05-23-2017, 10:18 PM
От около два месеца съм НЕ чак толкова горд собственик на Volvo V60 D6 AWD plug in hybrid и реших да споделя малко впечатления относно автомобила с вас.
След около 7-8 месеца търсене най-после се появи моята кола и веднага я грабнах. И почти мигновено се разделих с черната V60-ka от снимката и след по-малко от седмица съжалих. Въпреки че, бях тествал хибрида два пъти при официалните представители тук, не успях да усетя някой фундаментални неща.
Модела изглежда отлично особено след като получи фейс-лифт в края на 2013 година, но не се различава почти по-нищо външно от обикновеното V60. Разликите реално, обаче са огромни. Хибрида е екипиран с Д5 215к.с. отпред и 70к.с електромотор задвижващ задните колела и около 400кг батерии под багажника, редуцирайки частично вместимостта му. AWD кола с 285 коня от нула до 100км/ч за 6 секунди. Освободена от данъци тук в Англия и теоретично около 3л/100км разход на гориво.
Колата е с абсолютно всичко възможно за модела като екстри включително Driver support pack - включващ Pedestrian detection system, collision warnig system, BLIS, Adaptive cruise control. Единствено липсва само подгрев на волана.
Плюсовете, както ги усетих аз:
-На първо място е Волво, изключително добре направено с много високо качество на материалите.
-Изглежда изключително атрактивно като стил както външно, така и вътре.
-Комфортна, практична, бърза кола.
-Може да бъде карана в няколко режима според ситуацията за най-добра икономия на гориво или динамично каране.
-Автомобил с 285 коня, AWD и с над 600нм въртящ момент при режим "Power" дори и Поршета 911 се озорваха с мен. За БМВ и АУДИ няма да говоря, те просто не са в тази лига.
За съжаления плюсовете свършват тук за мен!
Минусите:
-Колата струва тук £50 000!!! Обикновената 60-ка Д5 е около £30 000. Разликата е убийствена и не си заслужава. В гориво и данъци никога няма да бъде заличена дори да карате колата 15 години.
-Реалния среден разход на гориво не е много по-добър от този на нормалния дизел, освен ако не се кара само на батерия.
-Пробега само на батерия е около 30мили, което е адски недостатъчно.
-Зарежда се от 5 до 8 часа в къщи и малко по-бързо дори на бързите зарядни по бензиностанциите, които обаче зареждат Теслите за около 45мин. готови да изминат над 200 мили. Волво не са направили колата да приема бърз заряд.
-Поради огромното тегло на батериите в багажника-над 400кг. колата се чувства тромава и дори трудна за каране по-малки виещи се пътища. По магистралите е друго усещането, но обикновената 60-ка с Д5 много по динамична и приятна за каране.
-Волво са решили да не адаптират новия 8 степенен Айсин към Д5-ка. След като минаха на 4 цилиндъра само новите VEA 4 цилиндрови мотори получават 8 степенната кутия. Вместо това са замазали положението със старата 6 степенна кутия. Тази кутия беше най-скапващото кефа нещо в колата. Изключително мудна и колеблива и никога на правилната предавка особено в "Power" режим.
Заключение:
Ако колата се кара предимно на ток, на къси и предварително начертани дестинации е около 7-8 пъти по-евтина от каране на дизел. За съжаление в нашия случай това нямаше как да се случи. Ако Волво адаптират новия 8 степенен Айсин за хибрида, предложат около 50 мили на батерия пробег и опция за бързо зареждане, както тесла тази кола щеше наистина да бъде незаменима.
Ако човек иска нещо изключително стилно и различно и рядко срещано по пътищата това определено е страхотно предложение, което обаче идва с неоправдано висока цена на този етап!
Аз се разделих с хибрида вчера и след два месеца каране продадох колата за повече от колкото я купих! Това беше и най-положителното за мен от цялата история. Разбира се накарах се и на хибрид!
