This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпроси за D5 185/205/215hp
#1
Здравейте и за много години,

От известно време разглеждам D5 дизеловите мотори на Волво, и по-конкретно моделите:
* 185hp D5244T4
* 205hp D5244T10
* 215hp D5244T15

Интересувам се:
1) Кой е по-удачен избор за БГ и качеството на дизела при нас
2) На кой дюзите ще могат да се рециклират? При 205/215hp до колкото знам се ползва пиезо-елемент
3) Могат ли да се карат с обикновен дизел от Лукойл/ЕКО/Шел или трябва да се ползва премиум-а. Като цяло има ли нужда да се слага винаги добавка, която увеличава цетановото число?

До колкото знам 205/215hp е по-новото поколение, което е по-икономично, по-безшумно, по-здраво заради дву-степенната турбина, но но си мисля, че ще е и по-придирчиво към качеството на дизела.

До момента съм имал 2 бензинови S40ки с 2.4i (170hp) двигателя, но се заглеждам за XC60/70 и там дизела по-лесно се намира. Знам за останалите проблеми като DPF, ERG и т.н. Интересува ме колеги с горните двигатели да споделят как се им се отразява българската "нафта" и какво е положението с дюзите.

Благодаря предварително на отзовалите се!
Цитирай
Thanks given by:
#2
Добър ден, мога да споделя личен опит за първия двигател от списъка. За 5г. на моята кола / тази от подписа/ е зареждан само с обикновен дизел и от известно време с добавка BDC. В зависимост от шофирането разход от 5 до 8 литра на 100км., отчетини по колонка /пълно-пълно/. Сигурно на двигателя ще е по-хубаво с премиум горивата, но на джоба ми не е. Сменяни са вихрови клапи преди 2г. Доволен съм от разхода и вървежа. Това е от мен, нека колеги да споделят личните си мнения за този или другите два двигателя.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185к.с. М66 /22.11.2005г./
Цитирай
Thanks given by:
#3
Здравейте, колеги,

Имам XC70 D5 185hp 2006, което взех от приятел, който го е карал само с читава нафта и с Bardahl BDC през последните 50,000 километра, преди да ми я даде. Аз я карам около 10,000 вече, само с обикновен дизел от Еко (само и единствено Еко съм сипвал) и с Бардал по спецификации на добавката. 
Предпочитам аз да си сипвам добавката, защото нямам вяра на бензиностанциите колко точно добавки са наляли на премиум горивото. Със сигурност ги има, но количеството им остава непроверимо за повечето от нас.
Нямам проблеми с двигателя за тези 60к км, за които имам точна информация. Разход - под 6 извън града, 7-7.5 в града, но аз карам плавно и спокойно.
Цитирай
Thanks given by:
#4
* 215hp D5244T15

Две години и 30 000 + километра на ХС60 само с обикновена нафта, никога не е помирислвал добавка. Разход 8,1 на 100. Никакъв проблем с дюзи.

Старото волво с 2.0 HDi 5 години и 80 000 + километра на V50 само с обикновена нафта, никога не е помирислвал добавка. Разход 6,0 на 100. Никакъв проблем с дюзи.

И двата автомобила са зареждани предимно на ЛукОйл, какти и на всяка първа срещната селска бензиностацния при светнала лампа за гориво!
[Изображение: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png][Изображение: citroen-c3-picasso_medium.png]
[Изображение: opel-movano-3500_medium.png]
Цитирай
Thanks given by:
#5
Мерси на всички за отзивите.

Това, че хората предпочитат да наливат обикновен дизел и сами да си слагат добавките го чувам от няколко места. Явно това е по-добрия подход.

Надявам се само при 205/215hp да може да се рециклират дюзи ако изникне проблем. При покупката на кола на старо не знаеш какъв точно ще ти е късмета.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Моето е с 185hp D5244T4, добре върви, но бръмчи доволно. Особенно ако го настъпя. Според един приятел двигателя е много странен дизел а бръмчал като бензинов. Може би заради 5-тте цилиндъра звука му е такъв. С добавката BDC на Бардал е една идея по тих.
Прави ми впечатление, че по новите(205 и 215hp) са доста по тихи.
Извънградско 8-10/100, градско около 12.
Колата е XC90.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)