The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Удар при смяна от 4 на 5 скорост AISIN TF-80 на V70, 2.4D 163 к.с. от 2006

#1
Здравейте колеги,

Моля за мнение дали съм за смяна на клапанното тяло на автоматичните скорости AISIN TF-80 (6 скорости)?
Симптомите на проблема на кутията са, че има доста остро и с удар превключване между 4 скорост и 5. Това проявление се изпитва и при връщане на скорост от 5 на 4. Когато превключването между двете скорости се осъществява с нормално подадена газ, почти не се усеща удар. Основно се проявя при подаване на кик даун от 5 на 4 скорост и когато смяната от 4 на 5 се осъществява с оброти на двигателя над 2.5-3 хиляди. Ако смяната на скоростите и в двете посоки се извършва в ръчен режим, удара е едва доловим.
Маслото на кутията е сменено преди 50-100 к.м., но ефект няма. Същото по-всяка вероятност е било оригиналното от завода, защото от сервиза казаха, че е било черно като двигателно масло. Колагата на 99% е на реални 180 000 к.м. и е от Италия.

Ако диагнозата е правилна, моля и за мнение дали да търся ново клапанно тало (в ebay около 1200 л.в.) или може да се разчита и рециклирането му?

Предварително благодаря на отзовалите се с полезна информация!
Reply

#2
Колега, съжалявам за проблемите ти и дано да е малкият дявол. Какво точно направиха в сервиза при смяната на маслото - какво масло сипаха, колко литра опресниха и как извършиха процедурата?
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#3
Привет, пълна смяна направиха, понеже както писах, колата е от Италия и предполагам, че там никога не е сменяно маслото на скоростите. В един голям сервиз, само за автоматици, който се намира в София, Малинова долина. С машина го сменят, но какво масло са сложили пропуснах да попитам. Очаквам да е правилното и да отговаря на спецификацията, предвид че кутията е доста разпространена. В понеделник ще попитам какво са сложили.
Друго което ми хрумва, дали да не отида до МП за ъпдейт на софтуера?
Reply

#4
Lightbulb 
Ъпдейт на софтуера от сървърите на VOLVO може и да няма, защото моето 2006 XC90 V8 с TF-80SC като го взех преди 3 години и не излезна нищо ново. Според мен сервиза за автоматици (Коко от Малинова долина ли беше) са си оставили ръцете   Confused

При положение ,че са видяли, че маслото е черно като катран се сменят през 1000 км поне 3-4 пъти по 4 литра през пробката и чак тогава може да се сменя цялото масло в кутията. за да не се надигне цялата шлака и да може да се източва постепенно.
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#5
Странно, обикновенно тези кутии като се скапват превключването с удар е между втора и трета предавка.
По принцип тази кутия при kick-down превключва твърдо.
Кога се проявява проблема при студена кутия или като загрее?
Още нещо след смяна на масло е добре да се пусне една адаптация на кутията или най малкото е да се изтрият натрупаните данни за работата на кутията.
Reply

#6
(06-19-2021, 02:28 PM)ivobivo Wrote: При положение ,че са видяли, че маслото е черно като катран се сменят през 1000 км поне 3-4 пъти по 4 литра през пробката и чак тогава може да се сменя цялото масло в кутията. за да не се надигне цялата шлака и да може да се източва постепенно.
Както е казал колегата такава е процедурата при смана на маслото.
Дори и да е пълна смяна пак е така само дето се развърта на място.

От друга страна 50-100км са малко ако новото масло трябва да отмие някакви наслагвания по клапанното тяло.
ex XC90
Reply

#7
Обадих се в сервиза (Дивалс се казва, не е Коко) и маслото, което са сложили е Ravenol T4 fluid. След бърза справка открих, че отговаря на спецификация VOLVO 1161540, която се отнася за 5 и 6 степенните Аисин.
Иначе, удара го имаше и преди смяната на маслото, дори и 2- 3 км. след тръгване (т.е. на не е особено загряла кутия), не се появи след това. В интерес на истината, самата кутия утихна след смяната.
Интересно е че грубата смяна от 4 на 5 скорост и обратно я има само в по-високи обороти. Ако карам до малко над 2k оборота си сменя напълно нормално. Сигурно и затова не хванах проблема преди да купя колата!?!
Ако приемем, че е възможно да се е появила нова версия на софтуера, дали ще окаже въобще някакво влияние? А и като цяло има ли смисъл да ходя до МП за пакетния ъпдейт на всички модули?
Според вас, ако карам така, може ли да гъбяса още повече цялата кутия?
Reply

#8
Колега погледни темата за тази скоростна кутия. В нея ще намериш и доста линкове за проблеми и решението им.
ex XC90
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)