This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
No oil pressure
#1
Здравейте, колеги. Имам следния проблем на таблото ми изписва "ниско налягане на маслото"  след форсиране на двигателя огасва. Турбината се счупи. В картера всичко е наред. Биелните лагери са наред. Маслената помпа е наред. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем. Колата е xc90 2,4 163к.с. 2003год.  Благодаря предварително.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Как разбрахте, че маслената помпа е наред и от колко време се появяваше това съобщение преди да се счупи турбината?
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Цитирай
Thanks given by:
#3
(01-11-2020, 02:41 PM)j-ikata написа: Как разбрахте, че маслената помпа е наред и от колко време се появяваше това съобщение преди да се счупи турбината?

Ами разглобихме я и видяхме,че няма почти никакво износване. А съобщението си се появява от февруари миналата година, но сред форсиране огасваше.
Цитирай
Thanks given by:
#4
В такъв случай, вариантите не са много. В картера(по-точно капака на картера),успоредно на един от каналите на масления охладител се намира разтоварващият клапан ,който така да се каже регулира налягането в цялата система и не позволява то да се покачва над 5-6 бара. Има вероятност този клапан да не затваря напълно по някаква причина и затова да не може да създаде нужното налягане, когато маслото загрее. На самата помпа също има клапан, но той се води предпазен и отваря на по-високо "критично" налягане и мисля, че е по-малко вероятно в него да е проблема. Освен това сигурно сте забелязали и О-пръстените на капака, които също ако са се изпекли с годините могат да връщат маслото направо в картера и така да изчезва налягането, но това последното, доколкото съм чул е повече проблем при бензиновите мотори, заради по-високата температура. Сега се сещам, че има и още един клапан, за охлаждащите дюзи на буталата, така наречените "пръскалки". Той също е механичен и трябва да е затворен при ниски обороти и ниско налягане на маслото, точно за да не се губи налягане оттам, когато не е нужно охлаждане.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Цитирай
Thanks given by:
#5
(01-11-2020, 07:34 PM)j-ikata написа: В такъв случай, вариантите не са много. В картера(по-точно капака на картера),успоредно на един от каналите на масления охладител се намира разтоварващият клапан ,който така да се каже регулира налягането в цялата система и не позволява то да се покачва над 5-6 бара. Има вероятност този клапан да не затваря напълно по някаква причина и затова да не може да създаде нужното налягане, когато маслото загрее. На самата помпа също има клапан, но той се води предпазен и отваря на по-високо "критично" налягане и мисля, че е по-малко вероятно в него да е проблема. Освен това сигурно сте забелязали и О-пръстените на капака, които също ако са се изпекли с годините могат да връщат маслото направо в картера и така да изчезва налягането, но това последното, доколкото съм чул е повече проблем при бензиновите мотори, заради по-високата температура. Сега се сещам, че има и още един клапан, за охлаждащите дюзи на буталата, така наречените "пръскалки". Той също е механичен и трябва да е затворен при ниски обороти и ниско налягане на маслото, точно за да не се губи налягане оттам, когато не е нужно охлаждане.

Благодаря за съветите колега. Тя светва на студен двигагел. Ще пръскаме двигателя и ще видим. Ще споделя като има решение
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)