Колата е 2007, 3.2 л. бензин, r-design, 125 хил. км и много, ама много й се радваме (особено жената), въпреки че си търсих дизел :lol: . Взех я с газов инжекцион иснталиран преди 2 месеца - AEB Digitronic (на някой това говори ли му нещо?) и точно тук вече ми е пълна мъгла, тъй като не съм имал вземане-даване с LPG досега. По магистралата я карах на бензин и на газ и няма никакви забележки, освен че на бензин се усеща, че дърпа повече. На бензин засякох 11.3/100 с около 120 средна скорост, а на газ дойде 9/100 при около 130-140 средна скорост. Никога, ама никога не съм си мислил, че ще карам на газ. Другата ми кола, 2001 v70, d5 няма DPF и понеже имам 3 малки деца ми беше страшно гузно заради тях, че не карам нещо по-чисто. Надявам се сега да доринеса малко повече в тая посока. Точно преди да я взема пробвах и едно 2008 xc90 4.4 v8 (страхотия ви казвам, няма такъв звяр), но много занемарения кожен салон, който бе за претапициране и ме отказа. Маслото на АСК е сменяно преди 20 000 км. Колата има усезаемо стегнато окачване (явно идва от модификация) и е много приятно. Има някакво скъсване на "хармониката" на шибедаха и като го дърпам назад закача сенника, та това явно ще трябва да се оправя в МП, но ако имате идея къде другаде могат да оправят шибедах ще се радвам да споделите. Иначе не прокапва. Общо взето това са първите ми впечатления. Имам и няколко въпроса относно диск за навигация за карта на България и смяна на език на менюто от немски на английски, но ще пробвам да намеря първо теми във форума. А, евентуално може да помисля за dvd система на тавана (Alpine) за децата, та знаете ли освен МП къде още се слагат? Там ми казаха, че е около 2000 лв. всичко. Това е засега. Ще пиша при други впечатления и въпроси. Вие питайте също
Честито, със здраве и безаварийно.Смяна на езика от Ники Добрев, ще стане даже на български. Шибедаха може да прокапва от запушен дренаж има теми във форума точно за ХС90-ките.
П.п :oops: не съм прочел, щом не прокапва е ок. Карти за Бг на практика няма.
nesty Wrote:Колата е 2007, 3.2 л. бензин, r-design, 125 хил. км и много, ама много й се радваме (особено жената), въпреки че си търсих дизел :lol: . Взех я с газов инжекцион иснталиран преди 2 месеца - AEB Digitronic (на някой това говори ли му нещо?) и точно тук вече ми е пълна мъгла, тъй като не съм имал вземане-даване с LPG досега. По магистралата я карах на бензин и на газ и няма никакви забележки, освен че на бензин се усеща, че дърпа повече. На бензин засякох 11.3/100 с около 120 средна скорост, а на газ дойде 9/100 при около 130-140 средна скорост. Никога, ама никога не съм си мислил, че ще карам на газ. Другата ми кола, 2001 v70, d5 няма DPF и понеже имам 3 малки деца ми беше страшно гузно заради тях, че не карам нещо по-чисто. Надявам се сега да доринеса малко повече в тая посока. Точно преди да я взема пробвах и едно 2008 xc90 4.4 v8 (страхотия ви казвам, няма такъв звяр), но много занемарения кожен салон, който бе за претапициране и ме отказа. Маслото на АСК е сменяно преди 20 000 км. Колата има усезаемо стегнато окачване (явно идва от модификация) и е много приятно. Има някакво скъсване на "хармониката" на шибедаха и като го дърпам назад закача сенника, та това явно ще трябва да се оправя в МП, но ако имате идея къде другаде могат да оправят шибедах ще се радвам да споделите. Иначе не прокапва. Общо взето това са първите ми впечатления. Имам и няколко въпроса относно диск за навигация за карта на България и смяна на език на менюто от немски на английски, но ще пробвам да намеря първо теми във форума. А, евентуално може да помисля за dvd система на тавана (Alpine) за децата, та знаете ли освен МП къде още се слагат? Там ми казаха, че е около 2000 лв. всичко. Това е засега. Ще пиша при други впечатления и въпроси. Вие питайте също
Честито колега.
