The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo S40 t4 - форумна/ прекъсване/придърпване

#1
Здравейте колеги!

След многобройни "бездействия" накрая реших да действам и - пускам тема за моето S40 и изживяванията ми покрай него.
Не съм сигурен в кой раздел са темите за коли, но тази ще е по-скоро с опис на един настоящ проблем и молба за помощ.
Все пак малко въведение: колата я имам от около 4 месеца и е най-бързата кола която съм карал за толкова време.

Колата е ето тази: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">https://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
На някои от вас може да им е позната, може и бившите и собственици да видят темата.
В доста стари теми, като тази - http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....5&start=80 - съм чел коментари относно времена и логично - и на мен ми бе интересно да проверя ситуацията. На обикновен хронометър от телефона, 3та предавка с леко ускорение до 80, след това 80-120 правеше за време 4,6-4,8 секунди.
Колата бе на бензин без очевидни проблеми, прекъсвания и т.н.
Свещите бяха за смяна, но бяха OEM Volvo. Регулирах малко "хлабините" на свещите само.
Масло 5w50.
Движа се по хронологичен ред..
След проблеми със излязал семеринг на изпускателния вал в задната част при датчика и последвалата му промяна бях довоолен от колата и вървежа и'.
След това си казах ... мм то двигателя е пушка, остава само купето да видя къде е тръгнало, в какво състояние са ръждите и дали да правя нещо преди зимата.
Реших се - ще слагам газ. Е добрее, колегата от който я взех ме предупреди. Чел съм неговите теми с проблеми на неговата предишна кола на газов инжекцион. http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic....28&t=24602 <- тук.
Да, добре, но... Ще пробвам, трудно е със само единия вид гориво.
Сложихме газов инжекцион - специално изисках голям редуктор ~ 300к.с. "бързи дюзи" и 8мм пръба. Това и получих.
При настройката не отделихме достатъчно време за съжаление, но всичко бе наред - колата се ускоряваше плътно и мощно, всичко бе наред. 3та, 4та 5та ниски високи - налягане, без налягане - супер.
Налягане на газта в рейката - 1,1bar манометрично. При положение, че турбото надува около 0,8-0,9bar (за съжаление собственика преди стария собственик е със стара активност да коментира неговия 1бар и 230к.с. или аз съм се объркал, че колата е същата, или е нещо променено в нея, но това е странично..). Аз лично бих искал да е по-голяма разликата между рейката и всмук. колектор, но - работеше добре.
Тръгвам си, извънградско, проба. Ускорявам - туп,туп, бам бам бам - започна да прекъсва след 4000 оборота, че дори и нагоре. Брей, я пак - и пак. 5та скорост тръгва добре и на 180км/час започва да попрекъсва докато премине направо на джасане. Връщам 4та - добре, ускорява се. И така постепенно докато започна да го прави и на 3та дори. Джасане, здраво джасане. При около 3000ом/мин започна да го прави на всички(без 1ва и 2ра толкова) скорости. Лошоо, настройка. Но ок, нормално си карам - пак е това с непълния потенциал.
Така си карах и изкарах 5-6 бутилки. На бензин всичко е наред, върви както си беше.

