The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC60 или XC70 да избера?

#1
Здравейте,

Нов съм във форума ви. Предстои ми покупка на 1-ви личен автомобил.
От доста време умувам за Волво, но имам следните опасения (да оточня, живея в София):
Основното ми опасение е свързано с това, че на марката се гледа като на по-екзотична в България и ме притеснява дали основните проблеми са добре познати и дали има адекватни майстори за марката тук в София? Ясно ми е че и Волво не е съвършенна и си има своите технически проблеми, за това ми е важно да знам дали мога да разчитам че ще има на кой да отида и да си платя за да го отстрани адекватно (а не да скачам от сервиз на сервиз и да наливам пари докато сменя всичко по колата, и то не по правилния начин).
За частите знам че има по-малка наличност поради по-малкото търсене, но вече може да се поръчва всичко от Америка и т.н.
Като цяло идеята ми е да си вкарам кола от Канада. Което ме води до 2 опции - XC60 и XC70 2012-2014-2016 като година, AWD, автомат, и се чудя дали Т6 3.0Т или 3.2 (логично е по-надежден да е 3.2 атмосферния), като смятам да му сложа Газ (за това споделете добре ли понасят на газ и двата мотора).
Мисля че проблемите им и на двата са сходни, но ако има някакви разлики то моля да споделите ако единия от двата варианта би ми бил една идея по-малко проблемен.
Благодаря предварително на всички.
Reply

#2
Привет, колега!

Трудно ми е да те посъветвам, особено относно бензиовите двигатели. Първата ми кола беше с АГУ и от тогава съм си казал НЕ! на бензин и гАзове, напук на евтиното возене.
Автомата, мисля, е задължителен в конфигурацията. Смятаната на сло навреме е задължително!
Относно габаритите, ХС60 е по-компактен от ХС70. Плюс в големия град. От друга страна във форума имаме кногоиздател/разпространител, който с ХС70 се роди, имайки предвид, че товарното му пространство гони Форд Транзит. Wink

Карам ХС60 от около 2 години и съм страшо доволен! Пътното поведение, конфорта и сигурността са на много високо ниво. Недостатък (и огромен плюс) на моят екземпляр е, че е R-Design, т.е. идва само с 20" джанти, мощен (2 турбини), тежък (гони 2 тона) и яде гуми за страх. А те, гумите, бидейки 20", са си цифра. Максималният цикъл на среден клас летни е 4 сезона с компромиси в последния.
Зимно го оборудвах с 17" от S60. Така е по-поносимо.

В голямото село има 2 сервиза, които са съвместими с твоите изисквания, можеш да ги намериш във форума. Да не забравяме и Ники Доб.
Части има бол, кеф ти сток, кеф ти афтърмаркет. Цените са поносими, като изключим някои изгъзици като топлообменник масло-антифриз на картера за 707 лева + 2 О-пръстена за по 32 лева. Но такъв ремонти си е екзотика.

Окачването е като на ТАНК (Форд предимно, здраво и непретенциозно). Халдекс и диф са безпроблемни. Пътното поведение е великолепно, конфорти и лукс - достатъчно. Сигурност - Волво!

Успех!

Edit: Като цяло, въпреки че карам ХС60, някак си цялостният изглед на ХС70 ми харесва по-вече! Smile
[Image: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png][Image: citroen-c3-picasso_medium.png]
[Image: opel-movano-3500_medium.png]
Reply

#3
Много благодаря за изчерпателния отговор!
И на мен повече ми допада XC70.
За дизел ме е страх...а и трудно ще се намери на малко км.
А бензин само ако е на газ (мисля си за течна фаза)....не мога да изхранвам тоя змей на бензин  Big Grin . Предполагам в руските сайтове ще има много инфо, но пък съм скаран с руския. Виж ако някъде има инфо на английски  става (но не вярвам).
Reply

#4
Карам ХС90 с 3,2 дв. на газ от около 7 год. никакви проблеми не съм имал от към АГУ-то (БРЦ), да свети чека от време на време но това не се отразява на вървежа. 3,2 е на зъбни колела и има само един ремък за серво, водна помпа и климатик(с 2 ролки).
Течната фаза е доста по-скъпа и казват че от БГ газта бързо се скапва помпата. На мен BRC-то ми е 2200 лв.
ex XC90
Reply

#5
Значи добре понася газ.
Има само 2 бензинови в мобилето

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=iimrps  3.0Т

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=iimrps  3.2

..и 3 Дизелови.
Reply

#6
Т6 определено върви много повече от 3.2, все пак турбината си има доста предимства пред атмосверния мотор.

