The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.0 d 136 hp на колко оборота сменяте предавките ?

#1
Здравейте колеги ,

Ровех се в английския форум на Волво и попаднах на една интересна тема , в която ставаше въпрос на колко оборота е най икономично да се сменят предавките при този мотор.
Едните мнения бяха , че е най - добре за мотора и най - икономично да се сменят предавките на 2000 , а имаше няколко човека , които казваха , че когато сменят към 2300-2500 реалния разход на колонка пада осезаемо , въпреки че по бордови компютър се качва . За този двигател било добре да се сменя в по високи обороти при плавно ускорение за по нисък разход.

Интересно ми е какви са вашите наблюдения и мнения.

Поздрави
Reply

#2
При моя опит с комънрейл дизел Lacetti 2.0TDCi M/T и с един от най-ниските разходи на нафта сред аналогичните модели в spritmonitor.de - http://tiny.cc/6zamuy, мога да споделя, че сменяйки предавките нагоре при обороти около 2500 е най-добре за двигателя и за демпферния маховик. Ако сменяш предавката нагоре още при 2000 оборотите ти падат до 1500 и турбината почти не се е развъртяла, като при ускорение това ще те кара да подаваш повече "газ" и разхода ти ще се вдигне. Смяна нагоре още при 2000 оборота си позволявам само на равно когато няма да ускорявам или когато съм по нанадолнище...
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#3
Точно този двигател не сам го карал.
Карам втори чипосан дизел на Волво, първият беше 2.5 ТДИ /В70, сега съм с фабрично кастирания Д5, 130 коня, докаран на 169 и 410 НМ по диностенд. Колата е Ес 80.
Личното ми мнение е, че ако човек държи на икономията, трябва да кара на обороти, близки до началото на пика на въртящия момент. За първия двигател това бяха1900 по каталог, за втория - 1750.
При почти маниакални засечки дадох на първия 3.8 на сто, а на втория 4.2 по компютър. И при двата е с половин литър нагоре реално. Карах с бавно ускоряване и после с темпомат с 90.
Ускорението е твърде кратко по време и разстояние, та разходът не може да се влияе прекалено от него. Сменям на около 2000 оборота, понякога и по-ниско. На четвърта това са около 80, на пета около 100. Вероятно товари маховика, но по-важно е да не се кара дълго под 1500 на висока предавка.
Дори и да съм карал така, на старата навъртях 100 000, а следващият собственик, син на мой приятел, още поне 70 000. Нищо страшно не се е случило.
За сегашната не говоря, старият собственик показа прясна фактура от МП, а аз съм врътнал най-много 30 000.
Разликата между маниакално икономично и скромно каране е около половин литър, всеки да прецени дали си заслужава.
Пробвал съм и само магистрала със 140. Даде 8 на сто.
Винаги карам с добрата нафта на ОМВ или ЛО. Същите резултати се получават и с Ромпетролска и малко добавка.
Дано съм бил полезен.
Reply

#4
Благодаря ,

Ще ми е интересно да чуя и други мнения.

Поздрави
Reply

#5
Явно няма интерес към темата Big Grin жалко
Reply

#6
abdahorn Wrote:Явно няма интерес към темата Big Grin жалко
Ами малко е трудно да се коментира темата!Трябва да си усещаш двигателя. При различни ситуации е различно - при изпреварване,например,се превключва на по-високи обороти,да можеш да ползваш пълната мощност.При спокойно каране можеш и при 1500 да превключиш....Много е относително!Аз лично много рядко поглеждам оборотомера,а да не говорим,че при много автомобили такъв въобще липсва!
Reply

#7
Минималното износване на частите на всички двигатели с вътрешно горене е при обороти, на които се постига максимален въртящ момент. При тези обороти натоварването е минимално и разхода на гориво е най-нисък. На тези двигатели максималният въртящ момент е при 2000 об/минута. Аз сменям предавките малко над 2000 оборота и се стремя да карам с 2000 оборота.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)