И така до един незабравим ден в който си припомних работата на някои селскостопански машини от СОЦ времето, само дето звука го изимитира Volvo-то. Паля, прекъсвания, детонации ли са, misfire-и ли са не разбрах, но при натискане на педала на газта се форсира с доста продърпване и доста бавно - при загрял двигател преди да се прибера вкъщи от дълъг път. Преминавам на бензин, мм по-добре, определено по-добре, но и там започна да прекъсва и не се ускоряваше така както до преди 5 минути. Прибрах се някак до вкъщи. Лошо. предположих - свещи. Купувам свещи на Бош за 22лв 4бр, защото исках да се прибера само до София т.ст 1-2 дни да карам с тях. Смених ги - ниските се оправиха. Колата заработи добре.
При високите обаче нещата не бяха добреее. Е- надявах се да са си свещите. Нещата обаче не бяха добре вече и на бензин.
Преди няколко дни си взех свещи. Взех Denso Iridium. Свеща не е зле, но някой ако има мнение ще се радвам да го сподели, че дори да критикува.
Смених ги с надежда - изпарена надежда на първото прекъсване. Колата сега върви до надув. На бензин е по-добре от на газ, но никак не е добре като цяло.
И се започна заиграване кое ли е. Толкова се заиграх, че започнах да изключвам датчиците един по един. В определен авариен режим при светеща лампа - жълтата лампа със зеления знак за ламбда - нямаше прекъсвания. Междодругото при всички тези удари, прекъсвания и проблеми лампа не ми е светкала.
Нищо не помогна. Рестартирах компютъра - нищо.
Какво представлява прекъсването - При ускорение 50%-60% натиснат педала за газта се ускорява и ако не дам газта до край или от един определен момент повече - върви, ускорява се, и налягане вдига около 0,5-0,6bar. Ако достигне въпросния товар ли е, налягане ли е започва да придърпва. Не е джасане или силно прекъсване, обаче прекъсва. Сякаш реже искрата, сякаш прекъсвач, но много по-високочестотен. Вчера успях да я закача на живи данни на Delphi и гледах показания на ламбда, показания на TPS, показания на Load sensor или Knock сензор(това си мисля, че е), аванси на искрата, време на дюзи, това което успях да установя е следното:
- на място авансите са около 8-9* - менящи се. То и оборотите мени по малко, ту 750, ту 850, понякога държи на 950.
- ламбдата работи, мени си стойностите, като при богата смес стойностите са 0,12 или нещо подобно, а при бедни (при върнат педала на газта и на скорост) отива на 4,ххVolt
- TPS отчита максимални стойности 82%, трябва да меря волтажа. Може да си е от диагностиката ..?
- интересния момент - при придърпванията. На 4та скорост от 2000оборота натискам педала на газта до край. Стига 2500 и започва първото придърпване, оправя се и след това започва постоянното т.ст сякаш навлиза в този режим на работа. Какво се случва с показанията:
-> TPS - 82%
-> дюзи време - не си спомням милисекунди, но държат постоянна стойност т.ст са стабилни и мисля, че при тях не се случва нищо необичайно - високи стойности
-> Lambda - 0,12-0,14
-> Spark advance авансите - от 2000оборота до прекъсванията са ~20ки т.ст 25, май достигна и 28-31 рядко. При започване на придърпванията падат на 15градуса и държи там без промяна.
-> knock sensor-а или детонацийте/прекъсванията - на място 100-120mg/stroke(в такава еденица го даваше) при натискане от 2000об започва да се покачва постепенно. Покачва, покачва 800-900-950mg/stroke и около 1000mg/stroke започва да прекъсва. Когато навлезе в този режим е 1000-1100 и не спада. Точно тогава и авансите отиват на 14-15градуса.
Не знам дали има връзка и от какво идва това, но това установих. Когато върна педала на газта knock-а отива на 600-700 и колата тръгва.
Това е.
Иначе прекъсванията се оправят за части от секундата на 3та да речем - тръгва и после пак бу,бу,бу,бу...
При ниски обороти ако съм на 3та 1200об и леко подам газ на равно за леко ускорение придърпва пак, но там си е наистина прекъсване вече.
Други насоки:
- кабелите са мерени с мултицет 1500ohm
- бобините нямат видими пукнатини, нямаше проблем с 5 бутилки на газ
- свещите са нови както споменах
- ангренажния ремък е сменен, макар че всичко бе здраво там. Оставен е една идея по-стегнат. Възможно ли е да прехвърли зъб при коляновия и ако да може ли да прави такива неща от това..? Ясно, че няма да върви като хората при неправилно зацепен, но няма ли да го хване компютъра?
При ваденето на датчици и вкарването на компютъра в различни интересни ситуации дано не съм довел до някаква повреда в него.

