11-21-2017, 10:52 AM
Здравейте колеги!
След многобройни "бездействия" накрая реших да действам и - пускам тема за моето S40 и изживяванията ми покрай него.
Не съм сигурен в кой раздел са темите за коли, но тази ще е по-скоро с опис на един настоящ проблем и молба за помощ.
Все пак малко въведение: колата я имам от около 4 месеца и е най-бързата кола която съм карал за толкова време.
Колата е ето тази: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
На някои от вас може да им е позната, може и бившите и собственици да видят темата.
В доста стари теми, като тази - http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....5&start=80 - съм чел коментари относно времена и логично - и на мен ми бе интересно да проверя ситуацията. На обикновен хронометър от телефона, 3та предавка с леко ускорение до 80, след това 80-120 правеше за време 4,6-4,8 секунди.
Колата бе на бензин без очевидни проблеми, прекъсвания и т.н.
Свещите бяха за смяна, но бяха OEM Volvo. Регулирах малко "хлабините" на свещите само.
Масло 5w50.
Движа се по хронологичен ред..
След проблеми със излязал семеринг на изпускателния вал в задната част при датчика и последвалата му промяна бях довоолен от колата и вървежа и'.
След това си казах ... мм то двигателя е пушка, остава само купето да видя къде е тръгнало, в какво състояние са ръждите и дали да правя нещо преди зимата.
Реших се - ще слагам газ. Е добрее, колегата от който я взех ме предупреди. Чел съм неговите теми с проблеми на неговата предишна кола на газов инжекцион. http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....28&t=24602 <- тук.
Да, добре, но... Ще пробвам, трудно е със само единия вид гориво.
Сложихме газов инжекцион - специално изисках голям редуктор ~ 300к.с. "бързи дюзи" и 8мм пръба. Това и получих.
При настройката не отделихме достатъчно време за съжаление, но всичко бе наред - колата се ускоряваше плътно и мощно, всичко бе наред. 3та, 4та 5та ниски високи - налягане, без налягане - супер.
Налягане на газта в рейката - 1,1bar манометрично. При положение, че турбото надува около 0,8-0,9bar (за съжаление собственика преди стария собственик е със стара активност да коментира неговия 1бар и 230к.с. или аз съм се объркал, че колата е същата, или е нещо променено в нея, но това е странично..). Аз лично бих искал да е по-голяма разликата между рейката и всмук. колектор, но - работеше добре.
Тръгвам си, извънградско, проба. Ускорявам - туп,туп, бам бам бам - започна да прекъсва след 4000 оборота, че дори и нагоре. Брей, я пак - и пак. 5та скорост тръгва добре и на 180км/час започва да попрекъсва докато премине направо на джасане. Връщам 4та - добре, ускорява се. И така постепенно докато започна да го прави и на 3та дори. Джасане, здраво джасане. При около 3000ом/мин започна да го прави на всички(без 1ва и 2ра толкова) скорости. Лошоо, настройка. Но ок, нормално си карам - пак е това с непълния потенциал.
Така си карах и изкарах 5-6 бутилки. На бензин всичко е наред, върви както си беше.
И така до един незабравим ден в който си припомних работата на някои селскостопански машини от СОЦ времето, само дето звука го изимитира Volvo-то. Паля, прекъсвания, детонации ли са, misfire-и ли са не разбрах, но при натискане на педала на газта се форсира с доста продърпване и доста бавно - при загрял двигател преди да се прибера вкъщи от дълъг път. Преминавам на бензин, мм по-добре, определено по-добре, но и там започна да прекъсва и не се ускоряваше така както до преди 5 минути. Прибрах се някак до вкъщи. Лошо. предположих - свещи. Купувам свещи на Бош за 22лв 4бр, защото исках да се прибера само до София т.ст 1-2 дни да карам с тях. Смених ги - ниските се оправиха. Колата заработи добре.
При високите обаче нещата не бяха добреее. Е- надявах се да са си свещите. Нещата обаче не бяха добре вече и на бензин.
Преди няколко дни си взех свещи. Взех Denso Iridium. Свеща не е зле, но някой ако има мнение ще се радвам да го сподели, че дори да критикува.
Смених ги с надежда - изпарена надежда на първото прекъсване. Колата сега върви до надув. На бензин е по-добре от на газ, но никак не е добре като цяло.