Караме една и съща кола.
Не разбрах за шибедака какво имаш предвид. Когато сенника е затворен и с копчето отваряш люка е направен така че да закачи сенника и да отвори и него. Същото е и като затваряш, закача го и затваря сенника. Така са направени. Прилагам ти списък с неща които трябва да са част от поддръжката. Не ги прави всички наведнъж, че ще ти струва време и пари, но това зависи от теб.
1. Смени маслото и филтъра на Халдекса - ако има AWD
2. Маслото в предния и задния диференциал - ако има AWD
3. Спирачната течност се сменя на две години. Аз моята сега ще я сменям на 3 години
4. Ако караш много градско сменяй маслото на автоматика на 50 000 км. Приятелски съвет, иначе ще чуеш за доста по-големи интервали за смяна.
5. Маслото което ползвам е 5W40. Тука трафика е зверски и има доста спри-тръгни. Последно съм на MOTUL 8100 X-clean C3, което е за дизели, но за сега съм доволен. Ти си с газово, така че не знам дали не е по-различно.
6. Антифриза винаги и само на Волво. От МП. Забрави за други. За сега моя не съм го сменял, а и освен това на тези коли няма интервал за смяна на антифриза, но ще е хубаво да има и да се сменя.
7. Ползвам гуми Continental Extreme Contact. Стават, добри са. Аз бих препоръчал Michelin, но както прецениш.
8. Проверявай си редовно нивото на маслото. НЕ препоръчвам да слагаш 0W40. При повече натоварване и го гори. Зимата беше доста тежка при нас и колата се държа перфектно. Сняг и виелица, голяма магистрала и с 80км/ч. Подчертавам голяма магистрала . Обаче снега се налепи отпред и стана почти една педя. Така нямаше въздух който да влиза и охлажда и изглежда маслото се беше загряло повече и ми даде ниско ниво после. В смисъм ако ти кажe "Oil Low Level" не се шашкай ами помисли как си карал и къде, в какви условия. Два пъти ми се случва това, но винаги с причина.
9. Двигателя е много добър. Гарнитурата на главата е стоманена. За да се прецака трябва голямо старание. Механически 3,2 литровия е доста надежден и проблемите са много на рядко. Пу да не му е уроки. Ще видиш доста надписи FoMoCo - Ford Motor Corporation. Завода на Форд в Англия. Волво сключи контракт там да прави този тип двигатели. Форд инвестираха над 200 млн долара в завода, за да изпълнят изискванията на шведите. Така че като чуеш ама то това било Форд и е боклук, принципно е така, но в случая са далеч от истината. Волво изцяло проектира и разработва тези двигатели, а онези само ги произвеждат. Направиха го така защото им трябваха ресурси за новата серия двигатели е-drive. Същия двигател се слага на Land Rover, и количката струва почти двойно спрямо Волвото.
10. Окачаването е спортно. Вози като каруца, но на мене това ми харесва. Усещането за пътя е много добро.
11. ДВД-то или каквото и да е по електрониката на колата - САМО при хора които много разбират, въобще не си прави експерименти. Върви при МП за ДВД системата и виж какви опции имат. Така ще си имаш на идея какви са вариантите. Аз съм с двд на седалките. Според мен ако е на тавана е по-добре. Второто ми ХС90 2,5л от 2006г е с двд на тавана и хлапетата го харесват повече.
Сменяй редовно въздушните филтри на двигателя и купето. Да не ги забравиш. Важни са.
