The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo V60 D6 AWD Plug in Hybrid. Впечатления.

#1
От около два месеца съм НЕ чак толкова горд собственик на Volvo V60 D6 AWD plug in hybrid и реших да споделя малко впечатления относно автомобила с вас.

   

След около 7-8 месеца търсене най-после се появи моята кола и веднага я грабнах. И почти мигновено се разделих с черната V60-ka от снимката и след по-малко от седмица съжалих. Въпреки че, бях тествал хибрида два пъти при официалните представители тук, не успях да усетя някой фундаментални неща.

   

Модела изглежда отлично особено след като получи фейс-лифт в края на 2013 година, но не се различава почти по-нищо външно от обикновеното V60. Разликите реално, обаче са огромни. Хибрида е екипиран с Д5 215к.с. отпред и 70к.с електромотор задвижващ задните колела и около 400кг батерии под багажника, редуцирайки частично вместимостта му. AWD кола с 285 коня от нула до 100км/ч за 6 секунди. Освободена от данъци тук в Англия и теоретично около 3л/100км разход на гориво.
Колата е с абсолютно всичко възможно за модела като екстри включително Driver support pack - включващ Pedestrian detection system, collision warnig system, BLIS, Adaptive cruise control. Единствено липсва само подгрев на волана.

   


Плюсовете, както ги усетих аз:
-На първо място е Волво, изключително добре направено с много високо качество на материалите.
-Изглежда изключително атрактивно като стил както външно, така и вътре.
-Комфортна, практична, бърза кола.
-Може да бъде карана в няколко режима според ситуацията за най-добра икономия на гориво или динамично каране.
-Автомобил с 285 коня, AWD и с над 600нм въртящ момент при режим "Power" дори и Поршета 911 се озорваха с мен. За БМВ и АУДИ няма да говоря, те просто не са в тази лига.
За съжаления плюсовете свършват тук за мен!

Минусите:
-Колата струва тук £50 000!!! Обикновената 60-ка Д5 е около £30 000. Разликата е убийствена и не си заслужава. В гориво и данъци никога няма да бъде заличена дори да карате колата 15 години.
-Реалния среден разход на гориво не е много по-добър от този на нормалния дизел, освен ако не се кара само на батерия.
-Пробега само на батерия е около 30мили, което е адски недостатъчно.
-Зарежда се от 5 до 8 часа в къщи и малко по-бързо дори на бързите зарядни по бензиностанциите, които обаче зареждат Теслите за около 45мин. готови да изминат над 200 мили. Волво не са направили колата да приема бърз заряд.
-Поради огромното тегло на батериите в багажника-над 400кг. колата се чувства тромава и дори трудна за каране по-малки виещи се пътища. По магистралите е друго усещането, но обикновената 60-ка с Д5 много по динамична и приятна за каране.
-Волво са решили да не адаптират новия 8 степенен Айсин към Д5-ка. След като минаха на 4 цилиндъра само новите VEA 4 цилиндрови мотори получават 8 степенната кутия. Вместо това са замазали положението със старата 6 степенна кутия. Тази кутия беше най-скапващото кефа нещо в колата. Изключително мудна и колеблива и никога на правилната предавка особено в "Power" режим.

Заключение:
Ако колата се кара предимно на ток, на къси и предварително начертани дестинации е около 7-8 пъти по-евтина от каране на дизел. За съжаление в нашия случай това нямаше как да се случи. Ако Волво адаптират новия 8 степенен Айсин за хибрида, предложат около 50 мили на батерия пробег и опция за бързо зареждане, както тесла тази кола щеше наистина да бъде незаменима.
Ако човек иска нещо изключително стилно и различно и рядко срещано по пътищата това определено е страхотно предложение, което обаче идва с неоправдано висока цена на този етап!

Аз се разделих с хибрида вчера и след два месеца каране продадох колата за повече от колкото я купих! Това беше и най-положителното за мен от цялата история. Разбира се накарах се и на хибрид!

Сега съм горд собственик на Volvo V40 D4 R-design и дори успях да го покарам до България, но това е една друга история. Smile

   


Attached Files Thumbnail(s)
               
Volvo For life!
Reply

#2
Благородно ти завиждам.
Честит празник на всички.
V70   2.4 - (2017-)
V40   2.0 - (2010-2017)
Reply

#3
Аз не мисля, че има много за завиждане, но доста хора ги карат и явно са относително доволни.

