Posts: 163
Threads: 5
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2011
Reputation:
2
В такъв случай, вариантите не са много. В картера(по-точно капака на картера),успоредно на един от каналите на масления охладител се намира разтоварващият клапан ,който така да се каже регулира налягането в цялата система и не позволява то да се покачва над 5-6 бара. Има вероятност този клапан да не затваря напълно по някаква причина и затова да не може да създаде нужното налягане, когато маслото загрее. На самата помпа също има клапан, но той се води предпазен и отваря на по-високо "критично" налягане и мисля, че е по-малко вероятно в него да е проблема. Освен това сигурно сте забелязали и О-пръстените на капака, които също ако са се изпекли с годините могат да връщат маслото направо в картера и така да изчезва налягането, но това последното, доколкото съм чул е повече проблем при бензиновите мотори, заради по-високата температура. Сега се сещам, че има и още един клапан, за охлаждащите дюзи на буталата, така наречените "пръскалки". Той също е механичен и трябва да е затворен при ниски обороти и ниско налягане на маслото, точно за да не се губи налягане оттам, когато не е нужно охлаждане.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004