Дизел ако намериш на малко километри и добре потдържан също няма да създава проблеми, но там има някой особенности. Първата е, че бръмчи доста повече от бензинов мотор. Втората е малко по капризен за потдръжка и обслужване. Вероятни проблеми - повдигачите на клапаните, ако екземпляра е италянски с оригнално масло налято в фабриката при производството - ремонта на главата(повдигачи, клапани, кобилици) е неизбежен. Като разход на гориво - не очаквай чудеса от дизела. Това е тежък автомобил, 4х4 при мен на XC90(мотора е D5 - 185hp) гмуркането в дълбокото градско шофиране означава 12-13л/100. По магистралите е между 8 и 10 зависи как караш. Но настъпваш ли XC90 по магистралата над 140км/ч разхода отива над 10л/100.
Reply

#7
Quote:Пъбликуван от asdl - Вчера, 01:25 pm:
Като цяло идеята ми е да си вкарам кола от Канада. Което ме води до 2 опции - XC60 и XC70 2012-2014-2016 като година, AWD, автомат, и се чудя дали Т6 3.0Т или 3.2

https://www.carfax.ca/ Запомни този сайт, ако наистина се замисляш за кола от Канада.
Тъста ми така го спасих, че се беше засилил към кола внос именно от Канада. Платих $45 и се оказа че колата е блъскана, като половината предница е била отнесена. Много внимавай. Пазара тука е много голям, говоря за Северна Америка, и Волво се цени. Не случайно Елон Мъск като показваше колко е безопасен модел 3 го сравняваше с Волво S60. Това беше на презентацията преди около 2 или 3 години. Имаше в Портланд, Орегон ХС90 V8 2012 година май, не се сещам точно за 22000 USD. Купиха го на мига. Аз само смърдях тука на жената че много го искам. Още по брутален пример, преди няколко години един от дилърите, мисля че беше в New England, изкопаха 850 на 4000 километра. Пуснаха го за 12 000 долара. Продадоха го за 18 000.
Така че много внимавай с тези коли от Канада. ХС 70 например, читаво в Канада е много трудно да се намери. ХС60 малко по-лесно. Михлюзите не си ги дават и ги карат до последно. Тук там изниква нещо, но рядко. Колегата ми си купи 2014 ХС90 за 21 500 долара на 90 000 километра след като търсехме близо 6 месеца. Много запазено и много хубаво, абе благородно му завидях и се радвам за него.
Ако е ХС60 се насочи към Т6, 3 литра турбо. Останалото е компромис. За дизел нищо не знам. Тука такива екстри няма. Ако е ХС70 бих ти препоръчал 3,2 литра атмосферен и после 3.0 литра турбо. Макар че ХС70 Т6 е по рядък екземпляр.
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
(01-13-2021, 06:08 PM)asdl Wrote: Значи добре понася газ.
Има само 2 бензинови в мобилето

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=iimrps  3.0Т

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=iimrps  3.2

..и 3 Дизелови.

И двете май са американки, искай ВИН номера и може да се провери в щатите за всичко.
Миналата година за малко да купя едно от там, продадено за 3300 долара(ударено) - тук му искаха 25-26 бона.
ex XC90
Reply

#9
Чудя се защо в Сев.Америка, в частност в Канада, дизелите не се котират.
Reply

#10
Да, определено ако тръгна да взимам от Канада ще я проверя с Carfax.
И моите наблюдения са, че има повече XC60, но и то ми харесва....и XC90 също, но ми се струва много голямо животно, а и предполагам цялостната му поддръжка ще ми излиза повече от на XC60?
Иначе мисля с МостАуто да действам ако ще е от Канада.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)