И се започна заиграване кое ли е. Толкова се заиграх, че започнах да изключвам датчиците един по един. В определен авариен режим при светеща лампа - жълтата лампа със зеления знак за ламбда - нямаше прекъсвания. Междодругото при всички тези удари, прекъсвания и проблеми лампа не ми е светкала.
Нищо не помогна. Рестартирах компютъра - нищо.
Какво представлява прекъсването - При ускорение 50%-60% натиснат педала за газта се ускорява и ако не дам газта до край или от един определен момент повече - върви, ускорява се, и налягане вдига около 0,5-0,6bar. Ако достигне въпросния товар ли е, налягане ли е започва да придърпва. Не е джасане или силно прекъсване, обаче прекъсва. Сякаш реже искрата, сякаш прекъсвач, но много по-високочестотен. Вчера успях да я закача на живи данни на Delphi и гледах показания на ламбда, показания на TPS, показания на Load sensor или Knock сензор(това си мисля, че е), аванси на искрата, време на дюзи, това което успях да установя е следното:
- на място авансите са около 8-9* - менящи се. То и оборотите мени по малко, ту 750, ту 850, понякога държи на 950.
- ламбдата работи, мени си стойностите, като при богата смес стойностите са 0,12 или нещо подобно, а при бедни (при върнат педала на газта и на скорост) отива на 4,ххVolt
- TPS отчита максимални стойности 82%, трябва да меря волтажа. Може да си е от диагностиката ..?
- интересния момент - при придърпванията. На 4та скорост от 2000оборота натискам педала на газта до край. Стига 2500 и започва първото придърпване, оправя се и след това започва постоянното т.ст сякаш навлиза в този режим на работа. Какво се случва с показанията:
-> TPS - 82%
-> дюзи време - не си спомням милисекунди, но държат постоянна стойност т.ст са стабилни и мисля, че при тях не се случва нищо необичайно - високи стойности
-> Lambda - 0,12-0,14
-> Spark advance авансите - от 2000оборота до прекъсванията са ~20ки т.ст 25, май достигна и 28-31 рядко. При започване на придърпванията падат на 15градуса и държи там без промяна.
-> knock sensor-а или детонацийте/прекъсванията - на място 100-120mg/stroke(в такава еденица го даваше) при натискане от 2000об започва да се покачва постепенно. Покачва, покачва 800-900-950mg/stroke и около 1000mg/stroke започва да прекъсва. Когато навлезе в този режим е 1000-1100 и не спада. Точно тогава и авансите отиват на 14-15градуса.
Не знам дали има връзка и от какво идва това, но това установих. Когато върна педала на газта knock-а отива на 600-700 и колата тръгва.
Това е.
Иначе прекъсванията се оправят за части от секундата на 3та да речем - тръгва и после пак бу,бу,бу,бу...
При ниски обороти ако съм на 3та 1200об и леко подам газ на равно за леко ускорение придърпва пак, но там си е наистина прекъсване вече.
Други насоки:
- кабелите са мерени с мултицет 1500ohm
- бобините нямат видими пукнатини, нямаше проблем с 5 бутилки на газ
- свещите са нови както споменах
- ангренажния ремък е сменен, макар че всичко бе здраво там. Оставен е една идея по-стегнат. Възможно ли е да прехвърли зъб при коляновия и ако да може ли да прави такива неща от това..? Ясно, че няма да върви като хората при неправилно зацепен, но няма ли да го хване компютъра?
При ваденето на датчици и вкарването на компютъра в различни интересни ситуации дано не съм довел до някаква повреда в него.
Много изписах, но силите ми се изчерпаха от варианти какво може да е и исках подробно да опиша какво съм проверил.
@ Днес чакам да дойде кабел на VAG за vol-fcr, ако може нещо повече от Delphi-то да видя на него + кабел за газовата.
Грешката която изписа Delphi-то след пробното шофиране бе:
- Misfire on at least one cylinder
- Catalytic converter damaged
Грешката която vol-fcr показва е EFI-545
Прикрепям снимки на грешките.
Това което знам със сигурност е, че се съмнявах в катализатора, защото дори при поддържане на скорост от 160км/час топлата част на турбината + колектора стават червени, при изреждане на скорости стават бяло-жълти, не червени.
В каква връзка е това с прекъсванията и как го хваща катализатора - може би с двете ламбди преди и след?
