04-05-2018, 04:42 PM
Здравейте, драги съфорумци,
От няколко месеца забелязах, че при затваряне на вратите и багажника, онзи хубав плътен звук на нова кола, да кажем "ууп" (като на хладилник ) започна да преминава в обикновено "тряс".
От чисто любопитство искам да попитам как се грижите за гумените уплътнения на колата (врати и багажник)? Рових се из чуждоземските форуми и YouTube. Всички се кълнат в силиконовите смазки за тази цел, като голямата удивителна е да няма нефтени продукти в състава им. Колата ми седи в гараж и никога не съм имал проблеми със замръзване през зимата, но превантивно си мисля, че е добре да се обработват уплътненията от време на време, защото гумата старее. В краен случай в един даден момент идва подмяна на всички споменати уплътнения, което по груби мои сметки, ще излезе около 1500 лв в МП, сума някъде по средата между американските цени и тези на Скандикс. При всички случаи ми се струва доста. Имам спрей на Holts, който ползвам вкъщи за смазване на пластмасовите панти на комарниците и гумените уплътнения на интериорните врати. Доволен съм от него. Предназначението му е основно за автомобили, но досега не съм го пробвал върху колата. Ако някой го е ползвал, нека сподели. Съответно, ще се радвам да чуя мнения за други марки (например знам, че WD40 имат продукт за тази цел, но не съм го виждал тук, а в нашата мрежа има и още две марки, но за тях отзивите са смесени).
Следват и още няколко питанки, които много ме вълнуват.
Уплътненията на Р3 (но мисля, че и на 60-ките ми беше така) на места са покрити с ленти, подобни на кадифе. Какъв е шансът да им взема здравето ако случайно попадне смазка върху тях? Доста е мазна. Съответно ако попадне върху тапицерията на вратата или боята, дали няма да останат петна?
Следваща превантивна мярка, която видях е, че пръскат същото в рамката (каналите) на стъклата, с цел по-безпрепятствена работа и грижа за уплътненията там. Но! Визуално и тактилно уплътненията на стъклата са от нещо фино и поресто, което според мен не е стандартната гума при други марки, важи ли този метод за тях? И пак - каква е опасността да стане свинщина и стъклата да станат мазни?
Благодаря предварително на отзовалите се! Светли празници!
От няколко месеца забелязах, че при затваряне на вратите и багажника, онзи хубав плътен звук на нова кола, да кажем "ууп" (като на хладилник ) започна да преминава в обикновено "тряс".
От чисто любопитство искам да попитам как се грижите за гумените уплътнения на колата (врати и багажник)? Рових се из чуждоземските форуми и YouTube. Всички се кълнат в силиконовите смазки за тази цел, като голямата удивителна е да няма нефтени продукти в състава им. Колата ми седи в гараж и никога не съм имал проблеми със замръзване през зимата, но превантивно си мисля, че е добре да се обработват уплътненията от време на време, защото гумата старее. В краен случай в един даден момент идва подмяна на всички споменати уплътнения, което по груби мои сметки, ще излезе около 1500 лв в МП, сума някъде по средата между американските цени и тези на Скандикс. При всички случаи ми се струва доста. Имам спрей на Holts, който ползвам вкъщи за смазване на пластмасовите панти на комарниците и гумените уплътнения на интериорните врати. Доволен съм от него. Предназначението му е основно за автомобили, но досега не съм го пробвал върху колата. Ако някой го е ползвал, нека сподели. Съответно, ще се радвам да чуя мнения за други марки (например знам, че WD40 имат продукт за тази цел, но не съм го виждал тук, а в нашата мрежа има и още две марки, но за тях отзивите са смесени).
Следват и още няколко питанки, които много ме вълнуват.
Уплътненията на Р3 (но мисля, че и на 60-ките ми беше така) на места са покрити с ленти, подобни на кадифе. Какъв е шансът да им взема здравето ако случайно попадне смазка върху тях? Доста е мазна. Съответно ако попадне върху тапицерията на вратата или боята, дали няма да останат петна?
Следваща превантивна мярка, която видях е, че пръскат същото в рамката (каналите) на стъклата, с цел по-безпрепятствена работа и грижа за уплътненията там. Но! Визуално и тактилно уплътненията на стъклата са от нещо фино и поресто, което според мен не е стандартната гума при други марки, важи ли този метод за тях? И пак - каква е опасността да стане свинщина и стъклата да станат мазни?
Благодаря предварително на отзовалите се! Светли празници!
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.