Posts: 313
Threads: 50
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2012
Reputation:
0
Здравейте колеги,в какво да търся причината за следния проблем не изкарва грешка и на диагностиката не могат да ми кажат от какво е,а пък всичко работи нормално при закачане на компютър.Става въпрос за Т4 2001г. след като загрее колата при връщането на газта мотора няма празен ход и не работи добре в другите режими на работа при форсиране пуши черен пушек ,пука в ауспуха,а при връщане на газта работи на 2-цилиндъра за момент и загасва.Когато е студена го няма този проблем.Най интересното което не мога да си го обясня,е че след махането на буксата на Маф сензора колата работи нормално все едно,че нищо не е било държи си добре оборотите,но не може да се кара постоянно така,защото на всяко спиране трябва да закачам пак буксата,тъй като перката на радиатора остава постоянно включена.При изключването на буксата на МАФ-а ми светва освен чека и лампата на DSA-то.Сменил съм МАФ-а с чисто нов това беше първата работа,ТPS потенциометъра на дроселовата клапа и тя е изчистена,изчистил съм стъпковия мотор макар,че не беше толкова замърсен.Температурните датчици,МАФ-а датчикът за входящ въздух и ламбда сондите работят нормално на диагностиката не дърпа въдзух няма напукани маркучи по вакумите,но проблемът няма разрешаване. :roll:
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
по всичко личи, че има проблем със сместа щом пука от ауспуха при газ. Предполагам, че с оглед на смененото може да остава нещо по инжекторите, или по-лошо бъг в ЕКУ-то. На каква диагностика точно го закачи? Проблемите със сместа въздух/бензин се решават най-често чрез премахване на МАф-а и управление чрез МАП (това го знам само и единствено от обща култура и прилагане на ВАГ-ове)
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 313
Threads: 50
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2012
Reputation:
0
Здравей колега, благодаря за отговора!В сервиз на компютър ми я закачиха но не знам каква е програмата.А как се оправя този бъг в Еку-то и какво представлява минаване на МАП?Колата очевидно не иска да работи с МАФ сензор иска да е изключен.
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
Ако проблемът е в ЕКУ избощо, то същото работи най-общо с карта за смес гориво/въздух. Ако твоята е тунинговата чрез чип (т.е. някой е бърникал) или примерно е сложен boost controller, е много вероятно да е омешана картата. Това става и ако се сложи газчица в някои случаи. Поправя се само при човек, който разбира. В България знам за 2-3 ма, за други места по света направо търси друга кола. Дано не е това причината! Новият МАФ, който си сложил сигурно се самообучава, но поне можеш да оставиш колата с разкачен акумулатор 24 часа
Можеш да погледнеш да не би предишният собственик да е сложил MBC с цел да вдигне бууста, което да вреди на сместа. Евентуално трябва да се намира този контролер като байпас на едно от маркучетата от MAP сензора (закачен е до филтърната кутия и от него има три маркуча).
за премахването на МАФ.. ами мога да кажа само, че съм слушал за такава услуга и доволни клиенти, но никога на Волво. Все пак едва ли е невъзможно при все че е просто един сензор и всеки мапър би трябвало да знае кое и как. Сериозният тунинг на фабрични коли винаги минава през премахването на дебитомери и пр.
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 313
Threads: 50
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2012
Reputation:
0
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
На много интересно место е забит тоя BOV, аз бих го сложил след MAP на интеркулера (маркуча от кулера към дросела), а не там. По принцип колата има 2 MAP (или така поне се водят) и 1 за турбото. MBC евентуално е след този за турбото. Съмнявам се някой, който се занимава с чип тунинг да се навие да прави колата, ако тя работи зле в сегащното си състояние. Гледай всички маркучи, нещо не е като хората и нищо чудно да не го виждаш просто. Бих пробвал и без този разтоварващия клапан
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 313
Threads: 50
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2012
Reputation:
0
С разкачането на акумулатора нищо не става разкачих го за 24 часа пак същата работа е сега и на студен мотор не иска да работи променя оборотите и гасне при подаване на газ не се форсира добре с прекъсвания, оборотомера и той не иска да тръгва в началото.Проверил съм всички маркучи както каза добре са.Но разкача ли буксата на МАФ-а веднага заработва все едно,че нищо и няма става друга.Иначе нормално ли е да се включва посоянно перката на радиатора при спиране на двигателя изцяло с откачена букса на мафа както и да светва лампата на DSA-то?
Posts: 123
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2016
Reputation:
0
Нормално е dsa да светва заедно с check- a при объркване в сместа. Аз бих махнал съскалката, защото колата си има фабрична ( е верно не съска ама си върши работата). Свържи се с Ники Добрев за една бърза диагностика.
Posts: 313
Threads: 50
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2012
Reputation:
0
След дълго търсене проблема го намерих колега! Гуменият маркуч с който е свързана съскалката се е бил пукнал леко отдолу и сега вече тотално се беше цепнал и съскалката беше увиснала.Ако я махна тази съскалка дали ще работи оригиналния клапан за разтоварване на турбото?
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
ако все още го имаш оригиналния, да. Както ти казах аз бих махнал този BOV, нещо бърка работите
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
|