След многобройни "бездействия" накрая реших да действам и - пускам тема за моето S40 и изживяванията ми покрай него.
Не съм сигурен в кой раздел са темите за коли, но тази ще е по-скоро с опис на един настоящ проблем и молба за помощ.
Все пак малко въведение: колата я имам от около 4 месеца и е най-бързата кола която съм карал за толкова време.
Колата е ето тази: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
На някои от вас може да им е позната, може и бившите и собственици да видят темата.
В доста стари теми, като тази - http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....5&start=80 - съм чел коментари относно времена и логично - и на мен ми бе интересно да проверя ситуацията. На обикновен хронометър от телефона, 3та предавка с леко ускорение до 80, след това 80-120 правеше за време 4,6-4,8 секунди.
Колата бе на бензин без очевидни проблеми, прекъсвания и т.н.
Свещите бяха за смяна, но бяха OEM Volvo. Регулирах малко "хлабините" на свещите само.
Масло 5w50.
Движа се по хронологичен ред..
След проблеми със излязал семеринг на изпускателния вал в задната част при датчика и последвалата му промяна бях довоолен от колата и вървежа и'.
След това си казах ... мм то двигателя е пушка, остава само купето да видя къде е тръгнало, в какво състояние са ръждите и дали да правя нещо преди зимата.
Реших се - ще слагам газ. Е добрее, колегата от който я взех ме предупреди. Чел съм неговите теми с проблеми на неговата предишна кола на газов инжекцион. http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....28&t=24602 <- тук.
Да, добре, но... Ще пробвам, трудно е със само единия вид гориво.
Сложихме газов инжекцион - специално изисках голям редуктор ~ 300к.с. "бързи дюзи" и 8мм пръба. Това и получих.
При настройката не отделихме достатъчно време за съжаление, но всичко бе наред - колата се ускоряваше плътно и мощно, всичко бе наред. 3та, 4та 5та ниски високи - налягане, без налягане - супер.
Налягане на газта в рейката - 1,1bar манометрично. При положение, че турбото надува около 0,8-0,9bar (за съжаление собственика преди стария собственик е със стара активност да коментира неговия 1бар и 230к.с. или аз съм се объркал, че колата е същата, или е нещо променено в нея, но това е странично..). Аз лично бих искал да е по-голяма разликата между рейката и всмук. колектор, но - работеше добре.
Тръгвам си, извънградско, проба. Ускорявам - туп,туп, бам бам бам - започна да прекъсва след 4000 оборота, че дори и нагоре. Брей, я пак - и пак. 5та скорост тръгва добре и на 180км/час започва да попрекъсва докато премине направо на джасане. Връщам 4та - добре, ускорява се. И така постепенно докато започна да го прави и на 3та дори. Джасане, здраво джасане. При около 3000ом/мин започна да го прави на всички(без 1ва и 2ра толкова) скорости. Лошоо, настройка. Но ок, нормално си карам - пак е това с непълния потенциал.
Така си карах и изкарах 5-6 бутилки. На бензин всичко е наред, върви както си беше.
И така до един незабравим ден в който си припомних работата на някои селскостопански машини от СОЦ времето, само дето звука го изимитира Volvo-то. Паля, прекъсвания, детонации ли са, misfire-и ли са не разбрах, но при натискане на педала на газта се форсира с доста продърпване и доста бавно - при загрял двигател преди да се прибера вкъщи от дълъг път. Преминавам на бензин, мм по-добре, определено по-добре, но и там започна да прекъсва и не се ускоряваше така както до преди 5 минути. Прибрах се някак до вкъщи. Лошо. предположих - свещи. Купувам свещи на Бош за 22лв 4бр, защото исках да се прибера само до София т.ст 1-2 дни да карам с тях. Смених ги - ниските се оправиха. Колата заработи добре.
При високите обаче нещата не бяха добреее. Е- надявах се да са си свещите. Нещата обаче не бяха добре вече и на бензин.
Преди няколко дни си взех свещи. Взех Denso Iridium. Свеща не е зле, но някой ако има мнение ще се радвам да го сподели, че дори да критикува.
Смених ги с надежда - изпарена надежда на първото прекъсване. Колата сега върви до надув. На бензин е по-добре от на газ, но никак не е добре като цяло.