Много изписах, но силите ми се изчерпаха от варианти какво може да е и исках подробно да опиша какво съм проверил.
@ Днес чакам да дойде кабел на VAG за vol-fcr, ако може нещо повече от Delphi-то да видя на него + кабел за газовата.
Грешката която изписа Delphi-то след пробното шофиране бе:
- Misfire on at least one cylinder
- Catalytic converter damaged
Грешката която vol-fcr показва е EFI-545
Прикрепям снимки на грешките.
   
   

Това което знам със сигурност е, че се съмнявах в катализатора, защото дори при поддържане на скорост от 160км/час топлата част на турбината + колектора стават червени, при изреждане на скорости стават бяло-жълти, не червени.
В каква връзка е това с прекъсванията и как го хваща катализатора - може би с двете ламбди преди и след?


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply

#2
Най вероятно не ти достига гориво, а може и деботомера да е заминал. Жълто червения цвят на турбото говори за бедни смеси който може да са унищожили катализатора. Провери дългосрочните корекции на горивото.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply

#3
На пръв прочит ми се набиват:
- ламбдата работи, мени си стойностите, като при богата смес стойностите са 0,12 или нещо подобно, а при бедни (при върнат педала на газта и на скорост) отива на 4,ххVolt. При богата смес лабдата трябва да ти е 0,8-0,9V или около 4,5V. Но това зависи от конкретния модел сензор. В какви граници сензора си мени сигнала, зависи дали е регулиращ или следи за ефективността на катализатора. Не съм сигурен коя сонда си гледал. Както и не знам в момента конкретния автомобил с колко сонди е. Но 0,12V или пък 0,14V говори само за бедна смес. Ако гърчиш така двигателя скоро ще го отваряш поне за изпускателни клапани ;-)).
Бензинов двигател с турбо би трябало да генерира около 100% натоварване. Така, че или TPS e за пенсия или двигателя не гълта достатъчно въздух/или нещо му пречи да гълта въздуха който може/. 75%- 85% са Стойности присъщи за атмосферен бензинов двигател. Друг е въпроса колко си и намачкал газт та е показал 82%.
Времената на дюзите трябва да се менят постоянно например от 3,2мсек до към 3,4мсек. Това че са постоянни може би говори, че бензиновия комп не регулира сместта. Тоест стои може би в някакъв авариен режим.
От къде си? за да те насочим към качествена диагностика?

Успех!
Reply

#4
del Wrote:На пръв прочит ми се набиват:
- ламбдата работи, мени си стойностите, като при богата смес стойностите са 0,12 или нещо подобно, а при бедни (при върнат педала на газта и на скорост) отива на 4,ххVolt. При богата смес лабдата трябва да ти е 0,8-0,9V или около 4,5V. Но това зависи от конкретния модел сензор. В какви граници сензора си мени сигнала, зависи дали е регулиращ или следи за ефективността на катализатора. Не съм сигурен коя сонда си гледал. Както и не знам в момента конкретния автомобил с колко сонди е. Но 0,12V или пък 0,14V говори само за бедна смес. Ако гърчиш така двигателя скоро ще го отваряш поне за изпускателни клапани ;-)).
Бензинов двигател с турбо би трябало да генерира около 100% натоварване. Така, че или TPS e за пенсия или двигателя не гълта достатъчно въздух/или нещо му пречи да гълта въздуха който може/. 75%- 85% са Стойности присъщи за атмосферен бензинов двигател. Друг е въпроса колко си и намачкал газт та е показал 82%.
Времената на дюзите трябва да се менят постоянно например от 3,2мсек до към 3,4мсек. Това че са постоянни може би говори, че бензиновия комп не регулира сместта. Тоест стои може би в някакъв авариен режим.
От къде си? за да те насочим към качествена диагностика?