Сега съм горд собственик на Volvo V40 D4 R-design и дори успях да го покарам до България, но това е една друга история.
След около 7-8 месеца търсене най-после се появи моята кола и веднага я грабнах. И почти мигновено се разделих с черната V60-ka от снимката и след по-малко от седмица съжалих. Въпреки че, бях тествал хибрида два пъти при официалните представители тук, не успях да усетя някой фундаментални неща.
Модела изглежда отлично особено след като получи фейс-лифт в края на 2013 година, но не се различава почти по-нищо външно от обикновеното V60. Разликите реално, обаче са огромни. Хибрида е екипиран с Д5 215к.с. отпред и 70к.с електромотор задвижващ задните колела и около 400кг батерии под багажника, редуцирайки частично вместимостта му. AWD кола с 285 коня от нула до 100км/ч за 6 секунди. Освободена от данъци тук в Англия и теоретично около 3л/100км разход на гориво.
Колата е с абсолютно всичко възможно за модела като екстри включително Driver support pack - включващ Pedestrian detection system, collision warnig system, BLIS, Adaptive cruise control. Единствено липсва само подгрев на волана.
Плюсовете, както ги усетих аз:
-На първо място е Волво, изключително добре направено с много високо качество на материалите.
-Изглежда изключително атрактивно като стил както външно, така и вътре.
-Комфортна, практична, бърза кола.
-Може да бъде карана в няколко режима според ситуацията за най-добра икономия на гориво или динамично каране.
-Автомобил с 285 коня, AWD и с над 600нм въртящ момент при режим "Power" дори и Поршета 911 се озорваха с мен. За БМВ и АУДИ няма да говоря, те просто не са в тази лига.
За съжаления плюсовете свършват тук за мен!
Минусите:
-Колата струва тук £50 000!!! Обикновената 60-ка Д5 е около £30 000. Разликата е убийствена и не си заслужава. В гориво и данъци никога няма да бъде заличена дори да карате колата 15 години.
-Реалния среден разход на гориво не е много по-добър от този на нормалния дизел, освен ако не се кара само на батерия.
-Пробега само на батерия е около 30мили, което е адски недостатъчно.
-Зарежда се от 5 до 8 часа в къщи и малко по-бързо дори на бързите зарядни по бензиностанциите, които обаче зареждат Теслите за около 45мин. готови да изминат над 200 мили. Волво не са направили колата да приема бърз заряд.
-Поради огромното тегло на батериите в багажника-над 400кг. колата се чувства тромава и дори трудна за каране по-малки виещи се пътища. По магистралите е друго усещането, но обикновената 60-ка с Д5 много по динамична и приятна за каране.
-Волво са решили да не адаптират новия 8 степенен Айсин към Д5-ка. След като минаха на 4 цилиндъра само новите VEA 4 цилиндрови мотори получават 8 степенната кутия. Вместо това са замазали положението със старата 6 степенна кутия. Тази кутия беше най-скапващото кефа нещо в колата. Изключително мудна и колеблива и никога на правилната предавка особено в "Power" режим.
Заключение:
Ако колата се кара предимно на ток, на къси и предварително начертани дестинации е около 7-8 пъти по-евтина от каране на дизел. За съжаление в нашия случай това нямаше как да се случи. Ако Волво адаптират новия 8 степенен Айсин за хибрида, предложат около 50 мили на батерия пробег и опция за бързо зареждане, както тесла тази кола щеше наистина да бъде незаменима.
Ако човек иска нещо изключително стилно и различно и рядко срещано по пътищата това определено е страхотно предложение, което обаче идва с неоправдано висока цена на този етап!
Аз се разделих с хибрида вчера и след два месеца каране продадох колата за повече от колкото я купих! Това беше и най-положителното за мен от цялата история. Разбира се накарах се и на хибрид!
Сега съм горд собственик на Volvo V40 D4 R-design и дори успях да го покарам до България, но това е една друга история.
Volvo For life!