The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Избор между 1.6D и 2.0D в V50 facelift

#1
Здравейте. Чета из форуми, но не намирам информацията която ми е нужна, пробвах и да потърся, но някакси без успех. Набелязал съм V50, основно фейслифт 2010-2012. Масово са 1.6Д и 2.0Д. Доколкото разбрах 2.0д и 1.6д основно вървят и като динамика почти еднакво, освен разхода в полза на 1.6 с около 1л. Надеждността е кажи речи еднаква. 1.6д е малко по-нов и прост уж, но май само до там. И двата мотора разбрах, че са PSA, сиреч HDI. Обаче се чудя кой да избера. При 2.0 разбрах, че има вариант за Евро3 май бе дпф, евро 4 а дпф и течност, която се сипвала някъде под колата и 1.6 е евро 4 или 5, но там с adblue или нещо друго става с DPFа?

Общо взето ме интересува 1.6 или 2.0 е по добре като разходи за дюзи и турбини?
Как да разбера с кой тип ДПФ е колата която ще купя и ще трябва ли да наливам някакви течности. 

Каква е разликата между преди и след фейслифт освен в бронята? 


Самите минуси и проблеми с купето на В50 са ми ясни, просто се чудя кое по малко зло да харесам. Колата ще се кара основно градско.
Reply

#2
След 2008-а, т.е след фейслифта, абсолютно всички са с DPF и поне евро 4, даже 2012 е възможно да е и евро 5. Дюзите на 1.6 са на Бош, а на 2,0 са Сименс. Ако DPF е наличен, т.е. не е премахнат, периодично мисля на 40хил. км. се налива течност за DPF Еолис 176(или нещо подобно). Казанчето се намира над задния мост и след наливане на нова течност, трябва да се ресетне брояча(това се прави през компютър) - тази процедура трябва да се прави в сервиз, освен ако си нямаш канал или подемник и компютър в Vida/Dice. При 1,6 , DPF-a и катализатора са в едно общо външно тяло, което се вижда между радиатора и двигателя, при 2,0 са два отделни елемента едно след друго! До 2010г включително, използваните двигатели са на PSA, доработени за Volvo или  съвместно с Volvo. Много отделни комппоненти, които са за Пежо/Ситроен не стават за Volvo. През 2010 г. частта на Мото Пфое във Волво беше закупена от китайската компания Geely. След тази покупка се смени емблемата отпред. Тя вече е по-голяма и кръгла, по това се разпознават, както и означението отзад на задния капак, Вместо 1,6 и 2,0 , се появиха надписите D2, D3, D4 . D5 го имаше преди това само за 5-цилиндровите двигатели. Та след тази промяна не знам 1,6 и D2 дали е един и същ двигател, както и D3,D4 дали е 2.0.
По мое наблюдение, частите на Бош са малко по-евтини и с по-голями разпространение, например дюзите на Бош могат да се рециклират, дебитомер на Бош е по-евтин в сравнение със Сименс. Дюзите на Сименс до скоро не можеха да се рециклират, не знам дали още е така.
Аз 4-та година вече карам V50, 1,6D, 109к.с, 04.2010г, ако имаш конкретни въпроси ми пиши! Ако си от Пловдив или региона, мога да ти я покажа отблизо и да ти покажа много неща по колата. Ако се спреш на 1,6, мога да ти дам оферта за моята кола, защото съм решил да я сменям през следващата година Smile
Успех в търсенето!
Reply

#3
Странно как който и да питам досега с 2. 0 не е наливал нищо за дпф
Reply

#4
Не е наливал, защото най-вероятно DPF-а е премахнат(или колата е преди 2007-а година и няма dpf),  максималният живот на dpf-a е 140-160хил км. Ако авомобила не се кара на дълги разстояния, за да се прави правилна регенерация с нашата нафта си заминават на доста под 100хил км.   Отделно наливането на Еоилис и ресетването се прави в сервиз и струва няколко стотин лв. Само течността е около 200лв. Моят dpf също е премахнат още в Италия, хубавото поне е че катализатора стои и е още читав.
Сега няма да дам 2000лв за нов dpf и течност!
Ако двигателя, дюзите и турбото работят както трябва и си изгарят добре нафтата, пушек отзад трудно ще се види.
Имам 2-ма познати с нови автомобили, не Волво, на които на около 60-70хил км им се наложи да сменят dpf-и и понеже колите им бяха в гаранция, а дпф-а е консуматив, трябваше да дадат доста пари, за да им ги сменят в официалният сервиз.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)