This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V70 BiFuel Придърпване при натоварване на двигателя.
#1
Здравейте!
Карам Volvo V70 2.4 BiFuel CNG 2006г автоматик. Имам я вече близо 5 гадини и като цяло съм изключително доволен от колата!
От известно време обаче имам някакъв проблем и вече 2 месеца не мога да установя какво се случва.
Колата ми придърпва сериозно,когато я карам извънградско най-вече след 80km/h,но странното е че по магистралата със скорост над 120km/h няма никакви проблеми. Не смятам обаче,че проблема е обвързан с конкретна скорост, понеже и на по ниска скорост(примерно 60km/h),но по стръмен участък пак го прави. Проблема съществува само, когато я карам на метан! Когато превключа на бензин продължава да го прави,но след примерно 3-4 километра каране проблема изчезва и ако я карам само на бензин изобщо не се появява пак,но ако я превключа пак на метан,отново започва да придърпва. Интересното е че в града си я карам абсолютно нормално на метан,без никакви грижи (но все пак не надвишавам 60km/h).
Нещата,които съм направил до тук,но без никаква разлика в работата на мотора са:
1) Почти пълна профилактика на изпарителя и таралежа(вече я знам на изуст,понеже през годините съм се научил сам да си я оправям).Сменил съм о-пръстените на изпарителя,както и мембраната,които си поръчах от Полша-пълен ремонтен комплект...
Таралежа също съм го почистил(по инструкции от един английски форум на Volvo) и съм си презапоил спойките на стъпковия мотор,понеже големи ядове брах преди 2 години...

2) Смених свещите с оригинални от Мотопфое-никаква промяна...,след това взех иридиеви,които и в момента са на колата,но пак без разлика в работата на мотора.

3) Купих чисто нова оригинална бобина на Бош(оригиналните ми са такива) и я тествах извънградско на всичките 5 цилиндъра,но отново без никаква разлика...

Един майстор ми каза,че евентуално можело да е от ламбда-сондата и че трябвало да се тества,но ако е сондата,не трябва ли и на бензин да ми прави проблем?

Има ли някой колега,който да се е сблъсквал с подобен проблем?
Или някой с идея от какво може да е?

Благодаря Ви предварително! Smile
Цитирай
Thanks given by:
#2
Ламбда-сондата понякога не се прецаква изцяло, а на моменти става мудна, което не знам дали може да се хване с диагностика.
[Изображение: ab286014.gif]
[Изображение: ab286015.gif]
Цитирай
Thanks given by: Andrioman
#3
Трябва да я закачат с компютър и да се види в движение,какво точно се случва... Проблемът е че не знам къде в Пловдив да я закарам,някъде,където да са читави майстори,понеже такъв лош опит имам с Мотопфое,че не ми се мисли за там...
Ако някой има идея,къде мога да я закарам,ще бъда много благодарен за съвет! Smile
Цитирай
Thanks given by:
#4
Съединител! Така както го описваш беше и при мен от известно време, придърпване (но не много силно), което отдавах на някакъв проблем в горивата. Днес остана на улицата, имай едно наум.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Грешка, сега погледнах темата и видях, че става дума за автоматик. Извинявам се.
Цитирай
Thanks given by:
#6
За тия пари,които си изхарчил можеше да си купиш един четец DICE и програма VIDA и да диагностицираш грешката.
Ако грешката е ECM 3502 има няколко причини.Ако си в невъзможност отиди при Янис в Септември. Очудвам се,че питаш къде да отидеш.

Code: ECM-3502 Definition: Misfire, Emission Effect. (Misfire Cyl 1-5) Description: If the engine control module (ECM) detects a particular number of misfires during a set number of crankshaft revolutions, this will be interpreted as misfires which increase emissions. The diagnostic trouble code (DTC) will be stored. In certain cases, the diagnostic trouble code (DTC) qualifier can also indicate which cylinder is misfiring. The misfire diagnostic is active after the engine is started. Cause:
  • Low fuel level
  • Repeated cold starting where the engine coolant temperature (ECT) has not reached normal operating temperature between starts
  • Moisture in spark plug wells
  • Damaged spark plug
  • Contaminated or incorrect fuel
  • Incorrect fuel quality (summer fuel in winter, certain markets).
  • Air leakage
  • Blocked crankcase ventilation.
  • Damaged VVT-unit.
  • Blocked / leaking injector
  • Faulty fuel pressure
  • Uneven compression
Цитирай
Thanks given by:
#7
Благодаря ви за съветите! Открих проблема! Smile Макар,че смятах иридиевите свещи за по-добри,явно не и за моята кола... Просто смених свещите с обикновенни и всичко се оправи... Smile

П.П. При Янис ходих още в самото начало,но след,като ме подведе,че компютъра за газта ми е заминал и искаше да ми монтира нова газова система се разочаровах много! Проблемът тогава се оказа стъпковия мотор на разпределителя на газта(таралежа), който Янис уж презапои,но след като го отворих сам(понеже не исках да слагам нова газова система и поразучих доста неща за тази прословута,но изключително проста газова система от един английски форум) разбрах, че моторчето никога не е отваряно и презапоявано,та понеже имам голям опит в запояването си го оправих сам Smile От тогава не съм имал никакви проблеми с газта,но явно, като съм сменил свещите не съм сложил правилните... интересното е че първите свещи ги купих от МотоПфое уж оригинални,но не издържаха и година,а свещите с които купих колата от Швейцария изкараха 4 години,дори и не ми правиха никакви проблеми,просто ги смених,защото смятах,че обикновените свещи издържат по 20к-30к киламетри, а аз бях навъртял над 70к... Smile
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)