The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
смяна на ангренажна верига

#1
тук в сервиза ми казват, че валовете са рассинхронизирани и трябва вероятно да се сменя ангренажна.

Чета в гугъл, цените ХИЧ не ми харесват. 

Има ли смисъл?


Колата върви, мощност има. Колата е 2010 година, 159 000 км (реални)
Reply

#2
Ама много ясно си го написал и всички те разбраха.
ex XC90
Reply

#3
За съжаление не мога да редактирам. Описвам по-подробно.

В сервиза в който отидох да ми оправят огледалата, по моя молба профилактично направиха пълна диагностика на двигател - и казаха, че валовете работят несинхронно и вероятно имам разпъната ангренажна верига в двигателя.

Казаха, че са поръчали резервна електроника за управление, ако случайно е изгоряло - за което ми казват познати, че вероятността е 1 към 50. И че ако не помогне, ще трябва да се отваря двигателя и да се сменя веригата.

Доколкото чета, такава верига се сменя на 150 000 км - а аз съм на 159 000 и вероятно така или иначе е за смяна.

Просто чета, че такъв ремонт може да излезне и 3000 лв, а това е доста висок разход.

При положение, че колата има мощност - наскоро я тествах и вдига 190 без проблем, кара без проблем, пали без проблем, струва ли си да правя такъв ремонт сега, има ли риск ако го пропусна?

Тази грешка, която са видяли в компютъра, за несинхронна работа на валовете, оправдава ли такъв ремонт?

Колата е 2010 година, 159 000 км
Reply

#4
И каква ти е колата, какъв ти е моторът, каква е грешката, общо взето нищо не каза до момента!?
Има сензори, които отчитат тия неща на коляновия и на разпределителния вал, но могат и да дефектират, затова се проверява по белези, какво е положението, след евентуална смяна на именно тия сензори.
Какви са тия 3000 за смяна на верига, тва да не е мандра, за 3 бона цели коли има, частите не са повече от 900-1000-1500лв МАКС, с отстъпки и тн.
Reply

#5
(01-27-2021, 06:56 PM)sashua Wrote: И каква ти е колата, какъв ти е моторът, каква е грешката, общо взето нищо не каза до момента!?
Има сензори, които отчитат тия неща на коляновия и на разпределителния вал, но могат и да дефектират, затова се проверява по белези, какво е положението, след евентуална смяна на именно тия сензори.
Какви са тия 3000 за смяна на верига, тва да не е мандра, за 3 бона цели коли има, частите не са повече от 900-1000-1500лв МАКС, с отстъпки и тн.

XC90 Двигателя е 3.2, 243 конски сили, бензин. 

Понякога, на нанагорнище (на магистрала например) дава голям зор да набере над 120, което за тези параметри на двигателя не е много ок. Но все пак е на 10 години (2011 Декември е, не 2010, объркал съм се).. та казах им да направят диагностика, да видят дали има нещо. За тези сензори ми казаха, че поръчват нов - и ми поискаха 400 лв за самия сензор.
Reply

#6
Преди да счупите нещо или да смените части които не са за смяна, е добре колата да я видят в сервиз в който знаят какво е XC90. Smile
Защото в противен случай ще е едно харчене на пари с неизвестен край.
Reply

#7
Колега Sashua, трябва да отидеш при друг сервиз. По-възможност такъв какъвто колегите ти препоръчат. Нещата които са ти казали са абсурдни, специално тези за веригата. Ангренажната верига е къса и дори при износване и леко разтягане не вляе така както са ти го описали. Моето ХС90 е на 220 000 км вече и е на 11 години без проблеми в тази връзка, а и тези коли като цяло имат добра механика ако са поддържани. Друга ти е причината. Трябва ти второ мнение задължително.
Какви тези синзори че ми стана интересно? Ти газ имаш ли на мотора слагана? Горивен филтър да е сменян скоро?
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
Не ми стана ясно, що се обръщаш към мен, ама както и да е, аз е ти отговоря кви са тия сензори, добре. Почти всяка кола има такива сензори, намират се на коляновия и на разпределителния вал, те рядко дефектират, при японски коли, или при волва, немски и тн, и доста често при Френските лайна. Тия датчици обикновено са магнитни, отчитат положението на валовете и когато нещо не отговаря излиза грешка, че имаш проблем със синхронизацията между валовете.

Няма вечни елементи, това всеки трябва да го е научил. Ако колата е карсна с кофти или без масло е напълно възможно да се е поразтегнала. Съгласен съм с колегите за нуждата от поглед от втори сервиз, но ако все пак се стигне до потвърждаване на тая диагноза, че липсва синхронизация между валовете, първо се започва с установяване дали сензорите са добре, после кабелите, после ЕКУ, за да не стане от нищо нещо.

П. С От газ, няма как да ти излезе такъв тип грешка, нито от горивен филтър, всичко др може да стане ама не и това. Верига, която е разтегната, но все още я държи обтегача обикновено притраква сутрин на студено при първо палене, верига, която е прескочила поне един зъб можеш и да я чуеш постоянно как притраква. При теб за да има тая грешка, ако няма проблем с горните неща, според мен имаш поне 1 зъб прескочен, но пак казвам, ако изключим ЕКУ, кабели, сензори. Иначе колата и с 2 зъба прескочени може да е добре, до момента в който като загасиш стане мазало.
Reply

#9
Благодаря, колеги. Подхода на сервиза явно е правилен за проверка на електрониката - да, има газ и тн, но наистина няма да има общо с валовете. Имах два пъти да ми светне лампата за масло на магистрала, като в тези случаи се наложи да карам леко до бензиностанция около 50 км, другия път 20 км, но това е много различно от да се кара без масло.
Reply

#10
(01-28-2021, 09:02 AM)xorred Wrote: Благодаря, колеги. Подхода на сервиза явно е правилен за проверка на електрониката - да, има газ и тн, но наистина няма да има общо с валовете. Имах два пъти да ми светне лампата за масло на магистрала, като в тези случаи се наложи да карам леко до бензиностанция около 50 км, другия път 20 км, но това е много различно от да се кара без масло.

С какво четете грешките? 
VIDA?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)