Поздрави
Volvo For life!
Reply

#4
Бъди жив и здрав и не съжалявай. При замяната на файтоните с парни машини е имало проблеми, после на ДВГ-то са му викали експлозивна машина, няма как нова технология да няма недостатъци.
50 хилки са много пари, но винаги е важно колко имаш. Моят принцип е да не давам повече от 10 заплати за кола, каквито и да са мечтите ми.
Ти поне не си се набутал.
Ще има да разказваш за "доброто старо време" и "лудите млади години".
Честит празник!
Reply

#5
Благодаря за отзивите, колега!
Както се казва - за всеки влак си има пътници! Не теб може да не ти е допаднало, но на някой друг да го смята за нещо уникално. Все пак, Волво не са специализирани в производството на хибриди, а само от няколко години, и това постижение пак е добре.
На 5 цилиндровите двигатели няма как да набутат 8 ст. кутия, заради напречното разположение на мотора. Виж, на XC90 до 2014 всички с 2.5Т бензин са с още по-скапаната кутия 5 ст. Айзин.
А как се представя червеното зверче?
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#6
Благодаря за ревюто JMI. За съжаление хибридите са по-скоро мода. Дори откъм екология куцат. Моето единствено докосване до хибрид беше с един лексус, който имаше проблем - не можеше да запали защото му беше паднала малката акумулаторна батерия, която захранва компютъра и двигателя, иначе хибридната беше на 95%. Боклуци. Техническите японски гении сложили един малък акумулатор и след 10 дена престой я нямаше. Кола на три години.
Говорих с човек който караше Субару хибрид и между другото и той после се отърва от него. Даже ми казваше че му харчел повече... Не знам. Единствената причина да се купуват такива коли е поради съществуващите данъчни отстъпки макар че цената на колата премахва тази разлика. Интересно ми е да покарам ХС90 Т8, но няма да стане скоро. В Канада и САЩ има само данъчен кредит и то малък. Интересно е че във ванкувърския регион се карат повече електрички отколкото хибриди, което е всъщност нормално.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#7
То в Белгия затова ги карат много - само заради данъците. Иначе ползата е май в доста конкретен случай и се получава директен логически сблъсък - плъгин хибридът има смисъл като такъв основно за кратки градски пътувания, но такъв средно голям и тежък автомобил има смисъл основно извън града. Иначе на дълъг път е нормално да даде по-висок разход - след като се изхаби зарядът, продъжаваш да разнасяш тия 400 килограма отгоре с теб, не е като с горивото, да олеква Big Grin
Ясно, че това е преходна технология и early adopter-ите са винаги прецакани, но да видим след 10-на години как ще изглеждат нещата.
Reply

#8
tortomanin Wrote:Бъди жив и здрав и не съжалявай. При замяната на файтоните с парни машини е имало проблеми, после на ДВГ-то са му викали експлозивна машина, няма как нова технология да няма недостатъци.
50 хилки са много пари, но винаги е важно колко имаш. Моят принцип е да не давам повече от 10 заплати за кола, каквито и да са мечтите ми.
Ти поне не си се набутал.
Ще има да разказваш за "доброто старо време" и "лудите млади години".
Честит празник!

Въобще не съжалявам, напротив това е добър опит и проверка.
Аз също не платих 50 хиляди за нея, а само 15 хиляди. Това е още едно от негативите на тази кола. Само за 3 години е загубила 35 хиляди, което е доста повече от половината. Цената втора ръка беше много близка до тази на нормалното V60 D5 и аз затова реших, че хибрида си струва повече. Все пак 7-8 месеца си е чакане да изпадне точната кола на подходяща цена. Тук с тази година на тези мили Д6 хибрида върви над £20 хиляди. Аз нямаше как да се набутам и предварително знаех, че тръгна ли да продавам, ще спечеля. Smile

Поздрави
Volvo For life!
Reply

#9
Здравей Данчо,
Честито за "червената стрела".
Не ме учуди въобще, че не ти е допаднал хибрида.
За мен такива "извращения" като "2 in 1", "3 in 1" и прочее няма как да са по-добри от истинско ДВГ или чисто електро.
Няма как да се сравнява и един хибриден автомобил с една Тесла, която е чисто електрическа.
Присъствах на Голямата награда на Париж във Формула Е и през цялото време се чудих дали ми харесва "бъдещето". Не можах да си отговоря на този въпрос, въпреки различните тестове, които направих и рекламата на производителите, която погълнах...
На тези, които се занимават с бизнеса на бъдещето им се иска да навлезне колкото се може по-бързо, но няма как това да стане факт на ниска цена все още.
Бях чел за тенденциите след 10, 20 години да не е необходимо да притежаваме собствен автомобил, а ще караме превозни средства, които ще пристигат сами на зададен от нас адрес. На въпросното изложение се убедих как действа такава схема с електроскутери (еквивалент на 50 куб. см.), само все още не пристигат самостоятелно на предварително зададен адрес, а трябва ти да отидеш до най-близко оставеното скутерче. Ползваш го, и го зарязваш, където е крайната ти цел. От там нататък не те интересува. Цената обаче не ми хареса - 25 евроцента за 1 минута. Това би било равностойно на билетче за градския транспорт, а може и малко по-скъпо.
След като усещам на къде вървят нещата ти желая да си щастлив с новата придобивка, да й се кефиш максимално, защото според мен звука от двигателя е едно от най-големите удоволствия при съприкосновението с масово използваните коли...
Със здраве!!!
Андро
666 - The number of the Beast.
[Image: ab279758.gif]
Reply

#10
След XC70, V60 сега на V40 - след него остана да вземеш да се качиш и някое С30 ... Smile
Май си единствения тук, който взема по-малко следващо Волво.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)