И се започна заиграване кое ли е. Толкова се заиграх, че започнах да изключвам датчиците един по един. В определен авариен режим при светеща лампа - жълтата лампа със зеления знак за ламбда - нямаше прекъсвания. Междодругото при всички тези удари, прекъсвания и проблеми лампа не ми е светкала.
Нищо не помогна. Рестартирах компютъра - нищо.
Какво представлява прекъсването - При ускорение 50%-60% натиснат педала за газта се ускорява и ако не дам газта до край или от един определен момент повече - върви, ускорява се, и налягане вдига около 0,5-0,6bar. Ако достигне въпросния товар ли е, налягане ли е започва да придърпва. Не е джасане или силно прекъсване, обаче прекъсва. Сякаш реже искрата, сякаш прекъсвач, но много по-високочестотен. Вчера успях да я закача на живи данни на Delphi и гледах показания на ламбда, показания на TPS, показания на Load sensor или Knock сензор(това си мисля, че е), аванси на искрата, време на дюзи, това което успях да установя е следното:
- на място авансите са около 8-9* - менящи се. То и оборотите мени по малко, ту 750, ту 850, понякога държи на 950.
- ламбдата работи, мени си стойностите, като при богата смес стойностите са 0,12 или нещо подобно, а при бедни (при върнат педала на газта и на скорост) отива на 4,ххVolt
- TPS отчита максимални стойности 82%, трябва да меря волтажа. Може да си е от диагностиката ..?
- интересния момент - при придърпванията. На 4та скорост от 2000оборота натискам педала на газта до край. Стига 2500 и започва първото придърпване, оправя се и след това започва постоянното т.ст сякаш навлиза в този режим на работа. Какво се случва с показанията:
-> TPS - 82%
-> дюзи време - не си спомням милисекунди, но държат постоянна стойност т.ст са стабилни и мисля, че при тях не се случва нищо необичайно - високи стойности
-> Lambda - 0,12-0,14
-> Spark advance авансите - от 2000оборота до прекъсванията са ~20ки т.ст 25, май достигна и 28-31 рядко. При започване на придърпванията падат на 15градуса и държи там без промяна.
-> knock sensor-а или детонацийте/прекъсванията - на място 100-120mg/stroke(в такава еденица го даваше) при натискане от 2000об започва да се покачва постепенно. Покачва, покачва 800-900-950mg/stroke и около 1000mg/stroke започва да прекъсва. Когато навлезе в този режим е 1000-1100 и не спада. Точно тогава и авансите отиват на 14-15градуса.
Не знам дали има връзка и от какво идва това, но това установих. Когато върна педала на газта knock-а отива на 600-700 и колата тръгва.
Това е.
Иначе прекъсванията се оправят за части от секундата на 3та да речем - тръгва и после пак бу,бу,бу,бу...
При ниски обороти ако съм на 3та 1200об и леко подам газ на равно за леко ускорение придърпва пак, но там си е наистина прекъсване вече.
Други насоки:
- кабелите са мерени с мултицет 1500ohm
- бобините нямат видими пукнатини, нямаше проблем с 5 бутилки на газ
- свещите са нови както споменах
- ангренажния ремък е сменен, макар че всичко бе здраво там. Оставен е една идея по-стегнат. Възможно ли е да прехвърли зъб при коляновия и ако да може ли да прави такива неща от това..? Ясно, че няма да върви като хората при неправилно зацепен, но няма ли да го хване компютъра?
При ваденето на датчици и вкарването на компютъра в различни интересни ситуации дано не съм довел до някаква повреда в него.
Много изписах, но силите ми се изчерпаха от варианти какво може да е и исках подробно да опиша какво съм проверил.
@ Днес чакам да дойде кабел на VAG за vol-fcr, ако може нещо повече от Delphi-то да видя на него + кабел за газовата.
Грешката която изписа Delphi-то след пробното шофиране бе:
- Misfire on at least one cylinder
- Catalytic converter damaged
Грешката която vol-fcr показва е EFI-545
Прикрепям снимки на грешките.
Това което знам със сигурност е, че се съмнявах в катализатора, защото дори при поддържане на скорост от 160км/час топлата част на турбината + колектора стават червени, при изреждане на скорости стават бяло-жълти, не червени.
В каква връзка е това с прекъсванията и как го хваща катализатора - може би с двете ламбди преди и след?