The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Грижа за гумените уплътнения на вратите

#1
Здравейте, драги съфорумци,

От няколко месеца забелязах, че при затваряне на вратите и багажника, онзи хубав плътен звук на нова кола, да кажем "ууп" (като на хладилник Wink) започна да преминава в обикновено "тряс". Big Grin

От чисто любопитство искам да попитам как се грижите за гумените уплътнения на колата (врати и багажник)? Рових се из чуждоземските форуми и YouTube. Всички се кълнат в силиконовите смазки за тази цел, като голямата удивителна е да няма нефтени продукти в състава им. Колата ми седи в гараж и никога не съм имал проблеми със замръзване през зимата, но превантивно си мисля, че е добре да се обработват уплътненията от време на време, защото гумата старее. В краен случай в един даден момент идва подмяна на всички споменати уплътнения, което по груби мои сметки, ще излезе около 1500 лв в МП, сума някъде по средата между американските цени и тези на Скандикс. При всички случаи ми се струва доста. Имам спрей на Holts, който ползвам вкъщи за смазване на пластмасовите панти на комарниците и гумените уплътнения на интериорните врати. Доволен съм от него. Предназначението му е основно за автомобили, но досега не съм го пробвал върху колата. Ако някой го е ползвал, нека сподели. Съответно, ще се радвам да чуя мнения за други марки (например знам, че WD40 имат продукт за тази цел, но не съм го виждал тук, а в нашата мрежа има и още две марки, но за тях отзивите са смесени).
Следват и още няколко питанки, които много ме вълнуват.
Уплътненията на Р3 (но мисля, че и на 60-ките ми беше така) на места са покрити с ленти, подобни на кадифе. Какъв е шансът да им взема здравето ако случайно попадне смазка върху тях? Доста е мазна. Съответно ако попадне върху тапицерията на вратата или боята, дали няма да останат петна?

Следваща превантивна мярка, която видях е, че пръскат същото в рамката (каналите) на стъклата, с цел по-безпрепятствена работа и грижа за уплътненията там. Но! Визуално и тактилно уплътненията на стъклата са от нещо фино и поресто, което според мен не е стандартната гума при други марки, важи ли този метод за тях? И пак - каква е опасността да стане свинщина и стъклата да станат мазни?

Благодаря предварително на отзовалите се! Светли празници!
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#2
https://www.autoglym.com/vinyl-rubber-care
Скъпо е но отива за много време. Аз съм с две ХС90 и една опаковка отива за 7-8 месеца. Това е само за уплътненията по врати, багажник и пластмасите вътре в колата. За четирите гуми и външните пластмаси са други препаратите.

Quote:Следваща превантивна мярка, която видях е, че пръскат същото в рамката (каналите) на стъклата, с цел по-безпрепятствена работа и грижа за уплътненията там. Но! Визуално и тактилно уплътненията на стъклата са от нещо фино и поресто, което според мен не е стандартната гума при други марки, важи ли този метод за тях? И пак - каква е опасността да стане свинщина и стъклата да станат мазни?
Каквото и да се ползва винаги остава петна по стъклата. Аз ползвам горе описания препарат като мажа гуменото уплътнение без да пръскам че отива почти всичко на стъклата.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Не е толкова скъпо, щом върши работа Smile
А колкото до стъклата, всички клипчета, които гледах ползват флакони с тръбичка и пръскат директно в уплътнението при свалено стъкло.
Нещо такова:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=r4bjcN5p7_I">https://www.youtube.com/watch?v=r4bjcN5p7_I</a><!-- m -->
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#4
Вчера извърших процедурата по напръскване на каналите на стъклата. Останах приятно изненадан. Свинщина не стана, а  стъклата се движат осезаемо по-бързо и гладко. Отсрани се и един проблем, който съществуваше и при предишните ми коли, когато при сваляне на стъклото до определена позиция, след опит за автоматично вдигане, то слизаше до крайна долна позиция и трябваше или да го вдигна, задържайки копчето, или да изчакам известно време за да сработи автоматичното вдигане.
Препоръчвам с две ръце! Smile
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#5
А ти колега YoYo какъв препарат взе за уплатненията.
V 50 2.0d 2006г.
Xc90 D5 2008г.
Reply

#6
mal4o85 Wrote:А ти колега YoYo какъв препарат взе за уплатненията.

На Holts. Има го навсякъде по строителните хипермаркети и по бензиностанциите съм го виждал. <!-- m --><a class="postlink" href="https://bauhaus.bg/silkonov-sprey-gumeni-uplatneniya">https://bauhaus.bg/silkonov-sprey-gumeni-uplatneniya</a><!-- m -->

Четох, че и на Motip е добър.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)