02-16-2021, 06:52 AM
Здравейте, нужен ми е съвет. Волво ХС90 2008 Д5.
Трябва да сменям тампоните на предните носачи и предна стабилизираща щанга-заради леко износени тампони.
Дали да купя оригинални тампони и цяла стабилизираща щанга от МП или да търся качествени от други марки? Някой знае ли кои са производителите, които доставят на Волво тези части?
Малко предистория:
Питам , защото предните тампони на носачите съм ги сменял с Лемфьордер(уж добри), в същото време смених и предните амортисьори с нови Монро рефлекс, съответно и горните опори на амортисьорите, мисля че и те бяха Лемфьордер, шарнири на носачите също нови, нови кормилни накрайници, вътрешни щанги на кормилната рейка, биалетки. И всички уж маркови части. Смених също така и всички тампони на двигателя с оригинални от МП. И задължителна регулировка на предницата.Но отпреди смяната имах едно неустойчиво поведение и чувство, че все едно леко занася колата , когато се движа с повече от 90,110 по неравности.Все едно леко губи контрол на праволинейното движение, нещо като леко занасяне, но успявам да я държа в пътя, но е малко страшничко.
След смяната на всички тези неща нямаше разлика в това занасяне.
Ходих в МП Люлин за консултация и приемчикът (преди да се измести на околовръстното до летището) ми каза само оригинални части да слагам. Това губене на контрол е от тампоните на носачите, защото са менте. Каза, че ако застана отпред и гледам колата да минава по неравности когато идва към мен, можело да видя как предните колела играят и не държат права траектория.
Някой имал ли е същият проблем и как го е решил? Склонен съм да купя оригинални тампони и стабилизираща щанга, но дали ще се реши проблемът или може да е друго нещо?
Чета за тези големите кръгли тампони, може би 8-10см диаметър , които се намират на самото шаси, където се свързва магарето към рамата (там някъде бяха, виждат се като се погледне отдолу). Казват, че може и от тях да е това лакътушкане по неравности. Но моите са здрави, поне така каза майсторът, като я вдигахме за преглед, а и видимо са много добре.Продават се специални вложки за тях, които се набиват и всякакви луфтове се обират. Гледал съм го в англоезичните форуми. Някой правил ли е подобно нещо?
А дали е възможно да е от задното окачване? Но и там гледахме-всичко е ок, няма луфтове и износени тампони.
Относно стабилизиращата щанга.Тя е Ф 23мм. Имам купени тампони от 3 години,Febest мисля, че бяха. Гледам някои махат старите , които са вулканизирани и слагат афтърмаркет и са доволни. Мога и да спестя 400лв от нова стабилизираща щанга, но дали си заслужава?
Благодаря предварително.
Трябва да сменям тампоните на предните носачи и предна стабилизираща щанга-заради леко износени тампони.
Дали да купя оригинални тампони и цяла стабилизираща щанга от МП или да търся качествени от други марки? Някой знае ли кои са производителите, които доставят на Волво тези части?
Малко предистория:
Питам , защото предните тампони на носачите съм ги сменял с Лемфьордер(уж добри), в същото време смених и предните амортисьори с нови Монро рефлекс, съответно и горните опори на амортисьорите, мисля че и те бяха Лемфьордер, шарнири на носачите също нови, нови кормилни накрайници, вътрешни щанги на кормилната рейка, биалетки. И всички уж маркови части. Смених също така и всички тампони на двигателя с оригинални от МП. И задължителна регулировка на предницата.Но отпреди смяната имах едно неустойчиво поведение и чувство, че все едно леко занася колата , когато се движа с повече от 90,110 по неравности.Все едно леко губи контрол на праволинейното движение, нещо като леко занасяне, но успявам да я държа в пътя, но е малко страшничко.
След смяната на всички тези неща нямаше разлика в това занасяне.
Ходих в МП Люлин за консултация и приемчикът (преди да се измести на околовръстното до летището) ми каза само оригинални части да слагам. Това губене на контрол е от тампоните на носачите, защото са менте. Каза, че ако застана отпред и гледам колата да минава по неравности когато идва към мен, можело да видя как предните колела играят и не държат права траектория.
Някой имал ли е същият проблем и как го е решил? Склонен съм да купя оригинални тампони и стабилизираща щанга, но дали ще се реши проблемът или може да е друго нещо?
Чета за тези големите кръгли тампони, може би 8-10см диаметър , които се намират на самото шаси, където се свързва магарето към рамата (там някъде бяха, виждат се като се погледне отдолу). Казват, че може и от тях да е това лакътушкане по неравности. Но моите са здрави, поне така каза майсторът, като я вдигахме за преглед, а и видимо са много добре.Продават се специални вложки за тях, които се набиват и всякакви луфтове се обират. Гледал съм го в англоезичните форуми. Някой правил ли е подобно нещо?
А дали е възможно да е от задното окачване? Но и там гледахме-всичко е ок, няма луфтове и износени тампони.
Относно стабилизиращата щанга.Тя е Ф 23мм. Имам купени тампони от 3 години,Febest мисля, че бяха. Гледам някои махат старите , които са вулканизирани и слагат афтърмаркет и са доволни. Мога и да спестя 400лв от нова стабилизираща щанга, но дали си заслужава?
Благодаря предварително.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008