Честито Побратиме)) Да я стегнеш веднъж и ще забравиш за сервизи и ремонти.Само удоволствие да ти носи!Возят твърдо - и моята е така.Слаба маневреност но пък все някаква забележка трябва да има))Ако имаш вградена навигация, карти за цяла Европа има в OLX. Само трябва да имаш DVD под шофьорската седалка.Не че всичките ни телефони не са с чудесни навигации, но и на Волвото никак не е лоша.Разхода ти е същия като моя, така че си в нормата.Ако пък сложиш 100 октана ще ти падне с 2 литра - проверено.Ако има нещо непонятно можеш спокойно да питаш.А откъде си?
Volvo XC90 3.2 2009 Plenty of power and extremely smooth running
Благодаря за пожеланията. Току-що я взех от майстора. Смених и масло плюс филтри. 5w40 Кастрол. С такова са я карали досега и реших да продължа. После ще ходя пак да смени спирачна течност и полека полрка по другите гореописани от вас. Колата е пушка дотук. Само едно нещо не ми дава мира, ама е някакъв бял кахър. Не разбирам защо никъде по нея няма емблемата на R-design, въпреки че по всичко си личи, ме е такова. И волан и седалки (и по тях не пише) и лайсната отстрани и окачване. Ама карай
Колкото до Форд, първата ми кола е Пума 1.9, 125 к.с. двигател на Yamaha. Аз и за това сега се бях облизал за това 4.4 v8, но явно друг път. Та Форд ми е явно в кръвта и без да бъда маниак по него
Quote:Не разбирам защо никъде по нея няма емблемата на R-design, въпреки че по всичко си личи, ме е такова. И волан и седалки (и по тях не пише) и лайсната отстрани и окачване.
Не знам. Оптично по това което си снимал е едно към едно като R-design. Обаче по някаква причина липсват всякакви емблеми и означения отвън освен емблемата на Волво. Вероятно така е поръчана, кой знае. Нямаш и системата за сляпа точка BLIS. От коя година е колата? 7 местна ли е? Има ли AWD?
Не го мисли много. Всичко иначе изглежда добре.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
nesty Wrote:Благодаря за пожеланията. Току-що я взех от майстора. Смених и масло плюс филтри. 5w40 Кастрол. С такова са я карали досега и реших да продължа. После ще ходя пак да смени спирачна течност и полека полрка по другите гореописани от вас. Колата е пушка дотук. Само едно нещо не ми дава мира, ама е някакъв бял кахър. Не разбирам защо никъде по нея няма емблемата на R-design, въпреки че по всичко си личи, ме е такова. И волан и седалки (и по тях не пише) и лайсната отстрани и окачване. Ама карай
Колкото до Форд, първата ми кола е Пума 1.9, 125 к.с. двигател на Yamaha. Аз и за това сега се бях облизал за това 4.4 v8, но явно друг път. Та Форд ми е явно в кръвта и без да бъда маниак по него
Защото е Sport, а не R-design. От MY2009 се водят вече R-Design. Аз единствената разлика, която виждам между тези двете са надписите. :mrgreen:
Иначе е супер джипката, със здраве да си я караш.
Quote:Защото е Sport, а не R-design. От MY2009 се водят вече R-Design. Аз единствената разлика, която виждам между тези двете са надписите. :mrgreen:
Иначе е супер джипката, със здраве да си я караш.
Това сега го разбирам. Мерси много . А R-design с 4 ауспуха ли е тогава? Моята е с 2!
Quote:Не знам. Оптично по това което си снимал е едно към едно като R-design. Обаче по някаква причина липсват всякакви емблеми и означения отвън освен емблемата на Волво. Вероятно така е поръчана, кой знае. Нямаш и системата за сляпа точка BLIS. От коя година е колата? 7 местна ли е? Има ли AWD?
Не го мисли много. Всичко иначе изглежда добре.
Да, много ми се искаше BLIS, но няма. Искаше ми се много и дървен волан. 7местна е, AWD. Нямам bluetooth, но мисля да използвам AUX изхода за тази цел за да използвам говорителите. Основният проблем пред мен е резервната гума и къде да я дяна. Засега е в багажника, но като тръгнем да товарим колела и багаж не съм сигурен как ще стане. Явно няма много опции де