Току що се връщам от проверка на климатика и механически всичко е наред. Каза ми да търся електрически проблем. Ами тогава панелът на климатика! При мен след сваляне и обилно пръскане с контактол около врътките,така че да се стече в потенциометрите,сега работи безпроблемно.
Posts: 233
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Горд собственик на: Волво 850 2.5 20V
VVV Wrote:Здравейте! Търсих подобни теми, но не видях за същия проблем. Климатроника на колата ми не поддържаше градуси, компресора се включваше и изключваше самичък и степените на обдухване се сменяха сами. Смених транзистора, който се намира под жабката и всичко се оправи, но сега започна да не духа постоянно. Когато запаля колата всичко е нормално, но изгася ли я замалко и после пак я запаля - спира да духа. Понякога се оправя от самосебе си (след 5-10-15 мин.), а понякога не иска въобще да зацепи. Миналото лято в жегите също забелязах, че карайки за известно време спира притока на студен въздух и просто си духа без да охлажда. Незнам дали е от някой температурен датчик или нещо друго, но идват горещините тъй, че ако можете да помогнете ще съм ви благодарен. Колата е S40, 2.0i, 136 к.с., 2001г.
Виж колко ти е луфта на съединителя (компресора), най-вероятно е по голям отколкото е допуска.
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Благодаря, ще проверя още утре, само да уточня проблема. Потенциометъра въобще не го пипам - стои си на 3-та скорост на обдухване. Запаля ли колата и си работи перфектно, но изключа ли колата за малко и после пак запаля и спира да обдухва, без да си играя с потенциометрите и после по някое време започва да обдухва само. Само че това "после" може да трае от няколко минути до няколко часа, че и до края на деня, всеки път различно.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Колега, напиши от къде си, може наблизо да има читав майстор, дето да ти свърши работа!
Иначе става гледане на кристално кълбо...
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 63
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
0
А чуваш ли вентилатора? Сложи си ръката (може и лицето, ако кожата ти е загрубяла) и усети дали духа нещичко, може и леко да е, ако е студено - замръзва ти изпарителят. Отнема известно време, в зависимост от температурата навън да се размрази.
Ако вентилаторът просто не се включва - следвай горните съвети.
Posts: 19
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2015
Reputation:
0
Вентилатора в купето въобще не духа. Когато запаля сутрин всичко е наред. След като покарам малко и я загася за минута ,например, и после пак запаля - спира да духа. Забелязах, че това става в горещите дни. Днес беше хладно и покарах известно време - спирах, палих и няма проблем. В чуждите форуми четох, че проблема уж е в транзистора, който регулира оборотите на вентилатора. Аз го сменях, но купих китайски, но също пише, че може и да е заради филтър купе (явно ,ако е задръстен охлажда транзистора, знам ли), а последната му смяна беше преди около 15000 км. Панел климатроник го изключвам, понеже карайки колата преди да я загася си работи безупречно.
|