Успех!
stvri Wrote:Най вероятно не ти достига гориво, а може и деботомера да е заминал. Жълто червения цвят на турбото говори за бедни смеси който може да са унищожили катализатора. Провери дългосрочните корекции на горивото.
Здравейте колеги! Благодаря ви за отговорите!

@Не бях запознат за стойностите на ламбдата при богати/бедни смеси. Ще ги проследя отново.
Дебитомера работи, мени си стойностите. На TPS все още не съм мерил волтовете. Ако е за пенсия в случая ще отива до 82% от максимално отворен дросел и останалите няма да ги отчита. Ако е така съм съгласен да прави бедни смеси, защото компютъра отчита немаксимално отворен дросел, а реално му пускам повече въздух... мм звучи логично.
Това за натоварването на двигателя не го разбрах честно казано. Тези 82% ги видях на диагностиката (DELPHI) при позиция на TPS - стойности в [%]. Достига максимално 82%, понякога 83%. Не съм говорил за натоварване на ДВГ или не съм имал предвид това поне във връзка на натоварването с тези проценти.
В отговор на горния коментар за ламбдите ще кажа, че ламбдите са две - една преди, и една след катализатора. Аз следя ламбдата преди катализатора т.ст всички стойности за които говоря са показания от нея. Бедните смеси при положение, че ламбдата трябва да показва 0,8-0,9, а е 0,14 съм съгласен, но при поддържане на скорост на равен участък какво трябва да прави? Дори на място пада до 0,14V варирайки разбира се.
Това което казах, че не мени времената на дюзите не бях много коректен в изказването си. Това, което имах предвид е, че не ги мени предвид прекъсванията т.ст си държи високи времена за ускорението, което очаква. Иначе самите тях дали ги мени, не съм следял тогава, защото просто не вървеше.
След всичко по-горе да се върнем на "светването" на топлата част на турбината + тръбата след нея + меката връзка. Ако е от бедна смес, считам че катализатова може би е тръгнал/заминал вече (ако преди мен не е бил също). Нямам идея как да го проверя. Има ли шанс да прави обратно налягане т.ст да има някакво поне ограничаване на пропускливостта на катализатора и от там да загрява по-лесно всичко преди катализатора?

Иначе мисля, че оправихме проблема/намерихме причината за работата на двигателя - един зъб разминаване на ангренажния ремък. Валовете бяха с 1 зъб закъснение.
Презацепихме го и се оправиха нещата на бензин. Сега предстои настройка на газ.
С настройката стана точно както първия път - всичко е наред, всичко работи, ускорява се. След 20-50км(може би и толкова няма) няма история от това, което е било ...
Мисля си, че трябва да измина доста километри за да се настрои добре, защото очевидно на газ работи до тогава, до когато бензиновия не реши да се адаптира към новите стойности на ламбда може би, и променя (може би отново) времената на дюзите и всичко остава в историята.
Когато презацепихме ремъка, естествено я пробвах. При едно продължително натоварване в участък с изкачване 120-200 на бензин предисвика следното: почервенели/пожълтели бяха не само топлата част на турбината, ами и меката връзка до долния фланец - цялата! Confusedhock: А меката ми връзка е скъсана и изпуска от нея, да добавя само нещо, което не бях споделял да.
На този етап това е развитието..
Мисля да започна от проверка на TPS.

@ Иначе съм в София в повечето време. Закачихме я на BOSCH диагностика и извади въпросната грешка, странното за мен бе обаче, че грешката бе озаглавена като - Опасно за катализатора прекъсване. Което се различава от горните грешки, които аз извадих. :!:
Reply

#5
Обеднява сместа при по-високи натоварвания. Пусни някоя снимка на настройки и монтаж на газовата.
Reply

#6
vato Wrote:Обеднява сместа при по-високи натоварвания. Пусни някоя снимка на настройки и монтаж на газовата.
Има малко развитие. Ще пиша и пусна снимки тези дни :ugeek:
Reply

#7
Има ли напредък ?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)